کد خبر: ۵۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

جشنواره صنایع شیر ایران برگزار شد

جشنواره صنایع شیر ایران با حضور استاندار فارس، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی دیگر از مسئولان و نمایندگان این صنعت در شیراز برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، محمد امین حنیف پور- رییس جشنواره r&d صنایع شیر ایران در مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار کرد: شرکت صنایع شیر ایران در راستای تولید محصولات جدید که تمام توان تخصصی کشور و پتانسیل های منطقه‌ای را در تدوین و فرمولاسیون و بسته‌بندی بیش از 250 محصول به کار گرفت به گونه‌ای که تاکنون بیش از 80 محصول این شرکت در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

وی افزود: کاهش قیمت تمام شده تولید، کمک به افزایش سرانه مصرف از طریق تنوع در تولید برای تمامی ذائقه‌های مردم، گسترش بازارهای صادراتی، امکان تولید بیش از 120 قطعه یدکی از جمله‌ ویژگی‌ها و فعالیت‌های این شرکت بوده است.

حنیف‌پور ادامه داد: این شرکت توانست با نوآوری‌های خود سالانه 150 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای خود به ارمغان بیاورد به گونه‌ای ضمن رسیدن به خودکفایی در تولید و صادرات انواع محصولات شیر و لبنیات خود را 40 درصد نسبت به سال 91 افزایش دهد.

به گفته رییس جشنواره r&d صنایع شیر ایران صادرات انواع محصولات لبنی در سال گذشته به 24 کشور جهان صورت گرفته است که نشان از رشد صادرات این شرکت دارد.

همچنین احمدی، استاندار فارس در این مراسم اظهار کرد: تامین غذا برای انسان جزو ضروریات زندگی است و اقتصاد هم در دو کلمه نیازها و خواسته‌ها خلاصه می‌شود که نیازها به معنی غذایی برای ادامه حیات، لباسی برای پوشیدن، مسکنی برای پناه‌ جستن و مرکبی برای سوار شدن است.

وی افزود: تنوع ذات و ذائقه، انسان را به سمت تنوع‌طلبی در تامین نیازها و خواسته‌هایش پیش می‌برد که البته امروزه تنوع بسیاری در صنعت شیر و لبنیات کشور وجود دارد.

استاندار فارس ادامه داد: گرچه رسیدن به خودکفایی در تامین امنیت غذایی می‌تواند در گام نخست هدف مطلوبی به نظر برسد اما باید از این هدف اولیه عبور کرد تا ضمن ایجاد ارزش افزوده بیشتر و رسیدن به اشتغال کامل، به بازارهای صادراتی نیز دست یافت.

احمدی تاکید کرد: تجاری‌سازی و رسیدن به اهداف اقتصادی صرفا نمی‌تواند مهم باشد بنابراین شرکت‌های صنعتی و تولیدکنندگان انواع محصولات صنایع غذایی به ویژه لبنیات باید بیش از پیش به سمت تولید محصولات ارگانیک و سالم در راستای ارتقای کیفیت و سلامت محصولات حرکت کنند.

به گزارش ایسنا، جشنواره R&D صنایع شیر تا فردا - 21 خرداد - در شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان