کد خبر: ۶۰۰۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
رئیس کل دادگستری فارس:

کوچکترین فساد در ادارات قابل اغماض نیست/پیشگیری از وقوع جرم را علمی دنبال می‌کنیم

امیدواریم بتوانیم فارس را به آنچه در خور شأن آن می‌باشد، برسانیم.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، طی مراسمی با حضور مقامات کشوری و استانی علی القاصی به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری فارس معرفی و از خدمات دکتر خدائیان قدردانی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در مراسم معارفه خود اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری و ادامه سیاست‌ها و برنامه‌هایی که از منویات مقام معظم رهبری گرفته شده بود و در دور قبل دنبال می‌شد، بتوان رضایت خدا و مردم را فراهم کرد.

علی القاصی مهر با اذعان به اینکه مباحث امنیتی استان فارس نسبت به گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اما بازهم راضی کننده نیست و جای کار فراوان دارد، گفت: دغدغه ما امنیت مردم و ارتقای آن است و امیدواریم با همدلی و همراهی که بین دستگاه‌های استان فارس وجود دارد بتوانیم فارس را به آنچه در خور شأن آن است، برسانیم.

وی با بیان اینکه باید امنیت را به طور صد در صد فراهم کنیم، اظهار کرد: حداقل مطالبات مردم استان فارس از مسئولین قضایی افزایش امنیت است.

کوچکترین سوءجریان یا فسادی در هیچ دستگاهی قابل اغماض نیست

رئیس کل دادگستری فارس ضمن بیان اهداف و اولویت‌های کاری خود بر نظارت و ارتقای سلامت ادارای و مبارزه با مفاسد در همه دستگاه‌هایی که خدمتگزار مردم هستند تاکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در نهایت قانون‌مندی خدمت کنند و کوچکترین سوءجریان یا فسادی در هیچ دستگاهی قابل اغماض نیست بنابراین باید مبارزه با فساد اداری در همه دستگاه ها با قدرت و دقت انجام شود.

القاصی مهر با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد اداری، گفت: مبارزه با فساد را در اولویت کار خود قرار دادیم و با شتاب بیشتری آن را دنبال می‌کنیم تا مردم نسبت به نظام و دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی اعتماد و امید داشته باشند.

به اعتقاد عالی‌ترین مقام قضایی استان، پاسخگویی دستگاه قضایی به مردم، کوتاه کردن زمان دادرسی، افزایش کیفیت رسیدگی، کاهش جرائم خشن و رعایت کرامت انسانی، کاهش جرائم خشن و رعایت کرامت انسانی ارباب رجوع از دیگر اولویت های اصلی دادگستری فارس است.

القاصی مهر بر حفظ و تدوام استقلال دستگاه قضایی فارس تاکید و اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم را با روش علمی دنبال می‌کنیم. همچنین انسجام و انضباط اداری و کاری در مجموعه قضایی را در مد نظر قرار می‌دهیم.

در ادامه مراسم رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس پیام آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس را قرائت کرد.

آیت‌الله ایمانی در این پیام ضمن تبریک به‌مناسبت انتخاب دکتر ذبیح‌الله خدائیان به‌عنوان معاون حقوقی قوه قضائیه، این انتخاب را نشان از توانایی و موفقیت وی در ریاست دادگستری فارس دانست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخشی از پیام خود خطاب به دکترخدائیان آورده است: «دوره تصدی شما در مدیریت دادگستری فارس دستاوردهای چشمگیری داشته، که کاهش اطاله دادرسی، مبارزه با زمین‌خواری، افزایش ضریب امنیت شهروندان و کسب عنوان قاضی نمونه کشور، از آن جمله بوده است.»
وی با تصریح اینکه تلاش‌ها و خدمات وی در جایگاه رئیس دادگستری استان فارس موجب شادی مظلومان و ستمدیدگان شد و چشم‌ امید دلدادگان به انقلاب اسلامی بوده و تقویت نظام اسلامی را موجب شد، برای خدائیان در سمت جدید آرزوی توفیق کرد.

به رعایت عفاف و حجاب در جامعه توجه ویژه شود

رئیس نهادنمایندگی ولی فقیه در استان فارس هم با اشاره به انتخاب علی القاصی‌مهر به‌عنوان رئیس کل جدید دادگستری فارس، این انتخاب را شایسته دانست.

حجت‌الاسلام امین رصاف گفت: امسال در ماه مبارک رمضان مجموعه دادگستری فارس موفق شد مقتدرانه با مظاهر روزه‌خواری که یکی از دغدغه‌های متدینین بود، برخورد کند.

رئیس نهادنمایندگی ولی فقیه در استان فارس ضمن اشاره به برخورد با بیش از ۴۰۰ مورد از مظاهر علنی روزه‌خواری و اجرای احکام قانونی در این ارتباط تاکید کرد: امروز هم رعایت عفاف و حجاب در جامعه یکی از دغدغه‌های جدی مومنان است که به این مقوله نیز توجه ویژه شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳
0
همانطوركه آقاي القاصي مهر اشاره به حق فرمودند مبارزه با فسادان بايد طوري باشد كه كسي جرئت نكنددست ازپاخطا كند ، اميد ما اول خدا بعد وجود مردان باوجدان وشريفي همچون القاصي مهرهاست خداوندايشان را ازگزند هراهريمني محافظت فرمايد. آمين التماس دعا