کد خبر: ۶۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳
در صورت عدم چاره اندیشی برای احیای تالاب پریشان/

سگ آبی دریاچه پریشان منقرض می‌شود +عکس

مدیر تالاب‌های ایران گفت: گونه سگ آبی و برخی ماهی‌های دریاچه پریشان فارس در خطر انقراض قرار گرفته است و در صورتی که فکری برای احیای تالاب نشود این گونه‌ها منقرض می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل ازتسنیم، محسن سلیمانی اظهار کرد: همه بخش‌های صنعت،کشاورزی وآب برای احیای تالاب ها باید شیوه‌های نوینی را پیاده و اجرا کنند تا در الگوهای توسعه‌ای سبب نابودی تالاب ها نشود.

وی با بیان این که  شرایط منابع آبی کنونی کشور  شرایط بحرانی دارد اظهار کرد: تالاب پریشان نیز مانند دیگر تالاب های کشور در شرایط مطلوبی قرار ندارد اما اقدامات وبسترهای مناسبی در حمایت از این تالاب انجام شده است.

مدیر تالابهای کشور گفت: نهایی شدن حد حریم بستر تالاب ،سند دارشدن تالاب پریشان  ومسدود کردن چاه های غیر مجاز هم چنین بالارفتن سطح آگاهی وحساسیت مسئولین وجوامع محلی نسبت به اهمیت تالاب پریشان نشان از توجه وعزم مدیریتی در جهت رونق بخشیدن واحیای تالاب پریشان است.

سلیمانی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اعتباراتی را برای حمایت از تالاب‌های کشور را درنظر گرفته است افزود: احیای تالاب‌ها نیازمند عزم همگانی وفعالیت دستگاه های توسعه محورمانند منابع آب وجهاد کشاورزی است.

مدیر تالابهای کشور با بیان این که مشارکت‌های مردمی وبالابردن سطح اگاهی مردم نسبت به بهره برداری صحیح از منابع آب نقش موثری در احیای تالاب ها برعهده دارد تصریح کرد:درحال حاضر نیاز به اصلاح الگوی توسعه  بسیار مشهود است به دلیل این که راهبردهای کنونی به خصوص در مورد الگوهای کشاورزی در شرایط کنونی مناسب نیست.

سلیمانی گفت: شرایط کنونی تالاب ها به سبب توسعه نامناسب در مدیریت بهره برداری از منابع بحرانی است ودست یابی به شرایط مطلوب مستلزم به کار گیری سیاستی صحیح در بخش های دولتی وغیر دولتی است.

مدیر تالاب های کشور اقدام جدی مدیران اجرایی ودستگاه قضایی شهرستان کازرون دربرخورد با چاه های غیرمجاز محدوده تالاب پرشان را موثر وقابل تقدیرعنوان کرد وافزود:امیدواریم با آگاهی بخشی به جوامع محلی اطراف تالاب معضل بهره برداری بیش از حد منابع اب حوزه آبریز تالاب پریشان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان