کد خبر: ۶۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۳
درپی اتهاماتی که ثابت نشد؛

مشاور بن‌لادن آزاد شد + تصاویر

ابوقتاده که پس از استرداد از انگلیس در اردن به زندان افتاده بود، به دلیل نبود "شواهد کافی" از اتهامات مربوط به فعالیت های تروریستی تبرئه و آزاد شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از ابنا، دیوان امنیت حکومتی اردن امروز ـ چهارشنبه دوم مهرماه ـ حکم برائت و دستور آزادی ابو قتاده خطیب اسلامگرای اردنی را که به اتهام تروریسم تحت تعقیب قضایی قرار داشت صادر کرد.

یک منبع قضایی اردن اعلام کرد: دیوان امنیت حکومتی اردن ابوقتاده را از اتهام به برنامه ریزی حملات تروریستی بر ضد گردشگران در سال ۲۰۰۰ میلادی تبرئه کرد و تصمیم بر آزادی فوری وی گرفت.
ابوقتاده با نام کامل «عمر محمود عثمان» که در گذشته به عنوان سفیر و مشاور بن لادن از او یاد می‌شد از زمان استردادش از انگلیس به اردن در ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی به اتهام تروریسم در زندان به سر می‌برد.
بنا به گزارش این منبع، دادگاه موفق به تایید اتهامات وارد بر ابوقتاده نشده است. بنابراین وی تبرئه شده است و آزاد می‌شود.


وی در ماه ژوئن نیز از اتهام به توطئه تروریستی ضد مدرسه آمریکایی امان تبرئه شد اما همچنان در حبس به سر می‌برد و با اتهامات تروریستی دیگری مواجه بود.

ابوقتاده متولد ۱۹۶۰ در بیت لحم در سال ۱۹۹۹ به جرم توطئه برای اقدامات تروریستی به ویژه بر ضد مدرسه آمریکایی امان غیابی به مرگ محکوم شد اما این حکم بلافاصله به حبس ابد با اعمال شاقه تخفیف پیدا کرد.


در سال ۲۰۰۰ میلادی وی بار دیگر به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه به جرم توطئه برای حمله به مقاصد گردشگری در اردن محکوم شد.

ابوقتاده از زمان استردادش به اردن در کلیه جلسات دادگاه خود را از کلیه اتهامات مبرا دانسته است.
نظرات بینندگان