کد خبر: ۵۸۱۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

عفاف و حجاب خون‌بهای شهیدان است/ امروز عده‌ای بر سر سفره آماده نشسته‌اند تا در هنگام خطر فرار را بر قرار ترجیح دهند

دولت مراقب باشد که کلمه اعتدال دستخوش افراد معلوم الحال نشود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به بیستم تیرماه و روز جهانی جمعیت اظهار داشت: ابلاغیه رهبر معظم انقلاب درباره نظام جمعیتی کشور به سران سه قوه در اردیبهشت ماه امسال اعلام شد و معظم‌له رو به پیری رفتن جامعه را به مردم و مسئولان تذکر دادند. دشمنان برای تهدید نسل ما برنامه‌ریزی داشته‌ و دارند که در استان فارس در این زمینه زنگ خطر بیشتری در گوش ما به صدا درآمده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به نرخ رشد جمعیت فارس در سال 1355 که 3.52 بوده، تصریح کرد: این نرخ رشد در سال 90 یعنی در حدود 45 سال بعد به 1.17 رسید و در سال 92 نیز این نرخ رشد 1.3 بوده است.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که جمعیت استان فارس به‌سرعت به سمت پیر شدن می‌رود که چنانچه سن بالای 65 سال چهار تا هفت درصد کل جمعیت یک کشور را تشکیل بدهد، می‌گویند جامعه آن دیار رو به سالمندی است.

نماینده ولی فقیه در فارس جمعیت بالای 65 سال در این استان را 5.7 کل جمعیت آن برشمرد و تصریح کرد: نیاز است که جامعه ما نسبت به آینده استان فارس احساس خطر داشته باشد.

ایمانی با بیان اینکه هنوز در زمینه پیری جامعه به خطر جدی نرسیده‌ایم، خاطرنشان کرد: چنانچه خانواده‌ها توجه نکنند، ازدواج‌ها آسان نشود، سن ازدواج پایین نیاید، آمار طلاق کم نشود و میزان موالید رشد نکند، خواه و ناخواه معضلات و مشکلات جامعه را تهدید می‌کند.

امام جمعه شیراز با اشاره به 21 تیرماه سالروز حمله دژخیم‌های رضاخانی به مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب خون‌بهای شهیدان است که چنددهه در راه عفت جامعه جان خود را فدا کردند.

خطیب جمعه شیراز همچنین با تبریک میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) در 15 رمضان سال سوم هجری ابراز امیدواری کرد که جامعه با برپایی جشن‌های مناسب عرض ادب شایسته‌ای را به این امام همام داشته باشد و با رسیدگی به ایتام و مستمندان روز اکرام را پاس دارد، چراکه قرآن مجید نشانه کفار را بی‌اعتنایی به یتیمان معرفی می‌کند.

ایمانی با اشاره به 23 تیرماه سال 87 که حضور عظیم مردمی توطئه‌های استکبار را خنثی کرد، یادآور شد: 18 تیرماه آن سال آشوبگران و عناصر مسئله و مشکل‌دار پنج روز با کمک کشورهای خارجی آرامش و امنیت جامعه را برهم زدند اما 23 تیرماه مردم به صحنه آمدند و حماسه‌ای دیگر آفریدند و توطئه‌ها را خنثی کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه دشمن همواره سعی دارد مردم را از نظام جدا کند، تصریح کرد: صاحب این نظام مردم هستند چراکه برقراری آن توسط حزب، سازمان و کودتا صورت نگرفت، از این رو استکبار می‌خواهد جامعه را از نظام جدا و به وحدت عمومی خدشه وارد کند، و بر مسئولان است که در خدمت‌رسانی به مردم توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب مواضع صریح و شفاف خود را اعلام کردند و بر حمایت از دولت و گروه مذاکره‌کننده تاکید داشتند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز عده‌ای بر سر سفره آماده نشسته‌اند که در هنگام خطر فرار را بر قرار ترجیح دهند، تصریح کرد: دولت اجازه ندهد کلمه زیبای اعتدال دستخوش سوءاستفاده شود چراکه باید نقد منصفانه پذیرفته و نکات مثبت بیان و چنانچه عیب و ایرادی نیز باشد، با استدلال بیان شود.

ایمانی با اشاره به حوادث اخیر در عراق و غزه خاطرنشان کرد: در این ایام استکبار ثابت کرد که جز به نابودی اسلام و مسلمانان نمی‌اندیشد و جوامع منادی حقوق بشر در مقابل قتل‌عام مردم بی‌دفاع غزه سکوت مرگ‌بار گرفته‌اند که نشان دهنده میزان آلودگی آنان است.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر بر استفاده از این ایام گران‌بها تاکید کرد و گفت: ضامن تداوم نظام ما معنویت است که حفظ آن با امر به معروف و نهی از منکر عملیاتی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین در نخستین خطبه نماز جمعه امروز سومین حرم اهل‌بیت (ع)، امنیت جامعه را در گرو امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: ارتقای علمی، رشد اقتصادی و امنیت فکری جامعه در گرو عفاف و حجاب است.

وی به آمار ازدواج در فارس در سال 1390 که 53 هزار و 804 مورد بوده است و کاهش یافتن این آمار در دو سال بعد یعنی سال 1392 و میزان 48 هزار و 150 مورد اشاره کرد و گفت: در مدت دو سال حدود یک‌هزار مورد از ازدواج در این استان کم شده و طبیعی است که به همین میزان به آمار فساد و آلودگی‌های اخلاقی افزوده می‌شود.

ایمانی با بیان اینکه در سال 1390، 8 هزار و 73 طلاق در فارس ثبت شده که در سال 1392 به 8 هزار و 451 مورد رسیده است تصریح کرد: دشمن کانون خانواده را هدف قرار داده و به دنبال افزایش معضلات و مشکلات اخلاقی در جامعه ما بوده و با حجاب که امنیت فکری و آرامش را به دنبال دارد مبارزه می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان ما خوب می‌دانستند که برای از بین بردن حجاب باید سرمایه‌گذاری کنند هرچند هزاران نفر را به شهادت برسانند و دیدیم که برای حفظ چادر بر سر زن مسلمان هزاران قربانی و شهید تقدیم شد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عضو جریان انقلابی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳
0
با سلام محضر ایت الله ایمانی
انتظاری که از جنابعالی بعنوان نماینده رهبری وجود دارد اینه که از مدیران انفلابی حمایت کنید تا با شعار اعتدال انهارا کنار نزنند ایا کار کردندر دولت احمدی نزاد خدمت به نظام محسوب نمیشه؟ ایا اظلاع دارید بعض از عزل و نصب ها در شهرستانها مصداق عینی بیانات اخیر رهبر معظم انفلاب است؟ با شعر اعتدال نیروهای ارزشی و ایثارگررا برکنار و افراد مشکل دار را جایگزین کردند ایا انتظار دارید اینها دل برای دغدغه های شما و رهبری بسوزانند و به فکر مردم باشند پیشنهاد میشود محض اطاع کارگروهی را تشکیل داده به شهرستانها اعزام نمایید و وضعیت گذشته و فعلی را بررسی نمایید تا از زبان مردم بشنوید که چه اتفاقی افتاد و در شرف افتادن است نباید رضایت خواص را بر رضایت مردم ترجیح داد که نتیجه اش نارضایتی و شکاف بین مردم و مسولان خواهد بود