کد خبر: ۵۶۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳

اهدای بخشی از اموال فرماندار اسبق جهرم به خانواده های بی بضاعت

مطابق وصیت مرحوم حاج جلال آتشی، بخشی از اموال وی بین خانواده های بی بضاعت شهرستان توزیع شد.
به گزارش شیرازه، محمدرضا رضوی زادگان گفت: مرحوم حاج جلال آتشی شخصیتی با اخلاص و پیشقدم در امور خیرخواهانه و کمک به نیازمندان بود که در سخنرانی ها مردم را به این راه هدایت می کرد و خودش نیز عامل بود.

بر اساس گزارش پسین جهرم، وی افزود: مرحوم آتشی قبل و بعد از  سمت فرمانداری شهرستان جهرم ارتباط مناسبی با کمیته امداد در راستای کمک رسانی به نیازمندان شهرستان داشت و با حسن خلق و گشاده­ رویی در رتق و فتق امورات محرومین و نیازمندان پیشقدم بود.

مدیرکمیته امداد امام خمینی جهرم بیان کرد: دانشمند فرزانه مرحوم حاج جلال آتشی با تاسی  گرفتن از مولای متقیان حضرت علی(ع) و ائمه اطهار زبان ، قلم و عمل خود را وقف خدمت رسانی به عموم مردم و بویژه محرومین کرده بود.

رضوی زادگان با نقل خاطراتی از آن مرحوم گفت: بارها در زمان مسئولیت بنده و حتی قبل از آن ایشان با مراجعه به امداد مبالغی را در اختیار کمیته امداد   قرار می داد تا جهت نیازمندان استفاده شود.

وی اضافه کرد: ذبح گوسفند در عید قربان و برگزاری کلاس های اعتقادی جهت همکاران و دانش آموزان خوابگاه شبانه روزی کمیته امداد بدون دریافت حق الزحمه و خرید جایزه با پول  شخصی و اهداء به  دانش آموزان جهت جذب آنها به فرهنگ علوی  و شرکت در طرح اکرام ایتام با تقبل هزینه یک فرزند یتیم از بخش سیمکان بخش اندکی از اقدامات خیر خواهانه این چهره فرهنگی شهرمان بود که بدون اطلاع سایرین انجام می گرفت و تا آخرین لحظات زندگی خود نیز کمک به خانواده های بی بضاعت را در سرلوحه زندگی خود قرار داده بود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی جهرم خاطرنشان کرد: ایشان به کمک رسانی به نیازمندان تأکید وافر داشت و مطابق وصیت نامه­ آن مرحوم ،  بخشی از اموال وی نیز توسط بستگان  جهت توزیع بین فقرا و نیازمندان شهرمان به کمیته امداد جهرم اهدا شد.

مرحوم آتشی از زندانیان مبارز علیه حکومت شاه بود که سال های سال در مدارس جهرم و دانشگاه های کشور اخلاق و معارف اسلامی تدریس می کرد.

مرحوم آتشی همراه با آیت الله شب زنده دار و مرحوم آیت الله سیدحسین آیت اللهی درکنار برخی چهره های فرهیخته جهرم در مبارزات دوران ستم شاهی در کتابخانه عمومی اسلامی جهرم نقش مهمی داشتند.

وی از یاران آیت الله حق شناس بود که در امر تعلیم و تربیت جوانان دوران انقلاب و بعد از آن نقش به سزایی داشت و مدتی رئیس اداره آموزش و پرورش همچنین فرماندار جهرم بود.

مرحوم آتشی بهمن ماه سال91 در سن 63 سالگی در شهر قم دارفانی را وداع گفت.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ندیمی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳
0
با سلام.من یکی از دانشجویان ایشان در سال 73-72 درتربیت معلم آیت اللهی جهرم وساکن تهران هستم.از شنیدن خبر درگذشت ایشان بسسسسیار متاسفم.ایشان به تمام معنا نمونه یک انسان واقعی بودند.روحشان شاد.