کد خبر: ۵۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد:

تخلف 4 میلیارد دلاری دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی صحت دارد

هر وقت این مبلغ به‌حساب‌های بانک مرکزی واریز شد، می‌توان آن را به عنوان درآمد تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام اینکه موضوع تخلف 4 میلیارد دلاری دولت در پایان سال 92 در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نماینده دیوان محاسبات و بانک مرکزی بررسی شد، اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال92، وزارت نفت ملکف است کلیه درآمدهای حاصل از فروش نفت و میعانات در این سال(92) و یا سال‌های گذشته را پس از وصول به حساب‌های درآمد منظور نماید.

وی عنوان کرد: در جریان فروش میعانات گازی به شرکت ملی نفت امارات (اینوک) متاسفانه این پول به‌حساب بانک مرکزی واریز شده است و ستاد تدابیر ویژه مصوب کرده است که این طلب شرکت سیکو از شرکت اینوک را وصول شده تلقی نمایند.

این مقام مسئول با بیان اینکه این مصوبه و اجرای آن اشکال دارد چراکه این مبلغ وصول نشده است، گفت: هر وقت این مبلغ به‌حساب‌های بانک مرکزی واریز شد، می‌توان آن را به عنوان درآمد تلقی کرد و سهم صندوق، دولت و شرکت نفت را پرداخت نمود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این مصوبه ستاد تدابیر ویژه را خلاف قانون دانست و افزود: اقدام بانک مرکزی در تبدیل ریالی 2/6 میلیارد دلار هم تخلف است و در حقیقت استقراض دولت از بانک مرکزی است که این هم خلاف است بنابراین مقرر شد گزارش جمع‌بندی کمیسیون بر اساس مواد آئین‌نامه داخلی در صحن مجلس گزارش شود.

نظرات بینندگان