کد خبر: ۶۳۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۶ آبان ۱۳۹۳

حمله یک نسل اولی به نو اصلاح طلبان؛ چرا نامشان را ندا گذاشتند؟

دبیر کل حزب منحله سازمان مجاهدین (انقلاب) گفت: رفتار دولت نباید باعث هماهنگی طیف‌های مختلف اصولگرا شود.
به گزارش شیرازه، محمد سلامتی به ایسنا گفته است: دولت نباید طوری رفتار کند که باعث هماهنگی و وحدت عمل بین افراطیون و معتدلین اصولگرایان در مجلس شود.

او همچنین گفته است: آقای روحانی جلساتی با اصلاح‌طلبان داشتند که یکی در ماه رمضان و دیگری در حدود دو ماه قبل از آن برگزار شد و بعد از آن جلسه‌ای برگزار نشده است اگرچه اصلاح‌طلبان از طریق کانال‌های دیگر همچون افراد اصلاح‌طلبی که در دولت حضور دارند نقطه‌نظرات خود را منتقل کرده و می‌کنند.

سلامتی همچنین درباره تشکیلات تازه تأسیس ندا اظهار داشت: اینها در ابتدا کاری انجام دادند که بحث‌برانگیز بود. کاری که یک عده را به شکل اجتناب‌ناپذیر به موضع‌گیری انداخت. اسمی که آنها برای خود انتخاب کردند (نسل دوم اصلاح‌طلبان) تداعی کننده وجود نوعی تضاد درون اصلاح‌طلبان بود و بعضی از مصاحبه‌ها نیز موضوع تضاد را عیان‌تر نشان می‌داد چه ضرورتی داشت که آنها این اسم را برای خود انتخاب کنند و موضع‌گیری مبتنی بر تضاد داشته باشند؟ مفهوم ظاهری این نامگذاری این بود که به جامعه اعلام شود که ما با نسل اول اصلاح‌طلب مخالفیم و به خاطر همین، از آنها جدا شده‌ایم. بدیهی است چنین موضع‌گیری باعث عکس‌العمل افراد دیگری می‌شود.

وی افزود: با این وجود همه علاقه‌مند هستند که چنین تشکل‌هایی سامانه قوی پیدا کنند اما با نگاهی به اعلام مواضع این تشکیلات می‌بینیم که چنین مواضعی، مواضعی نیست که یک تشکیلات سیاسی قوی را در پی داشته باشد. محور مصاحبه‌های انجام شده و بخصوص بیانیه شماره یک آنها فاقد معیارهایی است که از یک تشکل سیاسی اطمینان‌بخش قابل انتظار است.
نظرات بینندگان