کد خبر: ۶۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۳

خدمت‌ یک جوان معلول به زائران سامراء+تصاویر

خدمات عراقی‌ها به زائران امامان معصوم(ع) همه ساله با صحنه‌های عجیب و شگفت‌آوری همراه است.
به گزارش شیرازه به نقل از ابنا، هزاران نفر از زائران مرقد حضرت امام حسن عسکری(ع) برای احیای مراسم سالگرد شهادت این امام وارد شهر سامراء شده‌اند و هزاران نفر نیز با پای پیاده در راه شهر مقدس سامراء هستند.

اداره محلی این شهر یک اتاق عملیاتی برای تامین امنیت زائران و ارائه خدمات به آن‌ها تشکیل داده است و علاوه بر این نیروهای امنیتی نیز در طول جاده بغداد به سامراء و اغلب محله‌های مسکونی این شهر مستقرند.

شیعیان و عاشقان اهل‌بیت(ع) در عراق که در ایام محرم الحرام و اربعین حسینی به زائران پیاده حرمین مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس(ع) خدمت‌رسانی کردند در مسیر حرکت زائران پیاده حرم مطهر امام حسن عسکری نیز مستقر شده و از آنان پذیرایی می‌کنند.

خدمات رسانی عراقی‌ها به زائران امامان معصوم(ع) همه ساله با صحنه‌های عجیبی و شگفت‌آوری همراه است که نمی‌توان تفسیر منطقی برای آن ارائه کرد.

در بسیاری از این صحنه‌ها نشانه‌های فقر پیداست و آنان هرچه دارند در راه اهل‌بیت(ع) می‌دهند.

یک نمونه از این صحنه‌ها، تصاویر یک جوان عراقی در مسیر حرکت زائران به سامراء است که باوجود اینکه دست‌های وی قطع شده در خدمت‌رسانی به زائران امام یازدهم شیعیان تلاش می‌کنند.

 

روزهای آغازین ماه ربیع الاول یادآور شهادت امام حسن عسکری(ع) یازدهمین پیشوای شیعیان جهان است، امام همامی که با فشار، آزار و اذیت شدید عباسیان کوشید تا ارتباط خود را با پیروان و شیعیان حفظ کند و جانشین به حق خود امام زمان (عج) را به مردم آن روزگار بشناساند.

امام حسن عسکری(ع) در 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در کودکی از پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان سیره پیامبر(ص) و ائمهٔ معصومین(ع) را فراگرفت و در چنین محیط معنوی، ایشان رشد و پرورش یافت و به مقام امامت رسید.

 



 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان