کد خبر: ۶۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۳

انهدام باند سارقان درون خودرو با 70 فقره سرقت در فارس

تا كنون تعداد 64 نفر از مالباختگان شناسايي شده و اموال مسروقه به آنان تحويل داده شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی فارس، با تلاش مأموران انتظامي استان فارس، باند سارقان درون خودرو با 70 فقره سرقت در شيراز شناسايي و متلاشي شد.

رييس پليس آگاهي فارس در اين خصوص گفت: مأموران كلانتري "بهارستان" شيراز دو نفر متهم را هنگام سرقت درون خودرو دستگير و با تشكيل پرونده در كلانتري براي ادامه تحقيقات به پليس آگاهي انتقال دادند.

سرهنگ "سيروس حيدري" ادامه داد: متهمان دستگير شده در تحقيقات به 70 فقره سرقت درون خودرو با همدستي دو نفر ديگر اعتراف و در بازرسي از منزل آنان بیش از 30 جلد مدارک شناسائی شامل شناسنامه، کارت ملی، عابر بانک، کارت خودرو، کارت سوخت، پنج دستگاه پخش و باند و بیمه نامه متعلق به افراد مختلف کشف شد.

وي با بيان اينكه دو نفر همدست سارقان و دو نفر خريدار اموال مسروقه نيز با تلاش مأموران دستگير شدند افزود: تا كنون تعداد 64 نفر از مالباختگان شناسايي شده و اموال مسروقه به آنان تحويل داده شده است.

رييس پليس آگاهي فارس با اشاره به اينكه متهمان جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شدند تصريح كرد: رانندگان خودروهاي خود را به تجهيزات ايمني مجهز ساخته و از نگهداري اموال باارزش و مدارك شناسايي در درون خودرو پرهيز نمايند.

كشف 2 ميليون و 958 هزار نخ سيگار قاچاق در شيراز

مأموران انتظامي شهرستان شيراز در بازرسي از يك منزل، 2 ميليون و 958 هزار و 400 نخ سيگار قاچاق با ارزشي بالغ بر يك ميليارد و 470 ميليون ريال كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با اعلام اين خبر گفت: مأموران کلانتری "کوی زهرا" هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي تعداد دو خودرو پژو ۴۰۵، يك دستگاه پژو پارس و يك خودرو زانتيا را در حال تخليه سيگار از درون خودروها و انتقال آن به داخل يك منزل مشاهده كردند.

سرهنگ "بهادر اسماعيلي" ادامه داد: متهمان به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار كردند كه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز دو دستگاه خودرو زانتيا و پژو 405 را متوقف و راننده هر دو خودرو را دستگير كردند.وي با بيان اينكه راننده دو خودرو ديگر از محل متواري شدند و تلاش براي دستگيري آنان ادامه دارد تصريح كرد: ماموران پس از هماهنگي با مقام قضايي و در بازرسي از منزلي كه سيگارها در آن تخليه شده بودند، 2 ميليون و 958 هزار و 400 نخ انواع سيگار قاچاق كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با اشاره به اينكه ارزش ريالي كالاي قاچاق كشف شده بالغ بر يك ميليارد و 470 ميليون ريال برآورد شده است گفت: شهروندان مي توانند اخبار و اطلاعات خود پيرامون فعاليت قاچاقچيان را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

خرید امن و معرفی نماد اعتماد الکترونیکی

رئیس پلیس "فتا" فارس در رابطه با خرید امن اینترنتی گفت: به منظور اعتماد سازی کاربران در هنگام مراجعه به سایت ها و فروشگاه های اینترنتی نمادی وجود دارد که به آن eنماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک می گویند.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" در اين خصوص گفت: مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ایران وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی را بر عهده دارد و اعطاء این نماد بعد از دریافت کامل مشخصات، مدارک لازم و تائید شرایط لازم صورت می پذیرد.

وي ادامه داد: با اخذ نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که گرفتن خود این نماد لازمه صدور پروانه کسب برای فروشگاه های الکترونیکی می باشد، اعتماد خریداران برای خرید از این فروشگاه ها افزایش می باید و با توجه به رعایت ضوابط قانونی و ثبت اطلاعات آنها در مراجع رسمی و در نهایت نظارت بر فروشگاه ها، مصرف کنندگان با اطمینان بیشتری می توانند نسبت به خرید کالا یا استفاده از خدمات اینترنتی اقدام نمایند.

سرهنگ "حسيني" گفت: کاربران می توانند با کلیک کردن بر روی این نماد، مشخصات مربوط به نوع فعالیت و تاریخ ثبت شرکت، ایمیل، تلفن و دیگر مشخصات مربوط به شرکت ارائه دهنده خدمات الکترونیکی را مشاهده نمایند.

دستگیری33 خرده فروش مواد مخدر در "مرودشت"

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان "مرودشت" استان فارس تعداد 33 نفر از خرده فروشان مواد مخدر شناسایی ودستگیر شدند.سرهنگ "علی شیبانیان" در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان با انجام یک سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی تعدادی از خرده فروشان مواد مخدر را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی از منازل آنان بازرسی کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از منازل و پاتوقهای خرده فروشان مقدار 16 گرم تریاک، 1 گرم حشیش، 410 کیلو گرم ماری جوانا، 105 سانت شیشه، 5 گرم شیره تریاک، پنجاه گرم سوخته تریاک، ومقدار 23 گرم هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: در این راستا پنج دستگاه خودرو و پنج دستگاه موتور سیکلت توقیف و33 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر شدند.

سرهنگ "شیبانیان"در پایان با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و دستگیر شدگان به همراه مواد مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند، از شهروندان در خواست كرد: هرگونه اخبار واطلاعات پيرامون حمل، نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.


نظرات بینندگان