کد خبر: ۵۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۲۳ تير ۱۳۹۳
فینال جام بیستم - ۲۰۱۴ برزیل

آلمان قهرمان جام جهانی 2014 شد

آلمان با برتری برابر آرژانتین در وقت‌های اضافی پس از 24 سال قهرمان جام جهانی شد و به طلسم ناکامی اروپایی ها در امریکای جنوبی پایان داد.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، تیم‌های ملی آرژانتین و آلمان از ساعت 23:30 یکشنبه شب در ورزشگاه ماراکانای شهر ریودوژانیرو به مصاف هم رفتند تا فینال جام جهانی 2014 را برگزار کنند. این دیدار در پایان 90 دقیقه بدون گل به پایان رسید و ماریو گوتسه بازیکن تعویضی آلمان با گلی که در دقیقه 113 به ثمر رساند باعث شد ژرمن ها پس از 24 سال و برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی شوند.

نیمه اول این بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه اول آرژانتین تیم برتر بود اما نتوانست از موقعیت‌های خود استفاده کند. ژرمن‌ها مانند بازی‌های قبلی خود با برنامه کار می کردند و آرژانتینی‌ها هم با حوصله سعی داشتند از ضد حمله استفاده کنند.

در دقیقه 21 ایگواین روی اشتباه کروس در دادن پاس رو به عقب صاحب توپ شد و در حالی که با نویر تک به تک بود توپ را به بیرون زد.

پس از این صحنه کمی بازی با سرعت بیشتری دنبال شد. آلمان به دنبال حمله بود و آرژانتین در اندیشه ضد حملات و استفاده از سرعت بازیکنانی مانند مسی.

از اتفاقات جالب بازی در دقیقه 30 رخ داد که ایگواین توانست دروازه آلمان را باز کند. در حالی که داور این گل را آفساید اعلام کرده بود بازیکن آرژانتین که متوجه این موضوع نشده بود همچنان به شادی زاید الوصف خود ادامه می‌داد.

چهارمین قهرمانی آلمان با یک گل طلایی/ مسی ناکام بزرگ جام بیستم

یک دقیقه بعد از این صحنه شورله به دلیل مصدومیتی که کرامر دچار آن شده بود وارد میدان شد تا اولین تعویض آلمان اجباری باشد.

در دقیقه 39 مسی روی دروازه آلمان خطرناک ظاهر شد و در شرایطی که نویر از چارچوب دروازه بیرون  آمده بود مدافعان آلمان از گل شدن توپ او جلوگیری کردند.

در دقایق پایانی این نیمه هوودس توپ را به تیر دروازه آرژانتین زد تا بازی در 45 دقیقه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یابد.

نیمه دوم بازی با حملات آرژانتین شروع شد و لیونل مسی که از تله آفساید فرار کرده بود می‌توانست در دقیقه 47 دروازه آلمان را باز کند اما شوت او از کنار دروازه به بیرون رفت.

چهارمین قهرمانی آلمان با یک گل طلایی/ مسی ناکام بزرگ جام بیستم
در ادامه آلمانی‌ها حملاتی را به خصوص از جناح چپ تدارک دیدند اما اغلب سانترها در میانه راه توسط مدافعان آرژانتین دفع می‌شد. هر دو تیم برای دستیابی به گل تلاش کردند اما تلاش‌شان در پایان 90 دقیقه بی‌نتیجه ماند تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه آرژانتینی‌ها خسته به نظر می‌رسیدند و آلمان بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت و شاگردان سابیا نیم نگاهی به ضد حمله داشتند.

در دقیقه 97 پالاسیو مهاجم تعویضی و پر اشتباه آلبی سلسته یک موقعیت خوب داشت اما نتوانست بهره‌ای ببرد.

سرانجام لحظه تاریخی فرا رسید و ماریو گوتسه 22 ساله که در نیمه دوم به جای کلوزه به میدان آمده بود در دقیقه 113 روی سانتر شورله که اتفاقا وی هم تعویضی بود، با کنترل توپ و یک ضربه دقیق دروازه رومرو را باز کرد تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود آلمان به پایان برسد و چهارمین ستاره جام جهانی روی پیراهن آلمان نقش ببندد.

چهارمین قهرمانی آلمان با یک گل طلایی/ مسی ناکام بزرگ جام بیستم
ماریو گوتسه، در پایان دیدار آرژانتین و آلمان در فینال جام بیستم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
بدین ترتیب آلمان پس از 24 سال و بعد از جام های جهانی 1954 سوئیس، 1974 آلمان و 1990 ایتالیا برای چهارمین بار قهرمان جام جهانی شد و مسی باز هم نتوانست در رده ملی به افتخاری دست یابد. این قهرمانی شبیه قهرمانی 4 سال قبل اسپانیا بود که با گل دقیقه 116 اینیستا موفق به شکست هلند شد.

چهارمین قهرمانی آلمان با یک گل طلایی/ گریه سهم آرژانتین در پایان جام بیستم
بدین ترتیب آلمان هم مانند برزیل و ایتالیا 24 سال انتظار خود را کشید تا به چهارمین قهرمانی دست یابد و نام یواخیم لوو و شاگردان جوانش در تاریخ ثبت شود.
نظرات بینندگان