کد خبر: ۵۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۳
رئیس جمهور در ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد:

بهترین خانه، خانه ای است که در آن یتیمی احسان شود

رئیس جمهور گفت: بهترین خانه از دیدگاه پیامبر اسلام خانه ای است که در آن یتیمی احسان ونیکوکاری شود.
رئیس جمهور همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان در دیدار و ضیافت افطاری با ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره)با اشاره به اینکه خداوند بزرگ را سپاسگزارم را که امشب من و همراهانم میهمان سفره کمیته امداد هستیم، گفت: خداوند مقام امام را متعالی بگرداند به خاطر همه قدمهای مهمی که برای این کشور، ملت و مسلمانها برداشت و یکی از آن قدمهای مهم دستور تاسیس کمیته امداد بود.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ وی گفت: آنهایی که کوتاه می بینند و کوتاه می اندیشند و آینده را آینده بلندی نمی بینند معمولا خانواده های محدود و کوچکی دارند. فردی با همسرش، پدرش، مادرش، فرزندانش، یک خانواده کوچک و زندگی کوچک را در داخل همان خانه کوچک و خانواده کوچک می بنیند اما آنهایی که بلنداندیش هستند و آینده بلند انسانیت و بشریت را در پیشگاه خود می بینند خانواده بزرگی هستند به بزرگی یک کشور، ملت و گاهی به بزرگی همه انسانها و جامعه انسانی هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فرد هر چه بلندنظر تر باشد خانواده و جمع وابسته به خود را عظیم تر و بلندتر می بیند، ادامه داد: اگر ما کل کشور و جامعه را خانواده خود ببینیم با یک دید وسیعی به جامعه خود نگاه کرده ایم.

گفت: همانگونه که قرآن مجید همه مسلمانان را اعضای یک خانواده می داند اگر همه ما برادر و اعضای یک خانواده هستیم الزامات فراوانی در کنار آن هست، همه را عضو خانواده، برادر، خواهر و  اعضای یک خانواده بزرگ دیدن، دید ما نسبت به افراد جامعه و جامعه را متفاوت می کند.

رئیس قوه مجریه افزود: در یک خانواده بزرگ مشکلات هم فراوان است مسائل و مصادیق سختی ها و گرفتاریها هم زیاد است و اگر ما لااقل جامعه ایران را یک جامعه واحد و کل کشور ایران را یک خانه و خانواده ببینیم می توانیم نسبت به وظایف و بار رسالتی که بر دوشمان هست احساس بهتری کنیم.

وی گفت: همه فرزندان جامعه ما فرزندان خودمان هستند، همه پسران و دختران که در جامعه ما دچار مشکل می شوند و حوادثی برای خانواده آنها پیش می آید اگر همه را اعضای خانواده خود ببینیم مخصوصا فرزندانی که پدر یا پدر و مادر خود را از دست داده اند و یا پدر و مادر آنها در شرایطی هستند نمی توانند بار مسئولیت تربیت و اداره زندگی آنها را بر دوش بکشند را به عنوان فرزندان خود تلقی می کنیم و آنها هم باید احساس کنند در جامعه و کشوری که زندگی می کنند کمبودی ندارند بخصوص کمبود عاطفی ندارند.

روحانی با اشاره به اینکه همه توجه دین اسلام به ایتام است گفت: بهترین خانه از دیدگاه پیامبر عظیم الشان اسلام خانه ای است که در آن یتیمی احسان و نیکوکاری شود، اگر خانه بزرگی بنام کمیته امداد احسان و ایتام را به دوش بگیرد بهترین خانه است.

وی گفت: همه باید دست به دست هم دهیم و دولت هم در زمینه کمک به خانواده هایی که دچار سختی و مشکلات هستند وظیفه بزرگی بر دوش خود می داند و به سهم خود از همه اعضای کمیته امداد به این خاطر تشکر می کند که بار سنگین این چنینی را به دوش گرفته اند.

رئیس جمهور افزود: دولت وظیفه خود می داند که برای این گونه امور به کمیته امداد کمک کند البته این گونه امور کاری نیست که دولتیان بتوانند به خوبی انجام دهند، این کار ، کار ملت و مردم است. مردم باید این کار را عظیم را بر دوش بگیرند و دولت هم باید کمک کند.

روحانی خاطرنشان کرد: تمام کارهایی که توسط جمع ها و سازمانهای مردم نهاد انجام می شود با یاری دولت حتما بهتر از خود دولت انجام می شود این کار بزرگ و عظیم نعمت بزرگی است که خدا عنایت کرده. شکر گذار خدا باشید و ما هم افتخار می کنیم که به عنوان دولت یار و در کنار شما باشیم.

وی خاطرنشان کرد: افتخار همه ما این است که فرزندان این مرز و بوم زندگی راحتی داشته و به آینده خود مطمئن باشند و بدانند آینده خوبی پیش روی آنهاست. البته اتکای همه ما به خداوند بزرگ است. ما در این کار بزرگ همه دست به دست هم دهیم.

نظرات بینندگان