کد خبر: ۵۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۶ تير ۱۳۹۳

دستگیری دو خواهر سارق در لارستان

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس از كشف 23 هزار و 990 كيلوگرم تخم سبزي قاچاق به ارزش تقريبي دو ميليارد و 400 ميليون ريال خبر داد.
به گزارش شیرازه، مأموران انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس با توقيف يك دستگاه خودرو بيش از 100 كيلوگرم مواد مخدر كشف كردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس، فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" با اعلام اين خبر گفت: مأموران پاسگاه "هرمود باغ" اين شهرستان هنگام کنترل خودروهاي عبوري در محور "لارستان – بستک" به يک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که ازسمت "بستک" به طرف "لارستان" در حال حرکت بود مظنون شدند.

سرهنگ "حسين خليفه" ادامه داد: راننده خودرو بدون توجه به دستور ايست مأموران متواري و پس از مسافتي تعقيب و گريز، خودرو متوقف و در بازرسي از آن مقدار 85 كيلوگرم ترياك و 18 كيلو و 500 گرم سوخته ترياك كشف شد.

وي تصريح كرد: راننده خودرو با استفاده از تاريكي شب متواري و تلاش جهت شناسايي و دستگيري وي ادامه دارد.

دستگيري عامل هتك حيثيت در فضاي مجازي

فردي كه باعث هتك حيثيت يك شهروند در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي شده بود توسط پليس "فتا"استان فارس شناسايي و دستگير شد.

رييس پليس "فتا" استان فارس با اعلام اين خبر اظهار كرد : شاکی با ارائه شكايتي اعلام مي كند زمانی که برادر شوهرم در حال استفاده از يك نرم افزار بر روی گوشی تلفن همراه خود بوده است با پروفایلی برخورد می کند که عکس من در آن بوده و در تماس با همسرم موضوع را مطرح مي كند.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" گفت: کارشناسان این پلیس با اقدامات فني خود به سرنخ هایی از فرد متهم دسترسی یافته و وی را كه با شاکی نسبت خانوادگی داشته شناسایی و دستگیر می كنند.

وي با بيان اينكه متهم انگیزه خود را انتقام جویی از شاكي با ارسال تصاویر شخصی در فضای مجازی اعلام می نماید در خصوص نحوه دسترسی متهم به عکس های شخصی شاکی گفت: متهم از همسر شاکی می خواهد تلفن همراهش را جهت تماس تلفنی به وی چند دقیقه امانت دهد که از این فرصت به دست آمده سوء استفاده کرده و عکس های شخصی وی را با استفاده از بلوتوث بر روی تلفن همراه خودش انتقال و سپس نقشه شوم خود را عملی می کند.

سرهنگ "حسینی" با اشاره به اينكه تلفن همراه مکانی امن برای ذخیره عکس های شخصی نیست هشدار داد: جهت جلوگیری از سوء استفاده قرار گرفتن اطلاعات شخصی با استفاده از نرم افزار های امنیتی بر روی عکس های خود رمز گذاشته یا اینکه اطلاعاتی که از حساسیت خاص خود برخوردارند ، همگی بر روی یک پوشه قرار داده سپس قفل گزاری کنند تا در صورت سرقت احتمالی این اطلاعات افشا نگردد.

از ابتداي سال جاري تا كنون:205 واحد صنفی متخلف در "جهرم" پلمپ شدند

فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" استان فارس از بازديد و نظارت پليس بر 382 واحد صنفي خبرداد و گفت: از اين تعداد 205 واحد متخلف پلمپ شدند.

سرهنگ "یوسف ملک زاده " با اعلام اين خبر گفت: در راستاي اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و جلوگیری از تخلفات صنفي، اجرای طرح نظارت و كنترل بر واحدهای صنفی به صورت ویژه در دستور کار پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همين راستا ماموران نظارت بر اماکن عمومي پليساز ابتداي سال تاکنون از 382 واحد صنفي در شهرستان جهرم بازديد و از اين تعداد 205 واحد صنفي متخلف را پلمپ كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان"جهرم"ضمن قدرداني از تعامل شهروندان با پليس در راستاي برخورد با متخلفان، از عموم مردم در خواست كرد در صورت اطلاع از تخلفات صنفي مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

كشف 23990 كيلوگرم تخم سبزي قاچاق در " لارستان"

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس از كشف 23 هزار و 990 كيلوگرم تخم سبزي قاچاق به ارزش تقريبي دو ميليارد و 400 ميليون ريال خبر داد.

سرهنگ "حسين خليفه" با اعلام اين خبر گفت : مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز اين فرماندهي هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور "بندرعباس- لارستان" به يك دستگاه كاميون كه از مسير بندر عباس به لارستان در حال حركت بود مظنون شدند.

وي ادامه داد: پس از توقيف خودرو و در بازرسي از آن 23 هزار و 990 كيلوگرم تخم سبزي شويد كه فاقد مدارك گمركي بود كشف شد.

سرهنگ "خليفه" با بيان اينكه ارزش تقريبي كالاي قاچاق كشف شده دو ميليارد و 400 ميليون ريال برآورد شده است افزود: در اين رابطه يك نفر دستگير و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

دستگيري سارقان احشام و كشف احشام سرقتي در شهرستان کازرون

فرمانده انتظامي شهرستان " کازرون " استان فارس از دستگيري سارق احشام و کشف 5 رأس احشام سرقتي خبر داد. سرهنگ "محسن سروقد" با اعلام اين خبر گفت: با مراجعه شخصی به پاسگاه انتظامی "پل آبگینه" این شهرستان مبني بر سرقت احشام متعلق به وی در یکی از روستاهای حوزه استحفاظی آن پاسگاه، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وي افزود: ماموران بلافاصله به محل عزیمت و در راههای مواصلاتی با روستاهای همجوار به يك دستگاه خودروي وانت پیکان که حامل چند راس احشام بود مظنون و آن را متوقف کردند. سرهنگ "سروقد" تصریح کرد: با توقیف خودرو و در بازرسي از آن تعداد 5 رأس احشام سرقتي توسط مالباخته شناسایی و راننده به همراه خودرو به یگان انتظامی انتقال داده شد.
وي در ادامه اظهار كرد: متهم در بازجويي هاي پليسي به سرقت احشام با همکاري همدست خود که ساکن همان روستا بوده اعتراف که با سرعت عمل ماموران وي نيز در مخفیگاهش دستگیر شد.
فرمانده انتظامي شهرستان کازرون ضمن اعلام اینکه متهمان با تشکيل پرونده راهي مراجع قضايي شدند گفت: از كليه دامداران درخواست داريم تا ضمن حفظ هوشياري از حصار ايمن براي نگهداري احشام و به كارگيري افراد امين به منظور نگهباني استفاده نمایند و در صورت رؤيت موارد مشكوك مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس گزارش نمايند.

خواهران سارق در چنگال قانون گرفتار شدند

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" استان فارس از دستگيري دو خواهر خبر داد كه از طريق دستگاه عابر بانك مبلغ 85 ميليون و 322 هزار ريال از حساب فردي برداشت كرده بودند.

سرهنگ "حسين خليفه" با اعلام اين خبر گفت: شخصي با مراجعه به مأموران پليس "فتا" شهرستان اظهار كرد از حساب عابر بانكي متعلق به وي مبلغ 85 ميليون و 322 هزار ريال از طريق خودپرداز و به صورت متوالي برداشت شده است.

وي ادامه داد: به دنبال طرح اين ادعا توسط شاكي، موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار مأموران پليس "فتا" شهرستان قرار گرفته و كارهاي اطلاعاتي و فني در اين رابطه آغاز و در نهايت دو خواهر در اين رابطه دستگير شدند.

سرهنگ "خليفه" افزود: يكي از متهمان در تحقيقات صورت گرفته اعلام كرد كه بعد از طلاق از شوهرم كارت عابر بانك وي به همراه رمزآن را به سرقت برده و در طول يك سال به همراه خواهرم اين مبلغ را از حساب وي برداشت كرده ايم.

فرمانده انتظامي شهرستان "لارستان" در پايان به شهروندان توصيه كرد: مراقب وسايل شخصي خود به ويژه كارت عابر بانك خود بوده و رمز آن را به صورت متناوب تغيير داده و در اختيار ديگران قرار ندهند.

نظرات بینندگان