کد خبر: ۵۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۳

امام جمعه شیراز: باید شیعیان و سنیان عراق فاصله خود را با دولت کم کنند

تجزیه عراق به ضرر همسایگان این کشور است و ما نیز از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، یکی از اهداف آمریکا برای  تجزیه عراق به کشور های کوچک  حفظ منافع اسرائیل است.

وی با بیان اینکه آمریکا سه سال برای تجزیه سوریه تلاش کرد اما موفق نشد و حالا نیز می خواهد همین کار را با عراق انجام دهد خاطرنشان کرد: تجزیه کشور عثمانی به نفع استعمار انگلیس و استعمار گرانی بود که جنگ را به پا کرده بودند و حالا نیز تجزیه عراق به نفع آمریکا، اتحادیه اروپا و اسرائیل است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تجزیه عراق به دو کشور کوچک سبب آرامش اسرائیل است، افزود: حالا که مرجعیت وارد مسائل عراق شده و بسیج عمومی تشکیل شده است آمریکا تلاش می کند اوضاع مانند سوریه  از دستش خارج نشود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه هم اکنون جنگ در عراق بین جبهه طرفداران و مخالفان آمریکاست، تصریح کرد: تجزیه عراق به ضرر همسایگان این کشور است بنابراین ما نیز از تمامیت ارضی عراق حمایت می کنیم.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه مردم عراق نیز با تجزیه کشورشان مخالفند، گفت: علمای سنی و شیعه با تجزیه عراق مخالفند و مخالفت خود را نیز اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه مردم عراق باید وحدت کلمه خود را حفظ کنند، اظهار کرد: باید شیعیان و سنیان عراق فاصله خود را با خود و با دولت کم کنند و مردم عراق بدانند که آینده آنها با یک عراق بزرگ و قوی بهتر تامین می شود.


نظرات بینندگان