کد خبر: ۵۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۳

نامه بسیج اساتید فارس به رئیس جمهور

یم آن می رود که این گروه باردیگر فضای دانشگاه را جولانگاه افراد تند رو و منحرف با هدف نردبان ساختن دولت تدبیر و امید برای دستیابی به مقاصد باندی و حزبی خود نمایند.
به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، سازمان بسیج رسانه فارس طی نامه ای به رئیس جمهور نوشت: متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد نفوذ جریان خزنده ی افراطی در بدنه مدیریتی دانشگاه شیراز هستیم، و بیم آن می رود که این گروه باردیگر فضای دانشگاه را جولانگاه افراد تند رو و منحرف با هدف نردبان ساختن دولت تدبیر و امید برای دستیابی به مقاصد باندی و حزبی خود نمایند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

ریاست محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی

حجه الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

با سلام و تحیات

همانگونه که استحضار دارید دانشگاه و آموزش عالی از ارکان اصلی پیشرفت کشور هستند و علاوه بر این که می توانند در رشد و ارتقا علمی ایران اسلامی و تربیت نیروی انسانی متخصص موثر باشند؛ باید توجه داشت که یک دانشگاه پویا، پیشرو و مستقل لازمه ی پیشبرد اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی است. قطعا چنین دانشگاهی تنها با یک مدیریت علمی و انقلابی که با مشی اعتدالی خود ابزار جناح های سیاسی نشود، محقق خواهد شد. تجربه نشان داده است که هرگاه دانشگاه اسیر سیاست بازی و ابزاری برای جناح های سیاسی شده است، پیشرفت علمی و رشد کشور دچار بحران جدی می گردد.

در این میان دانشگاه شیراز به عنوان قطب علمی جنوب کشور که مقام معظم رهبری آن را دار العلمی در دارالعلم نامیدند می تواند در زمینه های تخصصی و علمی بازویی توانمند برای دولت تدبیر و امید باشد و در رفع مشکلات کشور به دولت مردان کمک نماید. اما اساتید و دانشجویان این دانشگاه نگران نفوذ برخی از افراطیون در هیات رئیسه دانشگاه ها که از عوامل ایجاد فضای ضد اعتدال هستند، می باشند. ادامه ی این روند نامبارک زمینه تشنج آفرینی و التهاب سیاسی را ایجاد می نماید و رشد علمی و تخصصی دانشگاه را متوقف خواهد کرد.

متاسفانه در چند ماه اخیر شاهد نفوذ جریان خزنده ی افراطی در بدنه مدیریتی دانشگاه شیراز هستیم، و بیم آن می رود که این گروه باردیگر فضای دانشگاه را جولانگاه افراد تند رو و منحرف با هدف نردبان ساختن دولت تدبیر و امید برای دستیابی به مقاصد باندی و حزبی خود نمایند. تبلور این جریان در دانشگاه شیراز انتصاب آقای دکتر صفوی به عنوان قائم مقام دانشگاه است که از همان ابتدا اساتید و دانشجویان دلسوز دانشگاه نسبت به حضور ایشان در هیات رئیسه با توجه به سوابق مشخص و منفی ایشان چه در دولت اصلاحات و چه در زمان فتنه سال 88 هشدار داده بودند و پیش بینی نمودند که با حضور ایشان حتما دانشگاه از مسیر اعتدال و آرامش مولد خارج خواهد شد.

نتیجه این بی توجهی اخیرا در سخنرانی برادر گرامی جناب آقای دکتر عارف در دانشگاه شیراز نمایان شد. در طی این برنامه جریان مذکور تمام تلاش خود را جهت به آشوب کشیدن و متشنج کردن فضای دانشگاه به کاربستند تا جایی که شخص دکتر صفوی در برنامه حاضر شد و با سخنرانی تحریک آمیز و توهین به دانشجویان در یک جلسه دانشجویی جنجال به پاکرد. هرچند این اقدام غیر قانونی ایشان مورد اعتراض جامعه دانشگاهی قرار گرفت اما نشانه ای از آن است که اگر هرچه سریع تر نسبت به کنترل این جریان افراطی در فضای دانشگاه شیراز اقدام نشود در آینده باید شاهد هنجارشکنی و التهاباتی در فضای دانشگاه بود که هزینه ی آن را دولت تدبیر و امید پرداخت خواهد کرد و به نفع هیچ کس در نظام مقدس جمهوری اسلامی تمام نخواهد شد.

بسیج اساتید در راستای رسالت قانونی و انقلابی اش، نگرانی خود را نسبت به ادامه فعالیت های این باند در سایه دولت اعتدال اظهار و توجه همگان را به عملکرد این افراد در جریان فتنه سال 88 در دانشگاه شیراز و فجایع اتفاق افتاده در آن برهه جلب می نماید و از حضرتعالی به عنوان رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی تقاضا دارد تا با دستورات مقتضی دانشگاه شیراز را به خط منطقی، عاقلانه و سازنده هدایت فرمائید. امید است با عنایت جنابعالی دانشگاه شیراز ، بازوی کارشناسی و تصمیم سازی توانمند دولت محترم باقی بماند.

و من الله توفیق

سازمان بسیج اساتید استان فارس
نظرات بینندگان