کد خبر: ۵۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

رستگاری سوئیس در دقیقه 93/ خروس‌ها، ضعیف‌ترین تیم جام جهانی را خوردند

روز چهارم بازی‌های جام جهانی 2014 را باید تحت‌الشعاع بازی ضعیف یک مدعی قهرمانی به نام آرژانتین توصیف کرد؛ جایی که آرژانتین با تمامی ستارگانش به سختی توانست از سد تیم جوان و گمنام بوسنی و هرزه‌گوین بگذرد.
روز چهارم بازی‌های جام جهانی 2014 را باید تحت‌الشعاع بازی ضعیف یک مدعی قهرمانی به نام آرژانتین توصیف کرد؛ جایی که آرژانتین با تمامی ستارگانش به سختی توانست از سد تیم جوان و گمنام بوسنی و هرزه‌گوین بگذرد.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، از سوی دیگر، خروس‌های فرانسوی که با سعود سختشان به جام جهانی، امیدی برای هوادارانشان باقی نگذاشته بودند، هندوراس را با سه گل به توپ بستند تا امیدها مجددا در اردوی این تیم رنگ بگیرد.

سوئیس - اکوادور؛ رستگاری در دقیقه 93

2 تیم فوتبال سوئیس و اکوادور از ساعت 20:30 امروز (یک‌شنبه)، برای برگزاری اولین دیدار گروه E در ورزشگاه ناسیونال برزیل به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی 2 بر یک سوئیس به پایان رسید.

والنسیا (22) برای اکوادور و مهمدی (48) و صفروویچ (3+90) برای سوئیس گلزنی کردند.

در دقیقه 22 اکوادوری‌‌ها صاحب یک ضربه ایستگاهی شدند. آیووی پشت این توپ ایستاد و در نهایت والنسیا توانست در میان مدافعان سوئیس بی‌دردسر بلند شود و با ضربه سر دروازه سرخپوشان را باز کند تا اکوادور یک بر صفر پیش بیفتد و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسید.

تعویض هیسفلد خیلی زود نتیجه داد و مهمدی روی ضربه کرنری که رودریگز  ارسال کرد توانست در دقیقه 48 با ضربه سر دروازه اکوادور را باز کند و  بازی را به تساوی بکشاند. 

درمیچ در دقیقه 70 توانست دروازه اکوادور را باز کند اما گلزنی او بی‌فایده بود چرا که پرچم داور به نشانه آفساید بالا رفت. در نهایت سوئیسی‌ها در وقت‌های اضافه و روی یک ضد حمله موفق شدند گل پیروزی بخش خود را وارد دروازه اکوادور کرده و 3 امتیاز این دیدار را کسب کنند.

فرانسه - هندوراس؛ خروس‌ها جام جهانی را قاطعانه آغاز کردند

فرانسه توانست در اولین دیدار خود مقابل هندوراس به پیروزی برسد.

به گزارش بیست چهارده، تیم‌های فوتبال فرانسه و هندوراس برای برگزاری دیدار خود در گروه E رقابت‌های جام جهانی برزیل از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه بیرای  پورتو آلگره به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه ۳ بر صفر به سود تیم ملی فرانسه به پایان رسید. 

بنزما (۴۵، پنالتی)، والادارس (۴۸، گل به خودی) و بنزما (۷۲) گل‌های فرانسه را به ثمر رساندند.

این نیمه در حالی رو به پایان بود که تلاش‌های شاگردان دیدیه دشان تا دقیقه ۴۵ راه به جایی نبرد و هندوراسی‌ها توانستند تا اواخر نیمه نخست مقاومت کنند تا اینکه در دقیقه ۴۳ پالاسیوس با خطای خود پوگبا را در محوطه جریمه نقش بر زمین کرد تا داور به سود فرانسه اعلام پنالتی کرده و مدافع هندوراس را اخراج کند. در ادامه کریم بنزما پشت توپ ایستاد و در دقیقه ۴۵ اولین گل فرانسه در جام بیستم را به نام خود ثبت کرد.

در دقیقه ۴۸ بازی در حالی‌که کریم بنزما این بار در جریان بازی دروازه هندوراس را هدف گرفته بود توپش به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت والادارس دروازه‌بان هندوراس توپ را وارد دروازه تیمش کرد. نکته قابل توجه در صحنه گل این بود که والادارس توپ را به شکلی مهار کرد که به نظر می‌رسید روی خط باشد اما تکنولوژی کنترل خط دروازه که برای اولین بار در جام جهانی برزیل مورد استفاده قرار گرفته است؛ تصمیم داور مبنی بر گل شدن این توپ را تایید کرد. 

فرانسوی‌ها با ادامه حملات خودشان توانستند به یک ضربه ایستگاهی دست پیدا کنند. فیگوئرا که پشت این ضربه ایستاده بود به جای اینکه توپ را به محوطه جریمه ارسال کند آن را به عقب پاس داد و متیو دبیوشی با یک شوت دروازه را هدف گرفت اما مدافعان هندوراس توپ را دفع کردند و در نهایت بنزما به توپ رسید و با شوت خود در دقیقه ۷۲ برای سومین بار دروازه والادارس را باز کند.

 

آرژانتین - بوسنی؛ اگر گل به خودی نبود...

تیم ملی فوتبال آرژانتین موفق شد در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به پیروزی برسد.

دیدار تیم‌های آرژانتین و بوسنی هرزگوین دو همگروه ایران از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد آغاز شد که این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود آرژانتین به پایان رسید.

در ابتدای این بازی آرژانتین با یک گل زودهنگام که توسط بازیکن بوسنی وارد دروازه خودی شد در دقیقه ۳ بازی یک بر صفر پیش افتاد. کولاسیناچ دروازه بوسنی را باز کرد.

در نیمه دوم این دیدار هیگواین به جای رودریگز وارد زمین شد. در ابتدای این نیمه موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. در ادامه در دقیقه ۵۸ فرصت گلزنی برای بازیکنان بوسنی ایجاد شد که آنها نتوانستند از آن استفاده کنند. در دقیقه ۵۹ هم آگوئرو با پاس مسی صاحب موقعیت شد که دروازه‌بان بوسنی توپ را گرفت و اجازه گلزنی نداد.

در ادامه این دیدار در دقیقه ۶۲ برای آرژانتین ضربه آزاد گرفته شد که مسی با اختلاف زیاد این توپ را به بیرون فرستاد.

در دقیقه ۶۵ مسی با حرکات منحصر به فرد خود موفق به گلزنی شد تا آرژانتین ۲ بر صفر پیش بیفتد و پای مسی بعد از ۸ سال به گلزنی در جام جهانی باز شد.

در ادامه بوسنی موفق شد با گل ابیسویچ که در دقیقه ۶۹ وارد زمین شده بود، یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

روجو از آرژانتین و اسپاهیچ از بوسنی در این دیدار کارت زرد گرفتند.

 

برنامه بازی‌های روز پنجم


آلمان ..................... پرتغال، 26 خرداد، ساعت 20:30

ایران ..................... نیجریه، 26 خرداد، ساعت 23:30 

غنا ..................... آمریکا، 27 خرداد، ساعت 02:30

نظرات بینندگان