کد خبر: ۶۵۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۰ دی ۱۳۹۳

سخنان شهید آوینی خطاب به یک «آقازاده»+عکس

شهید سید مرتضی آوینی، که آن روزها مسئول گروه تلویزیونی جهاد بود، در لحظاتی که تصویر این آقازاده پخش می شود، او را خطاب قرار داده و جملاتی را بیان می کند.
به گزارش شیرازه به نقل از مشرق، «حسین خرازی دهکردی» در یکی از جمعه های ماه محرمِ سال 1336 شمسی، اهالی خانه ای در محله‌ی«كوي كلم» اصفهان را با صدای گریه اش به وجد آورد. او به سال 1355 پس از اخذ ديپلم طبيعي براي طي دوران سربازي به مشهد اعزام شد. با پیروزی نهضت امام خمینی، حسین ابتدا به «کمیته های انقلاب» ملحق شد و سپس لباس سبز پاسداری از انقلاب را برتن نمود. تاسیس «لشکر 14 امام حسین (صلوات الله علیه)» را باید نتیجه زحمات وی و شهید «مصطفی ردانی پور» دانست و سرانجام در کسوت فرماندهی همین لشکر بود که «حسین خرازی» به تاریخ هشتم اسفند 1365 شمسی، بال در بال ملائک گشود.
مدت کوتاهی پس از آن که پیکر پاک «حاج حسین خرازی» بر دوش مردم شریف اصفهان تشییع شد، تنها فرزند او دیده به جهان گشود. این کودک چند هفته ای بیشتر نداشت که گروه فیلم برداری «گروه تلویزیونی جهاد سازندگی» برای تهیه یکی از برنامه های مجموعه ی تلویزیونی روایت فتح با موضوع «شهید خرازی» («علمدار») به اصفهان آمد و سری هم به خانه ی پدر آن شهید زد. آقازاده ی نورسیده ی «حاج حسین» آن جا برای نخستین بار جلوی دوربین قرار گرفت و لحظاتی از نگاه های معصومانه اش به ثبت رسید. گفتار متن این مجموعه، توسط شهید «سید مرتضی آوینی» نگاشته می شد. در ثانیه هایی که تصاویر فرزند «شهید خرازی» در برنامه «علم‌دار» پخش می شود، این متن را با صدای «شهید آوینی» قرائت می گردد:

«
یادگار «حاج حسین خرازی» پسری است كه بعد از شهادت او به دنیا آمده است و نامش را آن چنان كه او وصیت كرده بود «مهدی» گذاشته‌اند. مهدی جان! پیش از آن كه تو آن‌همه بزرگ شوی كه اسلحه به دست بگیری و عَلَم پدر شهیدت را برداری، نجف و كربلا آزاد شده است. اما مهدی جان! این قرن [15 هجري] قرنی است كه حق در كره‌ی زمین به حاكمیت خواهد رسید. آینده در انتظار توست.»

سخنان یک شهید به یک «آقازاده»+عکس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳
0
الله اکبر با این شهدا