کد خبر: ۵۷۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۳
آیت الله ایمانی:

مجازات مفسد اقتصادی از محارب سنگین‌تر است/ مدیر جهادی باید شب در تدبیر فردا باشد

اگر با مفاسد اقتصادی برخورد وجود نداشته باشد، سرمایه پاک در جامعه ایجاد نمی شود.

به گزارش شیرازه نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به جایگاه امنیت در اسلام و عملکرد روحانیت در طول تاریخ، گفت: بخش عمده تأمین امنیت جامعه بر عهده روحانیت است.

 بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در فارس، آیت الله ایمانی در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با حضور استاندار فارس برگزار شد، با بیان اینکه امنیت زیرساخت همه مسائل جامعه است، اظهار کرد: آنچه امروز دست اندرکاران استان فارس با آن روبرو هستند امنیت و احساس امنیت است که با تأمین آن ظرفیت های جامعه از جمله اقتصاد شکوفا می شود.

ایشان با اشاره به آسیب های بی توجهی به تأمین امنیت و احساس امنیت، افزود: اگر توجه لازم به امنیت صورت نگیرد، خواه و ناخواه همه مسائل مورد نیاز جامعه دچار آسیب می شود و طبعا امنیت مقوله ای است که همه دستگاه ها باید به آن توجه لازم را داشته باشند.

آیت الله ایمانی اضافه کرد: دستگاه انتظامی، قضائی، اطلاعاتی و امنیتی، اجرایی و فرهنگی همه به نوبه خود و در جایگاهشان باید فضای حاکمیت امنیت و احساس امنیت را در جامعه فراهم کنند تا به دنبال آن شکوفایی علمی، اقتصادی و فرهنگی حاصل شود.

رئیس جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه توجه امنیت نکته ای زیربنایی در استان فارس است که در گذشته معضلات فراوان داشته اما امروز مشکلات به حداقل ممکن رسیده است، خاطرنشان کرد: بخش عمده تأمین امنیت بر عهده روحانیت است چرا که روحانیت فضای فکری جامعه را امن قرار می دهد.

آیت الله ایمانی افزود: امنیت در اسلام به جز امنیت فیزیکی و ظاهری، امنیت فکری را نیز در بر می گیرد به این معنا که یک مسلمان در فضای فکری خود احساس آرامش کند که کسی در جامعه از او بد نمی گوید، به او تهمت نمی زند، شایعه نمی سازد و مال او در خطر نیست و در طول تاریخ این وظیفه بر عهده روحانیت بوده، هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت ما عمدتا بر اعتقادات ما استوار است، تصریح کرد: گسترش اعتقادات بر عهده جامعه روحانیت است و روحانیت باید این فضا را به وجود آورد و این همان چیزی است که تاکنون روحانیت دنبال کرده و سهم بسزایی در امنیت و آرامش عهده دار بوده است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه بخش دیگر تأمین امنیت بر عهده دستگاه های ذی ربط است، این وظیفه در دو دسته پیشگیری و بعد بازرسی و نظارت معرفی و اظهار کرد: کار دستگاه های ذی ربط نیز متوقف بر کار دیگران است یعنی اگر در حوزه اقتصادی کار مناسبی ارائه شود، دستگاه قضایی، انتظامی و اطلاعاتی بسیار راحت تر می توانند کار خود را دنبال کنند.

آیت الله ایمانی عملکرد دستگاه قضائی استان را موفق ارزیابی و تصریح کرد: دستگاه قضائی استان همان گونه که توانسته است در احساس امنیت به مردم، برخورد با اشرار و برخورد با بر هم زنندگان آرامش جامعه موفق عمل کند باید این کار را ادامه دهد.

ایشان با تأکید بر توجه به برخورد با مفاسد اقتصادی، برخورد با این مفاسد را از اهم مسائل دستگاه قضا دانست و گفت: امروز این سوال برای بعضی مطرح است که چرا یک مفسد اقتصادی اعدام می شود؟ که پاسخ به این سوال با بررسی سیره امام علی (ع) در برخورد با کسانی که به امول مسمانان دست اندازی می کنند، روشن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: مفسد اقتصادی در اسلام از مفسد و محارب ظاهر که شمشمیر بدست می گیرد و علیه جان و نوامیسم حرکتی انجام می دهد مجازاتش سنگین تر است و اگر با مفاسد اقتصادی برخورد وجود نداشته باشد، سرمایه پاک در جامعه ایجاد نمی شود.

آیت الله ایمانی با تأکید دوباره بر نقش روحانیت در تأمین امنیت جامعه، گفت: روحانیت مسائل امنیتی استان را حفظ کرده است و باقی مانده بر عهده دستگاه های مختلف است که تا به امروز خوب انجام شده و در آینده نیز دنبال می شود.

امام جمعه شیراز بر فعالیت های سازنده اقتصادی تأکید و خاطرنشان کرد: مدیران ما باید به کارمندان خاطی که نسبت به سرمایه گذاری پاک کارشکنی و بانک ها نیز با کارشناسانی که بهانه آوری می کنند، برخورد کنند.

رئیس جامعه مدرسان حوزه های علمیه فارس با باین اینکه تمامی زیرمجموعه های دستگاه های اجرایی استان باید فعال باشند، اضافه کرد: مدیریت جهادی با کار اداری تحقق نمی یابد چرا که جهاد به معنای استفاده از تمامی امکانات و دغدغه فکر و حرکت فعالانه در میدان عمل است.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه لختی ها و سستی ها که در بدنه کار وجود دارد نباید ادامه یابد، اظهار کرد: باید مدیران توجیه شوند و زیر مجموعه خود را با مدیریت جهادی آشنا کنند، مدیران جهادی باید شب در تدبیر فردا و روز به دنبال کار دیشب باشند، یعنی شب و روز در خدمت جامعه باشند.

ایشان بر توجه جدی به نماز از سوی مدیران دستگاه های اجرایی نیز تأکید و خاطرنشان کرد: نماز نماد معنویت است و مدیرکلی که در نماز جماعت اداره خودش شرکت نکرده چگونه می توان ادعا کند که در هنگام برقراری حکومت اسلامی اقامه نماز کردم؟

رئیس شورای فرهنگی استان فارس گفت: برخی از مدیران در حال و هوای اینکه اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر همچون روحانیت بر عهده آنها نیز قرار دارد، و قائل به این نیستند که باید این فضا تغییر کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۳
0
راستی حاج اقا جریان آن منزلی که شهرداری به شما داده بود چیه؟