کد خبر: ۵۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۲۷ تير ۱۳۹۳
احمدرضا دستغیب نماینده شیراز در مجلس:

دستگاه قضایی با وام‌گیرندگان دروغین اشتغالزایی برخورد کند/ مدیران فارس ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند

مدیران فارس عزم و اراده جدی‌تری داشته و امور تولید تسهیل کنند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سید احمدرضا دستغیب در سخنان پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: با حرکت امام خمینی(ره)، اسلام در اقصی نقاط دنیا حضور جدی پیدا کرد و مسلمانان اسلام را با نام امام خمینی(ره) شناختند.

وی با بیان اینکه امام در حرکت خود طرحی وحدت‌آفرین را مطرح کردند و مسلمانان را به قیام علیه دشمن مشترک فراخواندند، ادامه داد: ایجاد گروه های افراطی و انحرافی، توطئه دشمنان اسلام برای آن است که صفوف مسلمانان را در هم شکسته و در میان آنان تفرقه ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه این توطئه برای جلوگیری از قدرت گرفتن اسلام و نفوذ آن در جهان انجام می‌شود،خاطرنشان کرد: شیعیان باید در این مقطع هوشیار بوده و در هیئات، منابر، خطابه‌ها و مجالس از دادن بهانه تفرقه به دشمن بپرهیزند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خط مشی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت بین شیعه و سنی بوده و همگان باید در همین مسیر حرکت کنند.

دستغیب در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه چراغ راه است و اجزا، خط مشی و خطوط قرمز مذاکرات را مشخص کرده است.

این نماینده مجلس ابراز داشت: ما ضمن آن که نباید در مذاکرات بهانه‌ای به دست طرف مقابل بدهیم در عین حال نباید از اقتدار، عزت و دستاوردهای جوانانمان بگذریم.

دستغیب سپس گفت: ما در این زمینه به تیم مذاکره کننده نیز گفتیم اگر از مذاکرات بازگردید بدون آن که توافقی صورت گرفته باشد اما از کیان و عزت کشور دفاع کرده باشید از شما محکم‌تر استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی، ریاضت نیست، افزود: اقتصاد مقاومتی اقدامی دفاعی نیست بلکه ایجاد تحرک، پویایی و استفاده صحیح از منابع در راستای کاهش وابستگی است.

دستغیب اضافه کرد: دشمن، ایران غیرتمند و عزتمند شیعی را در منطقه تحمل نمی‌کند و از این رو باید دست به دست یکدیگر داده و بر روی پای خود بایستیم تا از این مسیر بحرانی گذر کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران فارس عزم و اراده جدی‌تری داشته امور سرمایه‌گذاری و تولید را تسهیل کنند.

وی با بیان این که افرادی را به طور نامحسوس برای کنترل فعالیت دستگاه‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری و تولید معین کرده، اظهار داشت: مدیران، کارشناسان جهادی را برای پاسخگویی به مردم و به ویژه تولید‌کنندگان معین کنند و تا اگر جوانی یا فرد خلاقی مراجعه کرد دلسوزانه راهنمایی شود.

دستغیب سپس گفت: بانک‌ها نیز بین کسی که تسهیلات گرفته و اشتغال و تولید ایجاد کرده با کسی که تسهیلات را برای ساخت‌و‌ساز و خرید و فروش ملک گرفته، تفاوت قائل شوند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است که دستگاه قضایی با کسانی که وام اشتغال دریافت اما در جای دیگر هزینه کرده‌اند، برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: برخی معوقات جنسی و سالم و پاک دارد و تولید کننده‌ای که به سبب نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت سوخت و حمل و نقل دچار مشکل شده نباید از طرف بانک تحت فشار قرار گیرد و اموال او را به تاراج ببرند.

دستغیب در پایان با بیان این که انتقاد دلسوزانه، امر به معروف و نهی از منکر است خواستار بالا رفتن ظرفیت انتقاد در تمام مدیران فارس شد و انتقاد دلسوزانه و به دور از تخریب را مایه رشد و تعالی دانست.

نظرات بینندگان