کد خبر: ۵۹۲۳۳
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۳

حرم سید تاج الدین غریب در محاصره میوه‌فروشان + تصاویر

بازارچه اطراف حرم سید تاج الدین غریب شیراز از بازارچه های قدیمی این شهر است که سالهاست ساماندهی آن در پس اما و اگرهای متولیان به تعویق افتاده است.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، امام زاده سید تاج الدین غریب با کاروان حضرت احمدبن موسی (ع) در سال 203 هجری قمری به شوق دیدار امام رئوف در مشهد راهی شیراز شد.

این امام زاده بزرگوار نیز مانند سایر اعضای کاروان احمدبن موسی (ع) به دست قتلغ خان حاکم وقت شیراز به شهادت رسید.

باوجود مشخص بودن شجره این امام زاده بزرگوار جلال و شکوه این بارگاه، در پس کوچه پس کوچه های دروازه کازرون گم شده است.

همه کوچه ها و راه‌های عبور برای رسیدن به حرم سید تاج الدین غریب(ع) پر از میوه فروشی‌هایی است که مناظر زشت  آن هم چشم و مشام را می آزارد.

بوی نامطبوع و زباله‌های رها شده در کوچه‌ها سبب عدم رغبت مردم برای زیارت این امام زاده بزرگوار شده است.

رمضان امینی، مدیر خدمات شهری شهرداری شیراز در گفت‌وگو با خبر نگار تسنیم گفت: بافت تاریخی اطراف سید تاج الدین غریب ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن شیراز دارد و شهرداری به جد برای احیا این بافت  تلاش می‌کند.

امینی افزود: ما در حال حاضر در تلاش برای پاک سازی اطراف حرم سید تاج الدین غریب از وجود معتادان و متکدیان هستیم و 84 خانه مخروبه را شناسایی کرده که برای تخریب و پاکسازی آنها کارهای قانونی انجام  و استعلام از میراث فرهنگی دریافت شده است و به زودی  در این زمینه اقدام می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه  استان فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: درست است که اوقاف متولی حرم سید تاج الدین غریب است اما بودجه‌ای برای بهسازی اطراف سید تاج الدین غریب ندارد.

حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم با بیان اینکه برای خروج اطراف حرم سید تاج الدین غریب از این وضعیت عزم همه دستگاه‌های استان لازم است، افزود: متاسفانه نذورات جمع آوری شده از این حرم به اندازه‌ای نیست که با آن بتوان اطراف حرم را ساماندهی کرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه نیازمند توجه است و ایجاد فضای مناسب برای این مکان باید با همت  همه دستگاه‌های متولی و شهرداری  انجام شود.

 شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: ما بسته‌های تشویقی برای مغازه‌های اطراف حرم در نظر گرفته‌ایم و هر کدام از مغازه‌داران می‌توانند با مراجعه به شهرداری ازاین بسته‌های تشویقی استفاده کند.

علی رحیمی با بیان اینکه هرچند منابع ما برای ارائه بسته‌های تشویقی محدود است، اما اگر مغازه داران اطراف حرم زود برای دریافت بسته‌های تشویقی و گرفتن خدمات اقدام کنند می‌توانند از مزایای این بسته‌ها بهره‌مند شود.

شهردار منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز افزود: ساماندهی دفع فاضلاب، جمع آوری آب‌های سطحی و ساخت و ساز جدول‌های فرسوده و قدیمی در دست اقدام است اما هنوز به اطراف حرم سید تاج الدین نرسیده‌ایم.

منابع اعتباری شهرداری شیراز برای ساماندهی اطراف این حرم محدود است، نذورات کافی نیست، اوقاف برای ساماندهی اعتبار تعریف شده‌ای ندارد، مغازه‌داران بهداشت و نظافت اطراف حرم را رعایت نمی‌کنند و همه این سبب شده تا حل مشکل اطراف حرم سید تاج الدین به کلاف هزار سر تبدیل شود.

بالاخره چه کسی‌ متولی ساماندهی اطراف حرم سید تاج الدین غریب است؟!؟

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
United States of America
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
متاسفم
sss
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
تاسف کافی نیست اقای پاک فطرت شهر به این کوچکی را از عهده برنیاید بقیه شهدها چه بگویند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
چندین بار برای نماز به حرم رفته ام علیرغم نذورات مردمی اما متاسفانه حرم نه وضوخانه مناسبی دارد و نه سیستم سرمایش و نه حتی شبستان! واقعا رسانه ها باید از اوقاف مطالبه گری جدی تری داشته باشند و این کار سایت شجاع و مطالبه گر شیرازه برمی آید و نیاز به همت دارد. یا علی
مردم
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
متاسفانه اوقا به عنوان متولی امر هیچ همکار ندارد.موثق
وحید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
نیاز به صحبت نیست ببینید قضاوت کنین.
سیاوش
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
0
اقای شهردار بد نیست برای خرید روزانه سری به دروازه کازرون بزنید تا از وضعیت وضاهت وار این محل خبر دار شوید