کد خبر: ۶۳۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۳
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 17 آذر

یک آمار کم اما زیاد از نوزادان بی‌صاحب در بیمارستان زینبیه شیراز

بازار راکد مسکن در شیراز این روزها دستخوش تورم عجیبی شده است، تورمی که باعث شده هر متر مسکن در مناطق جنوبی شهر از دو میلیون تومان هم بالاتر رود.

به گزارش شیرازه؛ آن‌هایی که می‌گویند در ایران جنسی اگر گران شد، دیگر ارزان نمی‌شود، حالا باید خبر امروز روزنامه‌ها را بخوانند که «نان ارزان شد»، البته به صورت موقت. استاندار گفته که بر اساس تصمیم دولت، آرد نان‌های بربری و سنگک آزاده شده اما همه استان‌‌ها به صورت هم‌زمان آن را اعمال نکرده‌اند و برای جلوگیری از حرف و حدیث، فعلا قیمت ان دو نان در استان فارس هم ارزان می‌شود.

«تازه به دوران رسیده‌ها دل‌نگران نباشند»؛ این جمله قصار رئیس جمهور است که «عصر مردم» آن را تیتر یک امروز خود کرده. البته روحانی به این مساله اشاره نکرده که تاکنون آن‌هایی که سال‌ها است به دوران رسیده‌اند و سال‌ها «استوانه» نظام بوده‌اند، چه دستاورد‌هایی متناسب با فرهنگ انقلابی‌گری داشته‌اند. این روزنامه در یادداشت خود به مناسبت روز دانشجو که دیروز بود، نوشته: «دانشجویان عموما مخاطبان فهیمی هستند به طوری که یک سخنران نمی‌تواند با همان ادبیاتی که در محافل عمومی سخن می‌گوید و مردم را چند شعار متقاعد می‌کند و احساسات آن‌ها را برمی‌انگیزد در یک فضای دانشجویی هم بتواند با همان بضاعت و طرز بیان مورد استقبال و پذیرش قرار گیرد.» احتمالا این یادداشت قبل از سخنرانی عجیب هادی غفاری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوشته شده. فتامل.

«بازار مسکن شیراز در کما فرو رفت» عنوان گزارش «خبر جنوب» از وضعیت خرید مسکن در شیراز است. «رئیس اتحادیه املاک شیراز گفته که آمار خریداران ملک به پائین‌ترین حد ممکن خود در سال‌های اخیر رسیده است.» تورم یکی از دلایل این وضعیت است؛ «بازار راکد مسکن در شیراز این روزها دستخوش تورم عجیبی شده است، تورمی که باعث شده هر متر مسکن در مناطق جنوبی شهر از دو میلیون تومان هم بالاتر رود». اظهارات استاندار فارس هم تیتر یک این روزنامه است؛ «ورود 70 هزار گردشگر به فارس به اندازه یک روز سفر توریست‌ها به ترکیه است». احمدی مانند بیشتر سخنرانی‌هایش، قاطعانه خط و نشان کشیده. آیا کارنامه او پس از پایان دوره مدیریتش نیز قاطعانه و مثبت خواهد بود؟ او گفته: «با فرمانداری که دست کم 2 طرح بزرگ سرمایه‌گذاری را جذب نکرده باشد حتی حرف هم نمی‌زنم ... آیا نباید با مسئولی که نمی‌داند چه‌کاره است و چه وظیفه‌ای دارد برخورد کنیم؟ ... اگر بخواهیم با یک مسئول که بر سر راه پروژه‌ها سنگ‌اندازی می‌کند برخورد کنیم، داد و قال همه در می‌آید». علاوه بر این‌ها، یک آمار عجیب که کمش هم زیاد است، در صفحه اول خبر جنوب دیده می‌شود؛ «از ابتدای امسال بیش از 20 نوزاد بلاصاحب در بیمارستان زینبیه رها شده‌اند».

عکس امروز «افسانه» به موضوع سخنرانی روحانی در جمع دانشجویان مربوط می شود که با تیتر «عهد من با شما شکستنی نیست» به چاپ رسیده است. یادداشت امروز هم به دولت مربوط میشود. نویسنده به صحبت های رییس جمهور هنگام تقدیم لایحه بودجه به مجلس انتقاد کرده است که چرا صرفا گفته اید که هدف این بودجه کنترل تورم است حال آنکه بایدهای زیادی باید بر سر راه بودجه قرار دارد.

تیتر یک «نیم‌نگاه» هم به موضوع کاهش قیمت نان اختصاص یافته است که با عکسی از استاندار به چاپ رسیده است. «477 کیلوگرم مواد مخدر در فارس کشف شد» تیتر دیگر این روزنامه است که به نقل از سردار گودرزی در صفحه اول این روزنامه به چشم می خورد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳
0
تيتر بي ربط!!!!!