کد خبر: ۶۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۳

صعود والیبال ایران به دور دوم مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار در تاریخ+تصاویر

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان بلژیک را شکست داد.
به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در مسابقات قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک، بلژیک را شکست داد و برای اولین بار در تاریخ جواز صعود به مرحله دوم را کسب کرد.

ایران در حالی بازی چهارم خود را با ترکیب معروف، غفور، میرزاجانپور، قائمی، موسوی، غلامی و ظریف (لیبرو) مقابل بلژیک شروع کرد که همچنان تحت تأثیر شکست بازی قبل مقابل فرانسه قرار داشت. بلژیکی‌ها تا حدودی در این بازی شاگردان کواچ را غافلگیر کردند و پابه‌پای آنها امتیاز گرفتند اما در نهایت بازیکنان ایران با حداقل اختلاف یا نتیجه 25 بر 23 حریف اروپایی خود را شکست دادند. تصاویر مربوط به این ست به خاطر مشکلی که تلویزیون لهستان با آن روبرو شده بود، پخش نشد.

با پیروزی در ست اول، اعتماد به نفس به تیم ایران برگشت و اگرچه در اسپک نسبت به بلژیک، عملکرد ضعیف‌تری داشتند اما در دفاع روی تور و سرویس به مراتب بهتر از قرمزپوشان عمل کردند. در این ست، دفاع روی تور ایران یک دیوار غیرقابل نفوذ مقابل بلژیک بود. ست دوم با نتیجه یک طرفه 25 بر 15 به سود ایران تمام شد.

در ست سوم که بازیکنان ایران کار را تمام شده می‌دانستند، جریان بازی برگشت و روی آوردن بازیکنان ایران به پاس‌های بلند، این اجازه را به دفاع روی تور بلژیک داد تا مقابل حملات ایران مقاومت کنند. تیم بلژیک موسوم به اژدهای قرمز 23 بر19 پیش بود که دو تعویض مهدوی و محمودی به جای معروف و غفور انجام شد. کسب امتیاز 24 برای بلژیک، خیال آنها برای ادامه دار شدن بازی حداقل تا یک ست دیگر بیشتر کرد. اسپک پیتر ورهیس از منطقه 3، امتیاز 25 را در مقابل 21 امتیاز تیم ایران به سود بلژیک رقم زد.













نظرات بینندگان