کد خبر: ۵۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۵ - ۰۳ تير ۱۳۹۳
عضو شورای شهر شیراز:

باید برای مصوبات خود حجت شرعی داشته باشیم/ از ارائه لوایح دو فوریتی به شورا خودداری شود

مردم هم از طریق رسانه ها و با رویت آثار کارها و فعالیت های ما در سطح شهر می توانند قضاوت نمایند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز بازید از نقاط محروم شیراز را اولویت اول شورای شهر دانست و گفت: امروزه شاهد تحول در عمران و آبادی شهر در فضای سالم هستیم که این مهم تنها با بازدید از مناطق شهری شیراز محقق می‌شود.

ابراهیم شعرا در نطق پیش از دستور خود در پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز تصریح کرد: مطالعه تجربیات موفق شهرهای بزرگ دنیا باعث می شود نگاه ما به مباحث شهری تغییر کند و راهکارهای جدیدی برای سیستم شهری مد نظر قرار داده شود.

عضو شورای شهر شیراز با اشاره به تعدادی از مصوبات اخیر شورای شهر گفت: تصویب بودجه 93 با توزیع متوازن برای تمامی بخش های شهر در جهت رفع محرومیت و رفع مشکلات از مهمترین مصوبات بود که به خوبی با همدلی و اتحاد انجام شد.

شعرا افزود: تصویب پروژه های اساسی در بازدیدهای منطقه‌ای و ارائه تسهیلات قانونی در جهت جذب سرمایه‌گذار نیز به طور حتم باعث رفع مشکلات بافت قدیمی خواهد شد.

این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: اما در مقابل متأسفانه اخیراً شاهد این هستیم که دست‌های پنهان با ایجاد دو دستگی و مشغول نمودن اذهان اعضاء به پاسخگویی در رابطه با یکی دو طرح مصوب، تمام وقت و فکر همگان را مشغول ساخته و فرصت رسیدگی به کار مردم را دچار تاخیر نموده و به‌جای انعکاس مسائل واقعی و ارائه طرح پیشنهادات سازنده با نشر اکاذیب به تخریب و زیر سوال بردن عملکرد شورا می پردازند.

شعرا افزود: ما از هیچگونه انتقاد سازنده فرار نمی کنیم و حتی این افراد باید در صحن شورا و یا در کمیسیون ها حضور داشته باشند و نظرات خود را مطرح کنند اما اجازه تفرقه افکنی در میان اعضای شورا را به هیچکس نخواهیم داد. مردم هم از طریق رسانه ها و با رویت آثار کارها و فعالیت های ما در سطح شهر می توانند قضاوت نمایند.

وی تصریح کرد: در دوران معاشرت با مردم و کسب تجارب اجرایی، تشخیص صلاح و مصلحت مردم برای ما کار چندان مشکلی نیست.= لذا باید برای مصوبات خود حجت شرعی و قانونی داشته باشیم و منافع مردم را در نظر بگیریم و تایید این و آن یا اصرار بر روی مصوبات دوره های گذشته برای ما تکلیف آور نباشد. بعد از اینکه درخصوص مصوبات قانع شدیم هم باید مردم، رسانه ها و منتقدین را با بیان لین آگاه نمائیم و فرصت را از بد خواهان برای غوغاسالاری بگیریم علاوه بر آن باید حتی‌الامکان از ارائه لوایح دو فوریتی که امکان بررسی در کمیسیون‌ها و اظهار نظر مشاورین و مسئولین را می گیرد خودداری نمائیم.

شعرا تاکید کرد: بدیهی است در این راستا از مصاحبه هایی که ممکن است دیگران را به موضع پاسخ اندازد باید پرهیز شود.

برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، شورا ، شعرا
نظرات بینندگان