کد خبر: ۶۴۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۳ آذر ۱۳۹۳
نماینده ولی فقیه در فارس:

مباحث مطرح شده درباره ریاست مجلس خبرگان بازی سیاسی است/ انکار فتنه، انکار آفتاب در روز روشن است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالت ما ترسیم ابعاد عظیم فتنه ۸۸ است و کسی که فتنه را قبول ندارد همانند شخصی است که روز روشن مدعی شود آفتاب را نمی‌ بیند.

به گزارش شیرازه آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به ادعای دولت آمریکا مبنی بر مردم‌سالاری در این کشور اظهار داشت: ‌آمریکا که داعیه اداره دنیا را دارد، هنگام حضور  مردم جهت حمایت از دولت خویش با مشکل مواجه است در انتخابات اخیر مجلس سنای آمریکا در بعضی از ایالت‌ها 10 درصد شرکت کردند و در مجموع 30 درصد شرکت کننده داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به انتقاد برخی اشخاص درباره موضوع گیری مجلس خبرگان رهبری علیه فتنه 88 عنوان کرد: رسالت ما ترسیم ابعاد عظیم فتنه 88 است چون فتنه خط قرمز نظام و انقلاب است. کسی که فتنه 88 را قبول ندارد همانند شخصی است که در روز روشن مدعی شود آفتاب را نمی‌بیند و شب است که این مشکل از چشم‌های آن شخص است که فتنه عظیم سال 88 که علیه نظام وانقلاب بود وفتنه گران شدید‌ترین اقدامات را انجام دادند را نمی‌بیند و قبول ندارد.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: فتنه گران با اقدامات خود به مدت 8 ماه کشور و ملت ما را معطل کردند و در شرایطی که 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده بودند و ما می‌توانسیتم از آن همانند یک اهرم مثبت در جهان استفاده کنیم و از ابعاد مثبت آن بهره‌مند شویم؛ این حق را از ملت و نظام ما گرفتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تبعات ایجاد شده از فتنه 88 اظهارداشت: تحریم‌های عظیمی که پس از فتنه شاهد بودیم و گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه ما همه به خاطر فتنه سال 88 است که این ظلم توسط فتنه‌گران علیه این نظام صورت گرفت.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده برخی اشخاص درباره ریاست مجلس خبرگان رهبری گفت: مباحث مطرح شده درباره ریاست مجلس خبرگان بازی سیاسی است که توسط برخی افراد، احزاب، روزنامه‌ها و رسانه‌ها جهت رسیدن به منافع خود مطرح می کنند.

آیت الله ایمانی بیان کرد: در جلسه آینده مجلس خبرگان رهبری که اسفندماه برگزارمی شود اشخاصی که داوطلب ریاست مجلس خبرگان رهبری هستند مطرح می‌شوند تا فردی که لیاقت دارد توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود، دیدگاه اعضای مجلس خبرگان رهبری متاثر از مسائل سیاسی نیست بلکه بر روی مسائل نظام و آینده رهبری تمرکز دارند.

وی با تاکید بر اهمیت تکلیف میان اعضای مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری عناصری نیستند که با تفکرات سیاسی آمده باشند که بخواهند با بحث‌های سیاسی بمانند بلکه بر اساس تکلیف دینی به این مجلس آمدند حتی جمع زیادی از اعضای خبرگان رهبری با دعوت و اصرار مردم کاندید شدند و در مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری جهت انجام وظیفه و تکلیف شرعی پا به این مجلس گذاشتند، نمایندگان مجلس خبرگان هنگام رای دادن به اعضای کمیسیون‌های خود وسواس و دغدغه خاطر زیادی دارند با این شرایط برای انتخاب هیئت رئیسه و رئیس مجلس خبرگان رهبری با دقت خاصی رای می‌دهند.

نظرات بینندگان