کد خبر: ۵۷۶۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
تجملات پای سفره‌های افطاری

با هزینه ضیافت‌ افطاری در هتل‌های شیراز چند نفر را می‌توان آزاد کرد؟

در ماه رمضان بسیاری از بیمارستان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در هتل‌ها ، به کارکنان خود افطاری می‌دهند.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، این روزها بازار کار پرخیر و ثواب افطاری دادن داغ شده و همه تلاش  می‌کنند هرچند با دانه‌ای خرما  مسلمان روزه‌داری را افطاری دهند.

افطاری دادن به روزه داران  از سنت‌های دیرینه اسلامی است که  از ابتدای نزول قرآن  در دین اسلام بر آن تاکید فراوان کرده است تا حدی که رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم می‌فرماید: «ای مردم! هر کس از شما مؤمن روزه‌داری را در ماه مبارک رمضان افطاری دهد، برای او در مقابل این عمل، ثواب آزاد کردن بنده و آمرزش گناهان گذشته‌اش است، عرض کردند: یا رسول الله برای همه ما مقدور نیست که به یک صائم و روزه‌دار افطاری بدهیم، پیامبر(ص) فرمود: بترسید از آتش جهنم(بهانه‌جویی نکنید)، اگر چه به یک نصفه خرما  یا یک جرعه آب به  روزه‌داری بدهید و روزه او را باز کنید به این ثواب بزرگ نائل می‌شوید.

به هرکدام از هتل‌ها و رستوران‌های شهر شیراز که سر می‌زنی و سراغ لیست مربوط به ماه مبارک رمضان را می‌گیری با قیمت‌های مختلف و متفاوتی روبه‌روی می‌شوی.

کم کم  نهادها و افراد خود را برای افطاری دادن آماده می‌کنند  با یک حساب سر انگشتی هزینه افطاری یک شب برای 100 نفر حداقل 5  میلیون آب می‌خورد  البته این حداقل است چون در برخی هتل‌ها غذاهای سرو شده برای افطاری تا 150 هزار برای هر پرس نیز قیمت‌گذاری می‌شود.

انگار پای تجملات  وارد سفره‌های افطاری‌هایمان  شده  است به چند هتل که سر می‌زنی به لیست غذاها نگاهی  آن‌چنانی و غذاهای با قیمت هر پرس 45 هزار تا 100 هزار تومان دعوت کرده و به روزه‌داران افطاری می‌دهند.

مسئول تشریفات یکی از هتل‌های شیراز اظهار کرد: در ماه رمضان بسیاری از بیمارستان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در هتل‌ها ، به کارکنان خود افطاری می‌دهند.

وی تاکید کرد: باقی مانده غذاهای مصرف شده نیز دور ریخته می‌شود و  ارزان‌ترین غذای لیست ما 53 هزار و گرانترین 100 هزار تومان  است .

در این افطاری‌های پرثواب و سفره‌های رنگارنگ چه بسیار اسراف‌هایی می‌شود که می‌توان نیاز بسیاری از نیازمندان را برطرف کرد.

ثواب افطاری دادن برابر با آزاد کردن بنده دربند است اما قیمت تشریفات و اسراف برخی افطاری ها می تواند واقعا بنده ای را آزاد کند.

علی فرزند یکی از همین  افراد دربند است پدر او برای 10 میلیون بدهی مدت هاست در زندان است او مدت هاست چشم به راه آمدن پدر است ، مادر می‌گوید توان خرید خیلی چیزها را  برای علی ندارد.

سیّد رضا اسکندری، مدیرعامل ستاد دیه فارس، نیز گفت: در استان فارس بیش از 830 خانواده وجود دارد که سرپرست خانواده به علت یک حادثه یا بدهی در زندان به سر می‌برد که برخی از این افراد با حداقل 5 میلیون تومان از زندان آزاد می‌شوند یعنی با هزینه یکی از ضیافت‌های کوچک یک شبه در یکی از هتل‌های شیراز می‌توان چندین نفر را از زندان آزاد کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳
0
و ایضا با پول های اختلاس شده از بیت المال 3000 و 6000 و 9000 و و و میلیاردی و ماموریت های 12 میلیاردی یک مدیر و... چند گرسنه را میتوان سیر کرد؟اگر چه حق با امام حسین است ولی گویا پلو یزید چرب تر است.خدا لعنت کند ممهدین . منقبین و ملجمین و سکوت کنندگان بر این ظلم ها