کد خبر: ۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳

امام جمعه خنج: اگر مسئولی حرف از رابطه با آمریکا بزند، محکوم به فناست

در حال حاضر دشمن با بعضی از تبلیغات مسموم خود می خواهد بین علما فاصله بیندازد.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه به نقل از خنج کهن، نماز جمعه اين هفته تشيع خنج به امامت حجت الاسلام صفايي در مسجد اهل البيت(عليهم السلام) خنج اقامه گرديد.

خطيب نماز جمعه تشيع خنج در ابتداي خطبه هاي خود با بيان اينکه طبيعت انسان اقتضا مي کند انسان در هر جايي که قرار دارد به صورت جمعي زندگي کند، گفت: انسان ناچار است که معادلات زندگي خود را بر پايه هاي جمعي و اجتماعي استوار کند. اجتماعي زندگي کردن انسان شايد موجب بروز اختلافاتي نيز گردد اما اولين عرصه نزاع و درگيري، درون خود انسان اتفاق مي افتد.

حجت الاسلام صفايي ادامه داد: خداوند شهوت را درون انسان قرار داده تا جاي خود و به اندازه استفاده شود؛ براي اينکه جامعه بشري ادامه پيدا کند و محبت هاي بشري افزايش پيدا نمايد، اما هدف اصلي اين نيست.

وي افزود: هدف اصلي انسان، پرداختن به قوه رحماني و رسيدن به کمال مطلق و مطلوب مي باشد.

امام جمعه تشيع خنج در بخش ديگري از خطبه هاي خود، هواي نفس را يکي از دشمنان اصلي انسان دانست و گفت: هواي نفس باعث جدايي انسان از مسير الهي مي شود؛ نبايد به هواي نفس اين فرصت را بدهيم که انسان را به هلاکت بکشاند.

خطيب نماز جمعه در ادامه صحبت هاي خود با اشاره به اينکه روايت شده يک ساعت تفکر عالمانه برتر از هفتاد سال عبادت بدون اخلاص و بدون محتوا مي باشد، گفت: يک ساعت تفکر، انسان را حر، سلمان فارسي و ابوذر مي کند و يک عمر عبادت بي محتوا و بدون تفکر، فرد را تبديل به ابن ملجم مي کند که حافظ قرآن، نماز شب خوان و قاري قرآن بود اما بر روي امام علي(ع) شمشير کشید.

صفايي اضافه کرد: تفکر جايگاه بسيار حياتي در دين مبين اسلام دارد. از خداوند متعال مي خواهيم که ما را در مسير اطاعت و بندگي خود قرار داده و از هواهاي نفساني مبري نمايد.



امام جمعه تشيع خنج در خطبه هاي دوم خود، مهمترين و اساسي ترين دغدغه کنوني جهان اسلام را مسئله استکبارستيزي و محو حاکميت ارباب منشي غيرالهي عنوان کرد و گفت: مسلمانان در تمام سرزمين هاي خود در بلاد اسلامي، دينداري و مسلمان بودن خود را به شکل بسيار فجيعي دارند پس مي دهند.

وي ادامه داد: در راس همه دشمنان و استکبار جهاني، آمريکاي جنايتکار مي باشد. بعضي از افراد هستند که آب به آسياب دشمن مي ريزند و مي خواهند آمريکا را از اسرائيل جدا نمايند و طرح جدايي آمريکا از اسراييل را می دهند. آنها مي خواهند آمريکا را از اين جنايت هايي که اسراييل انجام مي دهد جدا کنند، زيرا مي خواهند با آمريکا رابطه برقرار نمايند.

خطيب نماز جمعه شيعيان خنج افزود: اگر مسئولی در حکومت اسلامی حرف و تفکر رابطه با آمریکا مطرح نماید، محکوم به فنا می باشد. در حکومت اسلامی که همه ما تحت عنوان حاکمیت دینی و اسلامی داریم زندگی می کنیم، مسئول نباید خودش را اینگونه ذلیل کند و آمریکا را از تمام جنایت ها مبرّی ساخته و موضوع رابطه با آمریکا مطرح نماید.

صفایی اضافه کرد: هنوز وحشی گری های آمریکا در نقاط مختلف جهان فراموش نشده است؛ زندان های ابوغریب، حمله به کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و ...، همه این ها از نقشه های آمریکا بوده و لذا نباید این شیطان بزرگ را نادیده گرفته و جنایات آن را فراموش کنیم.

وی در ادامه گفت: این یک مثلث شوم است که یک طرف آن آمریکا، طرف دیگر اسراییل و طرف سوم آن نیز انگلیس می باشد و این مثلث شوم دارند تمامی جنایات دنیا را هدایت و کارگردانی می کنند.

امام جمعه شیعیان خنج خاطرنشان کرد: در مقابل این تفکر منفی، بحمدلله تفکر مثبتی نیز در حال شکل گیری می باشد. همانگونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، آینده بسیار روشن بوده و ان شاءالله حاکمیت از آن مردم مسلمان فلسطین خواهد بود.

حجت الاسلام صفایی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری، بزرگمرد نهضت مشروطه، جریان شهادت این عالم بزرگوار را عبرتی برای همگان دانست و گفت: این واقعه برای ما این عبرت را داشت که بیدار باشیم و هشدارهای حضرت امام(ره) را جدی بگیریم. برخی اوقات دشمن می آید و از فرصت استفاده می کند و می گوید علما و روحانیون باید از سیاست جدا بوده و وارد سیاست نشوند اما همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند، همه نقشه ها، سیاست و حربه دشمن بوده و لذا باید بیدار باشیم.

وی در پایان افزود: مسیر دین و سیاست به هیچ وجه از یکدیگر جدا نیست. در حال حاضر دشمن با بعضی از تبلیغات مسموم خود می خواهد بین علما فاصله بیندازد. نباید فرصت به دشمن دهیم؛ دشمن روحانیت را از ما نمی خواهد، بلکه می خواهد دین را از ما جدا کند. ان شاءالله خداوند سایه همه علما و در راس مقام معظم رهبری را بر سر ما محفوظ بدارد و فرج حضرت حجت (عج) را نزدیک نماید.


نظرات بینندگان