کد خبر: ۵۷۱۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

هنرمند معلول دارابی که زندگی را به تصویر می‌کشد+تصاویر

او علی رغم مشکل بودن حضورش در بیرون از منزل ادامه تحصیل خود را متوقف نکرد و به صورت غیر حضوری امروز فارغ التحصیل کارشناسی رشته ادبیات از دانشگاه پیام نور داراب است.

شاید بارها و بارها در پوسترها و بنرها یا تبلیغات تلویزیونی جمله "معلولیت محدودیت نیست" را شنیده باشید. در نگاه اول این جمله در حد یک شعار به نظر می رسد اما معلولان زیادی در کشور و دنیا وجود دارند که به موفقیت های بسیار بزرگی دست پیدا کرده اند که در مواردی افراد عادی نتوانسته اند.

به گزارش شیرازه به نقل از داراب آنلاین، ناصر جوان 35 ساله دارابی است که با وجود مبارزه چندین ساله با بیماری ضعف عضلانی توانسته است موفقیت های زیادی را کسب کند. وی با وجود ضعف عضلانی تا دوره راهنمایی در کلاس های درس حاضر می شد اما به دلیل پیشرفت بیماری دوره دبیرستان خود را به صورت غیر حضوری به پایان رساند.

او علی رغم مشکل بودن حضورش در بیرون از منزل ادامه تحصیل خود را متوقف نکرد و به صورت غیر حضوری امروز فارغ‌التحصیل کارشناسی رشته ادبیات از دانشگاه پیام نور داراب است.

این جوان توانمند دارابی تنها به تحصیلات دانشگاهی اکتفا نکرده و به صورت خود آموز و بدون شرکت در دوره های آموزشی خاصی، آثار هنری بسیار زیبایی را نقاشی کرده است. او با نرم افزارهای کامپیوتر و اینترنت آشنایی دارد و از صدای خوبی نیز برخوردار است.

ناصر به دلیل ضعف عضلانی قادر به حرکت با ویلچر معمولی هم نیست و به دلیل نداشتن ویلچر برقی بیشتر روزها را در خانه می گذارند! او پنج خواهر و برادر دیگر نیز دارد که متاسفانه برادرش نیز به این بیماری مبتلا است اما فرزندان دیگر خانواده در سلامت کامل به سر می برند.

ناصر و برادرش تحت پوشش بهزیستی هستند اما وی با گلایه از مسئولین شهرستان گفت: بهزیستی علی رغم اطلاع از نقاشی های من تاکنون هیچ حمایتی نکرده است. توقع من این است که حداقل شرایطی فراهم شود تا بتوانم تابلوهایم را به فروش برسانم تا از طریق آن امرار معاش کنم.

وی به خبرنگار داراب آنلاین گفت: هزینه داروهای بیماری من و برادرم بسیار بالاست و خانواده قادر به تهیه آنها نیست. مسئولین می توانند شرایطی را فراهم کنند تا من هم بتوانم کار کنم و تشکیل خانواده دهم. برگزاری دوره های آموزش نقاشی یکی از راه هایی است که اگر شرایطش فراهم شود می تواند من را سرگرم کند و از این راه امرار معاش کنم.

در ادامه تصاویر برخی از آثار این هنرمند معلول دارابی منتشر می شود.

   
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
عالی