کد خبر: ۶۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

حق انتقام جویی برای حزب‌الله و سپاه محفوظ است/ فرزندان انقلاب مرز کشور را در دریای مدیترانه قرار داده‌اند

دستگاه دیپلماسی باید از امکاناتی که دارد حداکثر استفاده را بکند
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در این ایام کشور فرانسه با توطئه‌ای طراحی‌ شده حرکتی را آغاز کرد که مشابه آن را قبلاً آمریکا در 11 سپتامبر انجام داده بود و پشت سر آن مجله‌ای که با تیراژ چند هزار چاپ می‌شد با تیراژ میلیونی چاپ کردند و رئیس‌ جمهور فرانسه هم صفحه اول که کاریکاتور پیامبر بزرگ اسلام(ص) بود را در دست گرفت و مقابل دوربین‌ها ایستاد.

وی افزود: این حرکت، رهبر معظم انقلاب را به این نکته توجه داد که به‌ طور مستقیم پیامی می‌فرستد برای جوانان آمریکای شمالی و اروپا و چه پیام اثرگذار و نتیجه‌بخشی که با واکنش گسترده در دنیا مواجه شد.

امام‌ جمعه شیراز ادامه داد: در این پیام رهبر معظم انقلاب نکاتی را مطرح می‌فرمایند که نه‌تنها آن‌ها، بلکه ما هم باید به آن توجه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود خطاب به جوانان می‌فرمایند که دولت‌های شما هرروز علیه اسلام سیاه‌نمایی می‌کنند، در مقابل شما اسلام را با واسطه مستشرقین، روزنامه‌های خودفروخته و رسانه‌های استکباری نشناسید، بلکه اسلام را بدون واسطه و از منابع دینی به دست آورید.

آیت‌الله ایمانی تشریح کرد: در پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان تأکید شده که در مرزهای ساختگی و ذهنی که دیگران برایتان ساخته‌اند محصور نشوید.

وی تصریح کرد: معتقدیم این پیام مستقیم به جوانان اروپا و آمریکا، آغاز حرکتی جدید و آغاز برنامه نو است و فضا را برای رشد و بالندگی اسلام آماده‌تر از گذشته می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس در ادامه بیان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید فعال‌تر از آنچه هست در معرفی چهره پلید رژیم فاسد صهیونیستی به جهانیان فعالیت کند و افکار جهانیان را روشن سازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس یادآور شد: دستگاه دیپلماسی باید از امکاناتی که در اختیار دارد حداکثر استفاده را بکند و چهره پشت پرده و مکر و فریب اسرائیل و آمریکا و انگلیس و فرانسه را برای سفرای کشورهای اسلامی در داخل و برای سفیران ما در کشورهای دیگر، با استفاده از فضای مجازی و امکاناتی که در اختیارشان هست باید بیش از آنچه تا امروز انجام داده، نشان دهد.

وی عنوان کرد: بلندگوهایی که در داخل کشور دارند آرمان انقلاب را به اشکال مختلف تضعیف می‌کنند و فضای رشد و بالندگی افکار شیطانی دشمن را در داخل مملکت فراهم می‌سازند به خود آیند و شهادت فرزندان انقلاب در گوشه و کنار جهان در دفاع از آرمان‌ها را ببینند و بیش از این توطئه نکنند و بیش از این آرمان‌های بلند انقلاب را به بازی نگیرند.

آیت‌الله ایمانی متذکر شد: این قلم‌های مسمومی که در فضای مجازی علیه سپاه پاسداران به‌ عناوین‌ مختلف فعال‌ شده، آیا نباید به خود بیایند و بیندیشند که اگر فداکاری این پاسداران در مرزهای دور و نزدیک نبود، وضعیت بدتر می‌شد.

امام‌ جمعه شیراز عنوان داشت: این‌ها چگونه انسان‌هایی هستند که سپاه پاسدارانی که با تمام وجود از آرمان‌های انقلاب دفاع می‌کند را هرروز با برچسب ناچسبی زیرسؤال می‌برند، درحالی‌که اگر این‌ها نبودند داعشی‌ها با شماها چه کرده بودند؟ اگر اینها نبودند تروریستها چه می‌کردند؟

وی ادامه داد: فرزندان انقلاب نه در اتومبیل‌های گران‌قیمت و مرفه لمیده‌اند که دیگر نتوانند در تانک و نفربر بنشینند، نه به چرب و شیرین دنیا دل‌بسته‌اند که فردا نتوانند در سنگر دفاع کنند. می‌بینید مرز کشورتان را در دریای مدیترانه قرار داده‌اند که شما اینجا راحت باشید.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هفته گذشته شاهد جنایت دیگری از سلسله جنایات اسرائیل در ارتباط با گروهک‌های تروریستی جبهه النصره و داعش در شهر قنیطره سوریه بودیم و جهان شاهد بود این دولت جعلی و متجاوز چگونه با بالگرد به رزمندگان حزب‌الله که برای مقابله با تروریست‌ها آماده شده بودند حمله کرد و این حمله خیلی مسائل را برملا کرد و نقاط ضعف رژیم فاسد صهیونیستی را آشکار ساخت.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: استکبار جهانی مدعی است که در حال مبارزه با تروریست است و ائتلافی با بیش از 40 کشور تشکیل داده و می‌بینیم نتیجه این ائتلاف چه بوده است. می‌بینیم وقتی تروریست‌ها گرفتار می‌شوند چگونه آمریکا و استکبار جهانی به کمک آن‌ها می‌روند.

به گفته امام جمعه شیراز، در این حادثه حق مقابله‌به‌مثل و انتقام هم برای حزب‌الله لبنان و هم برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ است، چراکه فرماندهانی از حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند و فرمانده عزیز و بزرگواری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شهادت رسید.

تبیین اهداف بلند انقلاب در ایام دهه فجر و احیا هویت دینی و فرهنگی نظام دو محور برنامه‌های دهه فجر بود که امام‌جمعه شیراز در سخنان خود به آن اشاره و خاطرنشان کرد: امروز گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان حاکم برجهان است و این را باید باعظمت و بزرگی برای جوانان و فرزندان این آب‌وخاک بازگو کنیم.
نظرات بینندگان