کد خبر: ۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

تطهیر فتنه و فتنه گران خدمت به آمریکاست

امام جمعه شیراز با اشاره به تلاش برخی افراد در داخل کشور برای احیای فتنه سال ۸۸، گفت: تطهیر فتنه و فتنه‌ گران خدمت به اربابان زر و زور است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به توطئه دشمنان علیه اسلام و مسلمانان، اظهار کرد: دشمنان به دنبال ناکارآمد نشان دادن اسلام هستند و در این راه قومیت‌ها را تحریک کرده و به عناوین مختلف نژادها و دسته‌ها را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

وی با اشاره به ناتوانی توطئه‌های دشمنان برای تضعیف اسلام و مسلمانان، افزود: تهیه نقشه خاورمیانه توسط آمریکا دقیقا برای تاثیر خاورمیانه و آسیای میانه بر اساس نجات استکبار جهانی از زوال بوده است.

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: آنها مطالبات را بالا می‌برند و مشکل ها را بزرگ نشان می‌دهند، شیعه را با شیعه، سنی را با سنی و سنی را با شیعه و گروه های مختلف را با عنوان های مختلف به جان هم می‌اندازند و زشت‌ترین و صبعانه‌ترین برخوردها را در دستور کار قرار داده‌اند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: سر بریدن، شکم پاره کردن، با سر بریده بازی کردن، قلب و دل را از سینه خارج کردن و به دندان کشیدن اقداماتی بود که در سوریه انجام دادند و در موصل نیز تکرار کردند و با خانواده‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی چه کارها که نکردند.

آیت‌الله ایمانی همه این موارد را نشانه‌ای از به بن‌بست رسیدن دشمنان اسلام عنوان و خاطرنشان کرد: اینها همه نشان می دهد که استکبار به بن بست رسیده است و برای امت اسلامی به جز هوشیاری، وحدت، همدلی، مقاومت و ایثار راه دیگری نیست.

وی با اشاره به وضعیت کشورهایی چون لیبی، یمن، بحرین، پاکستان، عراق و مصر، تصریح کرد: با بررسی این کشورها می توان به نقش مهم رهبری فرزانه انقلاب اسلامی پی برد.

آیت‌الله ایمانی افزود: این حکیم فرزانه در درگیری‌های سوریه اعلام کرد که راه حل سوریه، راه حل سیاسی و نه نظامی است حال اکنون که کشورها را ویران کردند و بی گناهان را کشتند، وامانده اند و ناظرانشان انتخابات آزاد سوریه را تعقیب می‌کنند.

وی به شکست افراطیون در سوریه اشاره کرد و گفت: امروز در عراق نیز خواه و ناخواه این سنگ‌دلان بی‌منطق و فریب خوردگان بی‌هویت شکسته می‌شوند.

امام جمعه شیراز مقام معظم رهبری را نعمت بزرگی از سوی خداوند به ملت ایران دانست و تصریح کرد: مردم سوریه بهتر از بعضی از افراد ما رهبر انقلاب ما را می‌شناسند و می‌ستایند.

آیت‌الله ایماتی با اشاره به اینکه امروز ملت عراق پشت سر مرجعیت وحدت کلمه به‌دست آورده و در کنار مرجعیت برای دفاع از حریم اسلام ایستاده است، اظهار کرد: این مزدوران آمریکا در عراق نیز ناامید و مأیوس می شوند، اما باید هوشیار بود و دانست که مقام معظم رهبری خط مقاومت را در مقابل اسرائیل حفظ کرد.

وی با بیان اینکه مردم مسلمان منطقه بهتر از بعضی از افراد در داخل کشور مقام معظم رهبری را می شناسند و می ستایند، گفت: این افراد سر زیر لاک خود فرو برده اند و نمی دانند و نمی فهمند دنیا چه خبر است و درصدد تضعیف ولایت فقیه و ولی فقیه در می آیند و می خواهند جنازه سیاسی فتنه 88 را زنده کنند.

آیت‌الله ایمانی اظهار کرد: آنان ضعیف‌تر از آن هستند و این بیچارگی افرادی است که زیر چراغ و روشنایی نور آن قدر چشمشان بی‌فروغ شده است که نمی‌توانند روشنایی را ببینند و در مقابل این بزرگی، حسادت یا عوامل دیگر اجازه سر فرو آوردن را نمی‌دهد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فتنه 88 ، تصریح کرد: فتنه 88،‌ فتنه براندازی و فتنه‌ای بود که قصد از بین بردن نظام را داشت و بنابراین تطهیر فتنه و فتنه گران خدمت به آمریکا، انگلیس و خدمت به اربابان زر و زور است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خاطرنشان کرد: آنها پیاده نظام آمریکا و استکبار جهانی هستند حال آنکه باید از فتنه 88 عبرت گرفت و فهمید که چگونه رهبر انقلاب یک تنه فتنه را مهار، مسئله را مدیریت و تهدید را به یک فرصت تبدیل کردند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان