کد خبر: ۵۷۲۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
علیرضا زاکانی در شیراز:

اشتباه تیم جدید مذاکره‌کننده هسته ای این بود که راه را از نقطه صفر آغاز کردند

زاکانی افراد را نسبت به نظام اسلامی به سه دسته خودی و غیر خودی و بی تفاوت تقسیم کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، به همت بسیج اساتید فارس مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، ۳۱ خردادماه با سخنرانی علیرضا زاکانی، عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت شهید چمران در شیراز با بیان اینکه شهید چمران خودسازی را از خود آغاز کرده بود، گفت: اساتید ما باید شهید چمران را سنبل پیروزی برای رسیدن به دروازه‌های تمدن اسلامی بدانند. اگر به اندیشه امام(ره) و رهبری رجوع شود مشاهده می‌کنیم که نظم بسیار دقیق و منسجمی وجود دارد. برای فهم اقدام بجا نیاز است که ما هم جایگاه خود را بشناسیم و هم فهم درستی را از منظومه اندیشه‌ای امام(ره) و رهبری کسب کنیم.

وی افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها دو دسته بندی سلطه گر و سلطه پذیر در جهان وجود داشت با وقوع انقلاب اسلامی گروه دیگری میدان داری کردند و سلطه ستیزی پیشه کردند.امروز بعد از سالها می بینیم که سلطه گران روز به روز ضعیف تر شده و سلطه ستیزی روز به روز قوت یافته است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس ادامه داد: با فرهنگ سلطه‌پذیری و ذلت باید مبارزه کرد تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی تنها شاهد اسلام آمریکایی در جهان اسلام بودیم اما امروز جریان مقاومت در جهان اسلام بر محور ایران از هر روزی قویتر است متحجرین وداعیه داران احیای حکومت عثمانی هر دو نسبت به قبل ضعیف تر شده اند.

وی با اشاره به نتایج انتخابات در افغانستان، عراق، سوریه و لبنان تصریح کرد: امروز اگر ملت‌ها را در جهان اسلام آزاد بگذارند و پیام انقلاب ما به آنان برسد بدون شک به ما همراه می‌شود.

زاکانی افراد را نسبت به نظام اسلامی به سه دسته خودی و غیر خودی و بی تفاوت تقسیم کرد و گفت: در داخل خودی ها نیز نسبت به ولایت 3 گروه متقدم، متأخر و ملازم داریم خودی‌هایی که معتقد به ایجاد رابطه با آمریکا هستند نسبت به ولی فقیه در دست متأخرها قرار دارند ما به عنوان عنصر بسیجی باید ملازم با ولی فقیه باشیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه وقتی معادله قدرت به ضرر اسلام آمریکایی شود، آنها ساکت نمی‌نشینند خاطر نشان کرد: آمریکا در 10 سال اول برخورد سختی بر علیه ما راه انداخت و در سال 67 با جنگ نرم، در قضایای سال 78 و حوادث پیرامون آن با شیوه هانتینگتونی و شکاف بین مسئولین، و درفتنه سال 88 با تلاش در جهت براندازی نظام و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر و در چند سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه ما سعی در زانو به در آوردن ایران داشته است.

آمریکا مواجه غیر مستقیم خود را با انقلاب اسلامی در سطح جهان با اسلام‌هراسی آغاز کرد
عضو فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: آمریکا مواجه غیر مستقیم خود را با انقلاب اسلامی در سطح جهان با اسلام هراسی آغاز کرد و با تفرقه بین جهان اسلام آن را دنبال کرد و با جنگ بین شیعه و سنی آن را شعله‌ور کرد و با ایران هراسی نیز به عنوان یک کانون اصلی جریان‌ساز در سطح جهان آن را برجسته کرد. اما آمریکا بر خلاف همه ادعاها، همه حلقه‌های خود را در قضایای سوریه و عراق از دست داد؛ وضعیت عراق نسبت به سوریه متفاوت است طبیعتا پیروزی بزرگتر از سوریه در عراق نصیب سلطه ستیزان می شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: در بحث انرژی هسته ای بحث دشمن ترس از غنی سازی اورانیوم نیست بلکه ترس اصلی از به هم زدن مجدد موازنه سلطه گری و سلطه ستیزی است چرا که آنها می‌ترسند که پرچم علم و دانش ایران آنگونه برافراشته شود که قرن چهار و پنج را متجلی کند و جهان معطوف به ایران شود

زاکانی با اشاره به طی مسیرهای چهارگانه در مذاکرات هسته‌ای ایران از ابتدا تاکنون، بیان کرد: تا سال 84 گروه مذاکره کننده به رهبری آقای روحانی مذاکرات را ادامه داد که در این دوره تمامی تأسیسات هسته‌ای ما تعطیل شد، اما در سال‌های 86 تا 92 آقای جلیلی با هفت دور مذاکره رهبری گروه مذاکره کننده را بر عهده گرفت که در این دوره بر حق خود ایستادگی کردیم و به دنبال شفاف‌سازی معادله بودیم.
عزت‌خواهی جمهوری اسلامی مهمترین مشکل غرب در جریان مذاکرات هسته‌ای است
 وی خاطرنشان کرد: در دوره مذکور البرداعی طی نامه‌ای به ایران اعلام کرد که فعالیت هسته‌ای این کشور مشکلی ندارد اما فردای آن روز شورای امنیت دومین قطعنامه را بر علیه ما صادر کرد؛ واقعیت این است که تنها مشکل آنان اسلامی بودن و عزت‌خواهی جمهوری ما است.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه غرب در دوره بعدی مذاکرت یعنی اردیبشهت سال 92 بنا را بر انتخابات ایران گذاشت، گفت: بزرگترین اشتباه تیم جدید مذاکره‌کننده ما این بود که راه را از نقطه صفر آغاز کردند که خود منشأیی شده است که زیادی‌ خواهی آنها بیداد کند.امیدواریم مشکلات تیم مذاکره کننده جبران شود.
زاکانی با بیان اینکه دعوای امروز غرب در جریان هسته‌ای ایران بر سر تعداد سانتریفیوژ نیست، عنوان کرد: ما امروز بر سر عزت و استقلال خود و بر سر تحول در علم و پیشرانی آن مقاومت می‌کنیم که این مهمترین دلیل ایستادگی ما در بر موضع هسته‌ای است ما در راستای رسالت الهی خود به دنبال تحقق جامعه مهدوی هستیم این با جهانی سازی که آمریکا پیگیر آن است قابل جمع نیست بنابراین با آن مقابله می‌کند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
1
چند کلمه از مادر عروس هم شنیدیم
آقا شماها فقط انتقاد بلد هستید
هر کسی با شما نباشد فکر میکنید بر ضد شماست
ناشناس
معلومه که کی هر روز به تفکری غیر از تفکر خودش انگ افراط و تفریط و تندرو و .... می زنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
0
جرا اطلاع رسانی نمیشه ما مشتاق دیدارش بودیم
زنده باد بصیرت