کد خبر: ۵۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
مدیرعامل قطار شهری شیراز:

بهره برداری از قطار شهری شیراز؛ شاید وقتی دیگر

نمی‌خواهیم در فاز 2 خط یک قطار شهری بی گدار به آب بزنیم و اولویت، تخصیص اعتبارات برای ایستگاه‌های پر مسافر است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز هم در صحن شورا گفت: از 900 میلیارد تومان منابع مالی پیش‌بینی شده برای تکمیل خط یک قطار شهری شیراز، امسال بیش از 400 میلیارد تومان شامل 300 میلیارد تومان از بودجه‌های شهرداری و 120 میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت به علاوه اعتبارات دولتی محقق می شود.

اسدالله حاج زمانی گفت: نمی‌خواهیم در فاز 2 خط یک قطار شهری بی گدار به آب بزنیم و اولویت، تخصیص اعتبارات برای ایستگاه‌های پر مسافر است و همزمان با بهره‌برداری، اعتبارات را در سایر ایستگاه‌های باقی‌مانده هزینه خواهیم کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه از 8 ایستگاه فاز یک قطار شهری، 6 ایستگاه یعنی 10ونیم کیلومتر از 24کیلومتر آماده بهره‌برداری است، بیان کرد: شیراز تنها شهری است که سال گذشته توانسته همه اوراق مشارکت را به فروش برساند و ما با استفاده از فاینانس دغدغه‌های اعتباری خط یک را در خط دو نخواهیم داشت.

حاج زمانی در پاسخ به سوال اعضای شورای شهر درخصوص زمان دقیق بهره‌برداری رسمی از پروژه قطار شهری شیراز گفت: به دلیل آنکه همه چیز در دست ما نیست، نمی‌توانیم زمان دقیقی را مشخص کنیم؛ تاکنون 10واگن در شیراز است که تست سرد و گرم 5واگن تمام شده و هفته آینده 5واگن دیگر به سمت شیراز بارگیری می‌شود که از زمان رسیدن واگن‌های باقیمانده از مجموع 20واگن 2 تا 3 ماه بعد که مراحل تست آن‌ها تمام شود، بهره برداری از قطار شهری شروع می‌شود.

وی محقق نشدن کامل اعتبارات پیش‌بینی شده را یکی از دلایل تاخیر در بهره‌برداری از قطار دانست و افزود: در سال 91 تنها 49 درصد و در سال 92 هم 56 درصد از اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده محقق شد.
نظرات بینندگان