کد خبر: ۶۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۳

«صادق آّباد» می لرزد!/ 150 متری که عدالت را زیر سوال می برد+تصاویر

علی رغم فاصله 150 متری روستای صادق آباد با فاز سوم شهر خرامه، این روستا به خاطر مشخص نبودن محل دقیق پل رودخانه از نعمت گاز محروم مانده است، به حدی که برخی خانه ها از ذغال برای گرم کردن خانه خود استفاده می کنند.

به گزارش شیرازه شهرستان خرامه واقع در 75 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد که به شهر حضرت فاطمه زهرا (س) و شهر عفاف و حجاب معروف است؛ این شهرستان با وسعت 1590 کیلومتر مربع و جمعیت 61580 نفر با آب و هوای معتدل کوهستانی از دو بخش مرکزی و کربال و 5 دهستان 2 شهر و 52 روستا تشکیل شده است؛ از کل این 52 روستا تنها یک روستا از نعمت گاز برخوردار است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/azar%2093/12%20sadeghabad/12%20azar%20sadeghabad%201.jpg

روستای صادق آباد، به عنوان نزدیک ترین روستا به مرکز شهرستان، علی رغم فاصله 150 متری با فاز سوم شهر خرامه، تنها به خاطر مشخص نبودن محل دقیق پل رودخانه از نعمت گاز محروم مانده است، به حدی که برخی خانه ها از ذغال برای گرم کردن خانه خود استفاده می کنند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/azar%2093/12%20sadeghabad/12%20azar%20sadeghabad%202.jpg

ستار زمانی دهیار روستای صادق آباد در گفتگو با خبرنگار صدای خرامه گفت: این روستا با 270 نفر جمعیت از سال 1344 طی اسکان عشایر در این منطقه سکنی پیدا کرد؛ افتخار این روستا، شهید هاشم زمانی است که خون خود را تقدیم انقلاب نمود.

وی افزود: متاسفانه علی رغم نزدیکی این روستا به مرکز شهرستان، از بسیاری از امکانات محروم مانده ایم، گاز نداریم، وضعیت بهداشت و درمان ضعیف است، مسجدی ساخته نشده، حلقه چاه آبی هم که داشتیم و با آن کشاورزی می کردیم 8 سالیست که خشک شده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/azar%2093/12%20sadeghabad/12%20azar%20sadeghabad%203.jpg

زمانی ادامه داد: تعداد زیادی از خانواده ها کوپن نفت ندارند، البته لیست آنها را تحویل بخشداری داده ایم اما هنوز کوپنی صادر نشده، از آنجایی که استفاده از سیلندر گاز مقرون به صرفه نیست، برخی خانواده ها دست به دامن همسایگان و برخی هم از ذغال استفاده می کنند که مشکلاتی را به وجود آورده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/azar%2093/12%20sadeghabad/12%20azar%20sadeghabad%204.jpg

دهیار صادق آباد به تشریح پی گیری های انجام شده پرداخت و گفت: یکسال است که با اداره گاز، بنیاد مسکن، سپاه خرامه، شهرداری و بخشداری مکاتبه داریم تا مشکلات مختلف زمین بین روستا و شهر و معارضین آن را حل کنیم اما تا سازمان آب، تکلیف پل رودخانه را حل نکند هیچ اتفاقی نمی افتد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/93/azar%2093/12%20sadeghabad/12%20azar%20sadeghabad%205.jpg

وی اضافه کرد: رودخانه بین روستا و شهر به نام «رودخانه سرآسیاب خرامه» ثبت شده و ساخت پل بر روی آن 70 میلیون تومان هزینه دارد که متاسفانه هیچ سازمانی زیر بار این هزینه نمی رود.

کرامت نظری رییس اداره گاز خرامه گفت: گاز روستای صادق سه مشکل دارد، اول معارضین زمین، دوم محل دقیق پل مشخص نیست، سوم طرح هادی آن هنوز ارائه نشده است؛ برای شروع پروژه باید طول و عرض کوچه ها مشخص باشد.

وی افزود: در صورتیکه سازمان آب محل دقیق پل را مشخص کند پروژه انتقال گاز جزء مصوبات اجرایی قرار می گیرد، در صورت نیاز، آمادگی مکاتبه و حضور در جلسات را هم داریم.

شهرام افشاریان فرمانده سپاه ناحیه خرامه بیان داشت: مشکل معارض بودن زمین سپاه و زمین های برخی دیگر از مالکین حل شده و جلسات نهایی آن به زودی برگزار می شود.

عبداله زارع درنیانی شهردار خرامه نیز ضمن تایید این مطلب اظهار داشت: مشکل معارضین زمین طی جلسات متعددی که با حضور هر سه مالکین زمین ها برگزار شده بود پی گیری شده و به زودی بصورت قطعی حل خواهد شد.

محمد میرزایی مدیر بنیاد مسکن خرامه گفت: طبق قرارداد بنیاد مسکن، کلیه نقشه های طرح هادی روستاهای شهرستان خرامه آماده شده و می توانیم آن را در اختیار ادارات مذبور قرار دهیم.

به نظر می رسد تنها گره این مشکل به دستان سازمان آب باز خواهد شد؛ به نحوی که با جانمایی دقیق محل پل رودخانه سرآسیاب خرامه، پروژه گازرسانی روستای صادق آباد به جریان خواهد افتاد.

نظرات بینندگان