کد خبر: ۵۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس:

حفظ وحدت بین مذاهب در فارس از اوجب واجبات است

آیت الله ایمانی گفت که مسئله وهابیت تکفیری خطری است که هر لحظه به ما نزدیک تر می شود.

به گزارش شیرازه، رئیس جامعه روحانیت شیراز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر زیربنا بودن وحدت در همه کارها، اظهار داشت: قبل از هر کاری باید وحدت را در حیطه مسئولیت خودمان دنبال کنیم و همدلی را در بین اقشار مختلف بوجود آوریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت الله ایمانی در گردهمایی ائمه جمعه استان فارس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اگر بستر سازی نکنیم و پایه ها را نسازیم طبعا نمی توانیم بنایی در جامعه بسازیم و اگر هم بنایی تشکیل شود نمی تواند کامل و جامع باشد.



رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس ضمن بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها اهمیت جایگاه ائمه جمعه را یادآور شده اند، تصریح کرد: جایگاه ائمه جمعه در نظام جمهوری اسلامی ایران جایگاه امامت و پیشوایی جامعه است و در همه مواضعی که ما اتخاذ می کنیم باید به این جایگاه توجه داشته باشیم و بر اساس این جایگاه در رفتار و کردارمان انتخاب موضع نماییم.

آیت الله ایمانی در این گردهمایی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در روز 14 خرداد در کنار حرم مطهر امام راحل(رحمه الله علیه) دو چالش اساسی را برای انقلاب معرفی کردند: 1- چالش بیرونی که آمریکا در رأس قدرتهای استکباری و برخورد با آن است و 2- چالش درونی که فراموش کردن و فاصله گرفتن از روحیه و جهت نهضت امام راحل(رحمه الله علیه) است که بزرگترین خطر برای انقلاب است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: قبل از اینکه مردم این چالش ها را مد نظر داشته باشند و نکات لازم را رعایت کنند، ما موظفیم در برخوردها و صحبت هایمان به این نکات توجه داشته باشیم و اجاره ندهیم مسائل سطحی جای مسائل زیربنایی را بگیرد و حفظ وحدت و همدلی را رعایت نماییم.

رئیس جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: مسئله وهابیت تکفیری خطری است که هر لحظه به ما نزدیک تر می شود و وهابیت تکفیری از همان ابتدای راه اندازی توسط آمریکا با هدف تقابل با انقلاب اسلامی ایران و جهان تشیع بود.

حضرت آیت الله ایمانی با اشاره به فعالیت های شبکه های افراطی ماهواره ای شیعه و سنی، تصریح کرد: دشمن در این عرصه یاران فراوانی دارد اما ما نباید فضا را برای آنها فراهم کنیم و نباید به اختلافات دامن بزنیم و باید مقدسات مذاهب و مکاتب حفظ شود و نباید از خطوط قرمز عبور کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به سختی های کارهای اجرایی بیان داشت: نباید به عناوین مختلف تضعیف دولت انجام شود و همه باید برای آبادانی و پیشرفت کشور تلاش کنیم.
نظرات بینندگان