کد خبر: ۵۷۱۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

یک کارگردان استهباناتی سریال زندگی شهید «چمران» را می‌سازد

بعد از فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، این مجموعه می تواند دومین اثر شاخصی باشد که درباره شهید مصطفی چمران ساخته می‌شود.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه٬ «جلیل سامان» یکی از کارگردانان موفق کشورمان كه تنديس جشنواره هاي مختلف را از آن خود كرده٬ متولد 1348 در شهرستان استهبان است.

سراج استهبان نوشت: سامان كه تئاتر را ازاستهبان شروع كرده در ايام جواني به تهران مي‌رود تا به صورت حرفه اي در اين هنر پيشرفت كند. او فردي بی حاشیه اما موفق است همانطور که خودش هم همواره تأکید دارد شخصیت پردازی مهم‌تر از پرداخت صرف به یک واقعه تاریخی یا رویداد سیاسی است.

سامان که فیلم سینمایی «وقت بودن» ساخته او هنوز اکران عمومی نشده، قرار است به زودی سریال  ویژه‌ای در خصوص زندگی شهید مصطفی چمران بسازد.

اين كارگردان موفق استهباني گفت: برای ایفای نقش این شهید از بازیگر غیر چهره استفاده خواهیم کرد، ضمن اینکه ما مقاطع مختلف سنی از این نقش می‌بینیم و فکر می‌کنم به ۳ بازیگر نیاز داریم.

وي افزود: صحبتهای ابتدایی در مورد پیش تولید این اثر از چند روز قبل انجام شده اما به دلیل وجود برخی مشکلات میسر نشده است که پس از تحقق آنها کار را شروع می کنیم.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد برای مراحل پیش تولید مجموعه تلویزیونی »شهید چمران» سفرهایی به کشورهای آمریکا، مصر و لبنان داشته باشد، گفت: قسمت‌هایی از این سریال که مربوط به حضور مبارزاتی و زندگی شهید بزرگوار چمران در کشور آمریکا است در صورت عدم فراهم شدن شرایط سفر به آن کشور، در کشور دیگری مشابه سازی می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: قطعا از آثاری که دیگر همکاران در این زمینه ساخته‌اند اعم از مستند، کتاب، فیلم و غیره استفاده خواهم کرد اما واقعیت این است که آثار تولیدی درباره این شهید کم است اکثر دوستان از روی دست هم کپی کرده‌اند و کسی کار جدیدی ارائه نکرده است.

سامان اضافه کرد: گفته می‌شود حوزه هنری هم یک انیمیشن ۳۰ دقیقه‌ای درباره چمران ساخته است. دنبال این هستم که آن را ببینم و از این تجربه استفاده کنم. درباره این شهید اطلاعات کم است. مخصوصا درباره مقطع قبل از رفتن به آمریکا، دوران زندگی در آمریکا تا برگشتنش به ایران اطلاعات کمی موجود است.

کارگردان مجموعه موفق ارمغان تاریکی و پروانه در ادامه درباره تعداد قسمت‌های مجموعه چمران نیز توضیح داد: این سریال در ابتدا قرار بود در  26قسمت ساخته شود، ولی اکنون، به این نتیجه رسیدیم که تعداد قسمت‌ها باید بیشتر باشد و در نهایت قرار شد سریال در 36 قسمت 45 الی 50 دقیقه‌ای ساخته شود.

وي ادامه داد:بعد از فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، این مجموعه می تواند دومین اثر شاخصی باشد که درباره شهید مصطفی چمران ساخته می‌شود.

وی اظهارداشت: قطعا بخشی از سریال در لبنان می‌گذرد، اما معمولا لبنان فضای ملتهبی دارد، باید دید تا زمان تصویربرداری شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

سامان درباره پرداختن به شخصیت امام موسی صدر در این مجموعه نیز عنوان داشت: در سریال چمران، به امام موسی صدر به صورت برجسته ای پرداخت خواهد شد که ایشان و شهید چمران از بنیانگذاران مقاومت در منطقه هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
شهرستان استهبان به انسانهاي شريفي همچون آقاي سامان افتخار مي كند
مجید
United States of America
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
افرین به استهبان و سامانش