کد خبر: ۶۵۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

جشن «تکریم شرافت» به شکرانه خروج 6 هزار عامل نفوذی دشمن از خانه های مردم شیراز+عکس

اگر در دوران جاهلیت خانه‌هایی به نام خانه فساد وجود داشت، امروز می‌خواهند کاری کنند که تمام خانه‌های ما تبدیل به خانه فساد شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی شیرازه، در مراسم با شکوهی با عنوان «تحکیم شرافت» که باحضور پرشور مردم و همکاری سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) در ورزشگاه 22بهمن شیراز برگزار شد، در این مراسم به شکرانه تحویل داوطلبانه شش هزار دستگاه گیرنده ماهواره جشنی برگزار شد.

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس در این مراسم با اشاره به دوران جاهلیت قبل از بعثت نبی اکرم(ص) گفت: بر طبق روایات قبل از بعثت سه مشکل و معضل اساسی در جامعه وجود داشته است از جمله اینکه مسائل ضد اخلاقی بیداد می‌کرد و شراب‌خواری و میگساری در آن جامعه موج می‌زد به طوری که بربام برخی خانه‌ها پرچم سیاه برپا می‌کردند و نشان دهنده این بود که این جا محلی برای مسائل ضد اخلاقی است.

حجت‌الاسلام امین رصاف با بیان اینکه در دوران جاهلیت به لحاظ اجتماعی نیز معضلات بسیاری وجود داشت و گاهی به خاطر مساله جزیی هزاران نفر کشته می‌شدند و درگیری‌های چند ده ساله و قوم و قبیله‌ای رایج بود، خاطرنشان کرد: از بعد اقتصادی هم مشهور است که مردم در بیابان‌ها بر روی سنگ‌های نوک‌تیز زندگی می‌کردند و از داشتن سرپناه هم محروم بودند.

انقلاب پیامبر(ص)، انقلاب در همه عرصه‌ها بود

وی انقلاب پیامبر(ص) را انقلاب به معنای واقعی در همه عرصه‌ها عنوان و اظهار کرد: در انقلاب حضرت ختمی مرتبت(ص) ایثار، ازخودگذشتگی، پاکی، طهارت و روحیه شهادت‌طلبی به جامعه تزریق شد.

جشن «تکریم شرافت» به شکرانه خروج 6 هزار عامل نفوذی دشمن از خانه های مردم شیراز+عکس

این مقام روحانی با بیان اینکه اصحاب آب وضوی پیامبر(ص) را نمی‌گذاشتند به زمین برسد و به عنوان تبرک استفاده می‌کردند، گفت: پس از بعثت نبی اکرم(ص) علاوه بر اینکه اقتصاد جامعه رشد عجیبی پیدا کرد، از لحاظ معنوی نیز به مقام مخلَصین و جایی رسیدند که در جنگ بدر دستشان دست خدا شده بود، همانگونه که در فتح خرمشهر امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با اشاره به گسترش برادری و دوستی در جامعه پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: دخترکُشی که در جامعه قبل از بعثت رواج داشت جای خود را به اکرام دختران داد و احترام گذاشتن حضرت محمد(ص) به حضرت فاطمه(س) هم بیانگر جایگاه ویژه آن حضرت و هم نشان‌دهنده جایگاه ویژه زن بود.

حجت‌الاسلام رصاف در ادامه با اشاره معضلات کنونی جامعه عنوان کرد: اکنون نیز جاهلیت دیگری از سنخ و ماهیت جاهلیت قبل از بعثت اما با روح و شکل جدید را شاهد هستیم که باید آن‌را جاهلیت مدرن نام نهاد.

می‌خواهند کاری کنند که تمام خانه‌های ما تبدیل به خانه فساد شود

وی با بیان اینکه جاهلیت مدرن تمام ویژگی‌های جاهلیت قبل از اسلام را دارد، گفت: اگر در دوران جاهلیت خانه‌هایی به نام خانه فساد وجود داشت، امروز می‌خواهند کاری کنند که تمام خانه‌های ما تبدیل به خانه فساد شود.

جشن «تکریم شرافت» به شکرانه خروج 6 هزار عامل نفوذی دشمن از خانه های مردم شیراز+عکس

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس ماهیت ماهواره را دارای همان ماهیت ضداخلاقی قبل از بعثت پیامبر(ص) عنوان و اظهار کرد: اکنون به نام پیشرفت ارتجاع صورت گرفته و لازم است مردم هوشیار و بیدار باشند و دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی ایران را که توانسته در راستای انقلاب پیامبر(ص) حرکت کند با چنگ و دندان محافظت کنند.

حجت‌الاسلام رصاف با بیان اینکه اگر در جامعه قبل از بعثت دختران را زنده به گور می‌کردند امروز نیز شخصیت زن را زنده به گور می‌کنند، تصریح کرد: امروز برخی از شخصیت یک زن به عنوان یک ابزار برای مقاصد سیاسی و اقتصادی و برای فروش کالاها و فیلم‌های خود استفاده می‌کنند که لازم است زنان جامعه ما نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

دشمنان خیرخواه ما نیستند

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم و جوانان ما باید بدانند که دشمنان خیرخواه ما نیستند، افزود: هدف دشمنان این است که زنان جامعه ما امر مهم فرزند پروری و شوهرداری را کوچک بشمارند و دیگر خانواده اولویت اول زنان نباشد تا بتوانند زنان را از خانه بیرون بکشند و از آنان به عنوان یک ابزار و نیروی مفت در کمپانی‌ها استفاده کنند.

مسئول راه‌اندازی قرارگاه قرآنی استان فارس با اشاره به تلاش مستکبرین در جهت خدشه‌دار کردن برنامه‌های مختلف سیاسی اجتماعی و اقتصادی از طریق برنامه‌های ماهواره گفت: دشمنان در زمینه برنامه‌های شبکه‌های ماهواره بسیار تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند و بیش از دوهزار شبکه را راه‌اندازی کرده‌اند.

قبح‌شکنی ماهواره، خیرخواهی نیست

حجت‌الاسلام رصاف با تاکید بر اینکه نباید ماهواره را چیز کوچکی حساب کرد، گفت: برخی روشنفکران در جامعه ما طوری سخن می‌گویند که به شکل‌های مختلف از قبح ماهواره کاسته شود اما باید توجه کرد که اینگونه سخن گفتن خیرخواهی نیست چراکه انسان یک موجود ناشناخته است و گاهی یک نگاه به نامحرم یا صحنه مبتذل مانند یک دانه در دل انسان جوانه می‌زند و در شرایط دیگری این دانه تمام وجود و شخصیت اخلاقی انسان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و از بین می‌برد.

منافقین زمینه رشد نقاط ضعف در جامعه را فراهم می‌کنند

وی با تصریح اینکه گاهی ذلت درونی که برای فرد به وجود آمده به عنوان یک نقطه ضعف و ابزار در دست منافقین قرار می‌گیرد، اظهار کرد: منافقین تلاش می‌کنند که زمینه رشد نقاط ضعف در جامعه را فراهم کنند؛ همانگونه که در حادثه عاشورا منافقی مثل عبیدالله وقتی تشخیص داد مردم جامعه دچار چه نقطه ضعف‌هایی هستند آب وهوا را برای رشد آن‌ها مساعد کرد و کسانی در سپاه او قرار گرفتند که خود نیز باور نمی‌کردند.

آثار سوء برنامه‌های ماهواره را نباید دست کم گرفت

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس با تصریح اینکه دشمنان به آثار برنامه‌های ماهواره‌ای توجه می‌کنند و برنامه‌ریزی دارند و ما نباید آن را دست‌کم بگیریم، افزود: دشمنان با برنامه‌های خود بذر گناه را دل انسان می‌پاشند کوه دارای آثار اخلاقی است و مانع رشد فرد می‌شود.

جشن «تکریم شرافت» به شکرانه خروج 6 هزار عامل نفوذی دشمن از خانه های مردم شیراز+عکس

حجت‌الاسلام رصاف ضمن اشاره به اثرات سوء اقتصادی و سیاسی برنامه‌های ماهواره‌ گفت: برخی طوری حرف می‌زنند که تبعات سوء ماهواره را کم‌رنگ جلوه دهند اما حقیقت این است که در جامعه ما آمارهای طلاق به صورت تکان‌دهنده‌ای بالا رفته و خانواده‌هایی که ماهواره داشته‌اند، متزلزل گشته‌اند.

وی برنامه‌های هدف‌دار ماهواره را یکی از عوامل طلاق عنوان و اظهار کرد: در هر نوع برنامه ماهواره به دنبال جا انداختن و شکستن قبح مسائل ضد اخلاقی هستند و هدف اصلی آن‌ها این است که بتوانند بنیان خانواده را از بین ببرند و با فروپاشی خانواده، سبک زندگی غربی را جایگزین سبک زندگی اسلامی کنند.

امر به معروف و نهی از منکر در جامعه جدی گرفته شود

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید بر جدی گرفتن مساله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: 12 آیه در رابطه با امربه معروف و نهی از منکر وجود دارد و مصداق معین و روشن منکر در جامعه ما ماهواره است.

حجت‌الاسلام رصاف ضمن بیان اینکه «دیو چو بیرون رود فرشته درآید»، تصریح کرد: اولویت اول این است که انسان مسائل منفی را از درون خود بیرون بریزد چراکه اگر یک لیوان آب سوراخ باشد هرچقدر هم آب بریزیم پر نخواهد شد بنابراین باید ابتدا مسائل منفی را حل کرد.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن این است که نگاه جامعه ما یک نگاه سکولار باشد به گونه‌ای که افراد هم زیارت بروند و هم ماهواره نگاه کنند، گفت: اگر کسی اهل عبادت، نماز، روزه و سایر کارهای مثبت باشد اما نسبت به مسائل منفی و ضداخلاقی بی‌تفاوت باشد، عبادت او اثر نخواهد داشت.

چرا برخی وزارتخانه‌ها و مسئولین نسبت به معضلات جامعه حساس نیستند؟!

دبیر جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس ضمن گلایه از تساهل و تسامح برخی وزارتخانه‌ها نسبت به مسائل اخلاقی جامعه اظهار تاسف کرد که برخی مسئولین برای اینکه معضلات در جامعه رواج پیدا نکند، حساسیت به خرج نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام رصاف در عین حال از هیات‌ها، مساجد، بسیجیان و اداراتی که برای مسائل فرهنگی جامعه تلاش و هزینه می‌کنند، سپاسگزاری کرد.

ترویج موسیقی با اهداف نظام سازگاری ندارد

وی با یادآوری کلام صریح مقام معظم رهبری که می‌فرمایند ترویج موسیقی ولو مثبت با اهداف نظام جمهوری اسلامی سازگاری ندارد، اظهار تاسف کرد که برخی عملکردها در راستا و مسیر اهداف انقلاب نیست و این یک زنگ خطر است.

مسئول راه‌اندازی قرارگاه قرآنی استان فارس ضمن اظهار تاسف از اینکه نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تسامحی برخورد می‌شود بر قاطعیت در این خصوص تاکید کرد.

نمی‌شود هر مسئولی هر کاری دلش خواست انجام دهد

حجت‌الاسلام رصاف با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) که می‌فرمایند «اگر عده‌ای کار خلاف کردند با زبان خوب امربه معروف و نهی از منکر کنید اما اگر کسی که اهل منکر است بر منکر اصرار کرد با دست به پیشانی آن‌ها بزنید»، اظهار کرد: اینجا کشور شهداست و بهترین عزیزان مردم در راه آرمان‌های انقلاب جان خود را فدا کردند بنابراین نمی‌شود هر مسئولی هر کاری دلش خواست انجام دهد و اگر کسی ارزش‌هایی که شهدا برای آن خون داده‌اند را حفظ نکند، باید جای دیگری را انتخاب کند و در این کشور جای او نیست.

در میدان جنگ نباید فقط حرف زد بلکه در عمل باید کاری کرد

وی با بیان اینکه در میدان جنگ هستیم و نباید فقط حرف زد بلکه باید در عمل کاری انجام داد و هزینه پرداخت کرد، گفت: دشمنان تلاششان بر این است که حساسیت را از مردم بگیرند، اعتیاد را در جامعه تزریق و شبهات را پراکنده کنند.

سخنگوی جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس بر بالا بردن بصیرت و هوشیاری مردم تاکید و خاطرنشان کرد: باید روشنگری کرد که خانواده‌ها همانطور که غذای مسموم به جسم فرزند خود نمی‌دهند، روح فرزندان را با ماهواره مسموم و نابود نکنند.

حجت‌الاسلام رصاف نتیجه طبیعی دست در آتش کردن را سوختن عنوان و اظهار کرد: قبل از اینکه بگوییم ماهواره حرام است، باید بگوییم که آتش است و حتی کسی که به مسائل شرعی هم کاری ندارد باید نسبت به مسائل اخلاقی حساس باشد.

تقدیر از اقدام ایثارگونه نوجوان 13 ساله کازرونی

وی ضمن تحسین اقدام ایثارگونه علی احمدی، نوجوان 13ساله کازرونی که با تلاش و کارگری درآمدی به دست آورده و با خرید دستگاه دیجیتال ماهواره را از خانه خود و دیگران دور کرده است، گفت: دشمنان بدانند تا زمانی که در کشور ما از این 13 ساله‌هایی که ادامه دهنده راه شهید فهمیده هستند، وجود دارد آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

رئیس نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس امحاء شش هزار دستگاه ماهواره را نجات شش هزار خانواده دانست و از کسانی که زمینه این اقدام را فراهم کردند، سپاسگزاری کرد.

دبیر ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر استان فارس نیز اظهار امیدواری کرد که روزی تمام آنتن‌های ماهواره از خانه‌های ایرانیان جمع‌آوری شود.

سلیمان مهدوی با بیان اینکه جمع‌آوری ماهواره‌ها برای جلوگیری از هدررفتن خون شهداست، گفت: شهدا با نهایت روحیه ایثارگری الگویی برای بصیرت و شناخت جنگ نرم هستند و باید حریم و شرافت خود و پایه‌های دین را بیشتر از قبل حفظ کنیم و به جایی برسیم که زمینه ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم کنیم.

بیرون کردن ماهواره از خانه مانند دور کردن شیطان از خانواده است

در حاشیه این مراسم «الهه مرزبان» یکی از افرادی که برای ترغیب مردم به تحویل داوطلبانه دجال واره ها تلاش کرده است در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: با کمک خیرین و اعضای پایگاه دستگاه‌های دیجیتال خریداری شد و در مدت زمان کمی حدود 60 دستگاه ماهواره از سطح محله جمع‌آوری گشت.

وی بیرون کردن ماهواره از خانه را دور کردن شیطان از خانواده دانست و افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید خودتان را با دست خود به هلاکت نرسانید و در جای دیگری می فرماید از گام‌های شیطان پیروی نکنید، باید توجه کرد که ماهواره شیطان است و برنامه‌های آن نیز گام شیطان است چراکه آرام‌آرام انسان را به انحراف می‌کشد.

مرزبان با بیان اینکه ما در یک جنگ واقعی هستیم و اگر کسی فکر کند جنگ نیست اشتباه کرده است، گفت: باید در این زمینه همه افراد جامعه جهادگونه تلاش کنند که خانواده‌هایی که تحت تاثیر سریال‌های مسموم ماهواره در منجلاب گرفتار شده‌اند، برگردند.

در جنگ فرهنگی نیز ما پیروز میدان خواهیم بود

«معصومه پیران» یکی دیگر از افراد شرکت کننده در این برنامه بر فرهنگ‌سازی و توجه به فرهنگ غنی اسلامی تاکید و اظهار کرد: ماهواره‌ها شبانه‌روز هزینه می‌کنند که بتوانند فرهنگ مردم ما را تغییر دهند اما همانگونه که در 8 سال جنگ تحمیلی به اهداف خود نرسیدند ان‌شاءالله در جنگ فرهنگی نیز ما پیروز میدان خواهیم بود.

وی انجام کارهای فرهنگی به صورت گروهی را ضروری دانست و افزود: امام خامنه‌ای(مد ظله) بر توجه به مسائل فرهنگی و سبک زندگی تاکید دارند که ما نیز مقتدای ایشان هستیم و تلاش می‌کنیم ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ و زمینه ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

ماهواره، ارزش‌ها و کانون گرم خانواده را نشانه رفته‌ است

«خجسته مهمی» که خود را فرمانده پایگاه شهید کاوه معرفی کرد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پس از برگزاری جلسات آسیب‌شناسی برنامه‌های ماهواره از طریق روشنگری اعضای پایگاه تعداد بسیاری ماهواره از سطح محله جمع‌آوری شد.

وی با یادآوری اینکه مردم ما فهیم و بصیر هستند و باید در راستای ارتقای بینش و آگاهی آن‌ها تلاش کرد، گفت: همه افراد جامعه نسبت به هم مسئول هستیم و کسانی که مسموم بودن برنامه‌های ماهواره‌ای برایشان محرز است، باید برای آگاه کردن اطرافیان خود تلاش کنند چراکه همه ما عضو یک جامعه هستیم و رشد معنوی کل جامعه در گرو ارتقای سطح فکر و بینش تک‌تک افراد جامعه است.

مهمی وقار و حیا را از مهم‌ترین سرمایه‌های انسان دانست و افزود: متاسفانه دشمنان از طریق شبکه‌ها و برنامه‌های ماهواره‌ای ارزش‌های انسانی، اسلامی و کانون گرم خانواده را نشانه رفته‌اند که اگر مردم نسبت به دست‌های پشت پرده و اهداف پلید سازندگان برنامه‌های ماهواره‌ای و اثرات سوء آن آگاه شوند، یقینا دید آن‌ها نسبت به این دجالواره شیطان تغییر خواهد کرد و داوطلبانه حتی بدون تحویل گرفتن دستگاه دیجیتال این بت جاهلیت مدرن را از خانه و خانواده‌های خود دور خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۳
0
زنده باد سپاه