کد خبر: ۶۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۳

کشف و امحا مزرعه «ماری جوانا» در شمالغرب شیراز + تصاویر

ماموران امنیتی در یک عملیات غافلگیرانه یک باند تهیه و توزیع ماده مخدر ماری جوانا در شمالغرب شیراز را منهدم نمودند.
به گزارش شیرازه به نقل از عصر شیراز، مسئول این تیم امنیتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:  از مدتی قبل و با شناسایی محل مورد نظر که برای کشت و فرآوری ماده مخدر ماری جوانا مورد استفاده قرار می گرفت، افراد این باند را تحت نظر گرفتیم و در نهایت با شناسایی اعضای اصلی و سر شاخه های تهیه و توزیع این ماده مخدر در شمالغرب شیراز هنگامی که ایشان قصد حمل محموله این ماده مخدر را داشتند در یک عملیات غافلگیرانه تمام اعضای این باند را دستگیر نمودیم.
وی افزود: سرکردۀ این باند نیز که برای فرار به خارج از کشور از مدت ها قبل برنامه ریزی کرده بود بصورت جداگانه و با هوشیاری ماموران امنیتی دستگیر شد

ماری جوانا از گیاه شاهدانه ماری جوانا و دیگر مواد مخدر به دست می‌آید و از مشتقات قوی و نعشه کننده شاهدانه می‌توان به سینسمیلا، حشیش و روغن حشیش اشاره کرد. تمام فرآورده‌هایی که از شاهدانه تهیه می‌شوند، روان‌گردان هستند و همه آن ها حاوی تیراهیدرو کانابینول بوده که ماده‌ای شیمیایی محسوب می‌شود و اصلی‌ترین نقش را در قدرت نعشه‌کنندگی ایفا می‌کند. باید گفت که به غیر از THC 400 ماده شیمیایی دیگر در ماری جوانا کشف شده است و ماری جوانا به طور متوسط دارای هفت درصد THC است و این در حالی است که سینسمیلا که از غنچه و گل شاهدانه تازه و جوان تهیه می‌شود به طور متوسط دارای 12 درصد THC است که 10 درصد THC نیز به طور معمول در حشیش وجود دارد. زوال شخصیتی مانند حقیر شمردن خود، تغییر شکل بدن، گیجی و گم‌گشتگی، احساس ترس کردن مانند واکنش‌های شدید به موارد کم‌اهمیت، بدبینی و سوء‌ظن، جنون، دیوانگی و هذیان‌گویی، توهم، بی‌رحمی و بروز خشونت از جمله عوارض ناشی از مصرف ماری جوانا است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان