کد خبر: ۵۸۹۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
توقف کشتار مردم غزه

موافقت رژیم صهیونیستی با ۴ بند از شروط مقاومت

منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی تاکنون ۴ بند از شروط فلسطینیان برای برقرای آتش بس را پذیرفته است.
منابع مرتبط با شبکه خبری المیادین اعلام کردند اسرائیل تاکنون با 4 بند از شروط فلسطینیان در نشست قاهره موافقت کرده و با 3 بند دیگر مخالفت کرده‌ است.

به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز رژیم صهیونیستی تاکنون با پایان دادن به حملات خود به نوار غزه و برچیدن محاصره آن و همچنین بند مربوط به اسرای فلسطینی موافقت کرده است.

همچنین اسرائیل با حق صید ماهیگیران فلسطینی تا فاصله 12 مایلی از ساحل از غزه موافقت کرده است.

اما این رژیم با شروط مربوط به بازگشایی فرودگاه و بندر و همچنین بازگشایی مسیر میان کرانه باختری و غزه موافقت نکرده است.

گروه‌های فلسطینی پیش از این در نشست خود در قاهره درباره سند یکپارچه در خصوص برقراری آتش بس در غزه به توافق رسیده بودند.

این سند بر برقراری آتش بس در غزه و عقب نشینی فوری نظامیان صهیونیستی از آن تاکید داشت. همچنین در این سند بر پایان یافتن محاصره نوار غزه، بازگشایی گذرگاه های نوار غزه و تامین امنیت نقل و انتقال کالاها و تردد افراد به نوار غزه تاکید شده بود.

از ساعت 8 صبح به وقت محلی آتش بس 72 ساعته بین نیروهای مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی در نوار غزه اجرایی شده است و حماس نیز خواستار احترام اسرائیل به این آتش بس و عدم نقض آن شده است. واکنش حماس پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی بارها آتش بس را نقض کرده است.

جنگ سی روزه نتواست سامانه راهبردی حماس را نابود کند

در همین حال نخست وزیر رژیم اشغالگر اعتراف کرد که جنگ غزه نتوانست سامانه راهبردی جنبش حماس را نابود کند.

بنیامین نتانیاهو در بیانیه صادره به دفتر ارتش و سازمان امنیت رژیم صهیونیستی در ادامه پایان عملیات تخریب تونل ها مرزی در غزه را ستایش کرد و افزود:عملیات نظامی ضربه ای سخت به سامانه راهبردی حماس وارد کرد، سامانه ای که حماس سالها برای تشکیل آن زحمت کشیده بود و همانطور که در ابتدای عملیات نظامی گفتم تضمین صد در صدی برای موفقیت عملیات وجود نداشت اما ما تمام تلاش خود را برای وارد کردن بیشترین ضرر به تونل ها بکارگرفتیم.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در این جنگ بیشترین تلفات را نسبت به جنگ های 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه متحمل شده است . مقامات صهیونیستی می گویند تعداد قربانیان نظامی آنها در 29 روز گذشته 67 نفر بوده اما مقاومت این تعداد را در حدود 150 نفر اعلام کرده است. همچنین بنابر گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص مقاومت اسلامی فلسطین در 30 روز گذشته 3245 موشک به اهداف مختلف در سرزمین های اشغالی شلیک کرد.

القسام: هنوز درگیری به پایان نرسیده است

از سوی دیگر گردانهای القسام شاخه نظامی حماس با انتشار بیانیه ای بر ادامه درگیری با متجاوزان اشغالگر تا تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین تاکید کرد.

القسام در این بیانیه تاکید کرد که ما همچنان در حالت آماده باش هستیم و با مرحله کنونی به عنوان یک دوره موقت برخورد می‌کنیم و میدان درگیری هنوز به پایان نرسیده است تا اینکه در نهایت دشمن به حقوق ملت فلسطین تن دهد.

«تیسیر عمر» قائم مقام وزیر اقتصاد فلسطین با اشاره به اینکه میزان خسارت های مستقیم جنگ غزه بر اساس برآورد اولیه بین 4 تا 6 میلیارد دلار تخمین زده شده است، گفت: کشورهای کمک کننده مالی به فلسطین، در سپتامبر آینده برای بررسی موضوع حمایت های مالی جهت بازسازی نوار غزه در نروژ تشکیل جلسه خواهند داد.

وی افزود که ارزیابی و تهیه گزارش از میزان دقیق خسارت های وارده به نوار غزه در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به آرام شدن اوضاع و وضعیت مناسب نیاز دارد.

بر اساس این گزارش، صبح امروز سه شنبه به موجب توافق بین اسرائیل و حماس به مدت 72 ساعت آتش بس انسانی در نوار غزه اعلام شده است.

در همین رابطه وزارت بهداشت غزه بامداد امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که شمار شهدای غزه تا امروز که وارد بیست و نهمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی شده است به 1865 نفر و تعداد زخمی ها نیز به 9563 نفر رسید.

از میان 1865 شهید فلسطینی، 429 نفر آن کودک، 243 نفر زن و 79 نفر نیز سالخورده هستند.

بر اساس این گزارش، طی 29 روز گذشته نیز 9563 نفر در حملات رژیم صهیونیستی زخمی شدند که از این تعداد 2877 نفر کودک، 1853 نفر زن و 374 نفر نیز سالخورده هستند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
0
مرگ بر اسرائیل کودک کش