کد خبر: ۶۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۵ - ۱۶ دی ۱۳۹۳

بغض هایی که برای باران ترکید+تصاویر

شاید فلسفه ایجاد نماز باران هم همین باشد که مسلمانان بفهمند حالات و حرکات زندگی شان در عمل، باید همانند حالات و حرکات یک نمازگزار باشد تا باران رحمت بر آن ها نازل شود
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیـــرازه؛ اقشار مختلف مردم ارسنجان امروز با شرکت در نماز طلب باران، نزول رحمت الهی را از خداوند متعال درخواست کردند.

 در این مراسم که همزمان با سراسر استان فارس برگزار شد، نمازگزاران که تعدادی از آن ها از سه روز قبل روزه گرفته بودند در مقابل مصلای نماز جمعه ارسنجان تجمع کرده و با پای پیاده به طرف تپه نورالشهدا حرکت و ضمن نیایش، نماز طلب باران را به امامت حجت الاسلام گرامی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در نیروی انتظامی ارسنجان، اقامه کردند.

ارسن نیوز در این باره نوشت: مردم ارسنجان، از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد، و از کشاورزان گرفته تا کسانی که حتی یک متر کشت و زرع و باغ ندارند، امروز همزمان با هم استانی های خود، پیشانی بر خاک و دست بر آسمان زدند تا شاید پروردگار با دیدن اشک های مردم رنجیده از خشکسالی، اشک آسمان را جاری کند و جانی تازه به حیات و طبیعت آن ها دهد.

 محل برگزاری نماز باران هم به خوبی انتخاب شده بود؛ تپه نورالشهدای ارسنجان علاوه بر معنویت ناشی از قبور مطهر 5 شهید گمنام و گراقدر دفاع مقدس، جایی است که هم جنگل و مراتع طبیعی و کوه ها، هم شهر و باغات آن و هم زمین های زراعی شهر و روستاهای اطراف که همگی تشنه باران اند، از دور دست قابل مشاهده است و البته به آسمان هم که از آن جا رنگ دیگری دارد نزدیک تر است.

 هرچند شکّی در تأثیر نیایش و نماز باران نیست اما همه می دانند که اگر دل ها نیز مانند لباس نمازگزار پاک باشد، غرور و خودپسندی ها همچون پیشانی نمازگزار بر خاک باشد، مهر و عطوفت ها همچون اشک نمازگزار روان باشد، نیت ها همچون دست نمازگزار بر آسمان باشد و انصاف در کسب مال و عمل به واجبات مالی همچون ذکر بر لب نمازگزار، همواره در زندگی ها جاری باشد، قطعاً خداوند متعال نیز از فضل و رحمت خود، باران پر برکت خود را بر زمین و طبیعت و مردمان می بخشد همان گونه که پاداش خود را به نمازگزار می بخشد. شاید فلسفه ایجاد نماز باران هم همین باشد که مسلمانان بفهمند حالات و حرکات زندگی شان در عمل، باید همانند حالات و حرکات یک نمازگزار باشد تا باران رحمت بر آن ها نازل شود. ان شاالله.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان