کد خبر: ۶۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس:

تبدیل فارس به بندر خشک طرح پخته‌ای نیست/ از وزیران نفت، راه و کشاورزی گلایه دارم

قرار است هوایپمای کارگو روزی پنج تن بار کار خود را آغاز کند تا مشکلات موجود با همکاری اتاق بارزگانی و تعاون برطرف شود.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری صبح امروز در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات صورت گرفته برای تبدیل استان فارس به بندر خشک، اظهار داشت: تبدیل شدن استان فارس به بندر خشک طرح پخته‌ای نیست و این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد اما در حال حاضر تمام اموری که باید در بندر خشک انجام شود در منطقه ویژه اقتصادی در حال انجام است و تقویت و ارتقای این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با انتقاد از وزیران جهاد کشاورزی، نفت و راه نسبت به عدم حضور در استان فارس، افزود: با وجود گذشت بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم برخی از وزرا با وجود تعهداتی که برای حضور در استان در راستای برطرف کردن مشکلات استان داشتند اما حضور نیافتند اما برخی از وزیران از جمله وزیر بهداشت تاکنون چند مرتبه در استان حضور یافته و از آنان تقدیر می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس ‌با تأکید بر تلاش تمام مسئولان استان برای فراهم کردن زمینه حضور بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در استان، خاطرنشان کرد: باید از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده شود و به این حوزه نباید تک‌بعدی نگریست.

قادری با بیان اینکه احیاء و مرمت بافت های تاریخی نیاز به حمایت جدی مسئولان و همکاری مردم و بخش خصوصی دارد، تصریح کرد: وجود حدود 300 خانه قدیمی و فضای تاریخی ظرفیت ارزشمندی است که می‌توان از این اماکن به عنوان هتل، موزه و غیره استفاده کرد.

وی با تاکید به اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری استان تقویت شود، بیان کرد: باید زمینه حضور و ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به این حوزه فراهم شود و دولت می‌تواند با روندی که تسهیل‌کننده قوانین باشد این زمینه را فراهم کند و توسعه هتل داری از ضرورت های استان در بخش گردشگری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران از روند موجود در استان در راستای سرمایه‌گذاری گلایه‌هایی را مطرح کرده و مشکلاتی دارند، عنوان کرد: باید در نشست‌هایی این مشکلات با حضور بخش خصوصی بررسی و برای برطرف کردن آنها چاره‌اندیشی شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توسعه فرودگاه و آزادراه را از زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: با برنامه‌ریزی برای پرواز نجف به شیراز می‌توان زمینه حضور گردشگران مذهبی از عراق، عربستان و بحرین به سومین حرم اهل بیت‌(ع) را فراهم کرد.

قادری با اشاره به وضعیت کنونی باغات شیراز و ضرورت حفظ آنها اظهار داشت: بخش عمده این مسئولیت بر عهده شهرداری ‌و شورای ‌شهر شیراز است و باید در این راستا مشاوری مورد تأیید انتخاب کرده و با تهیه و ارائه طرحی به کمیسیون ماده پنج و تصویب آن در این زمینه تلاش کنند.

وی با اشاره به انجام مراحل ثبت ایرلاین بومی استان فارس خاطرنشان کرد: امور مربوط به فعالیت ایرلاین دنبال می‌شود و برای تقویت هواپیمایی آسمان در استان پیگیری‌های مربوطه انجام شده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ‌از برگزاری نشست‌هایی با سرمایه‌گذاران و فعالان تجاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری خبر داد و تصریح کرد: برای سرمایه‌گذاری در توسعه ترمینال خارجی بسته‌هایی تعریف و به بخش خصوصی ارائه شده و این فرصت آماده واگذاری است.

قادری با بیان اینکه ایرلاین خارجی نمی‌تواند در پروازهای داخلی ورود پیدا کند، عنوان کرد: می‌توان از ظرفیت آنها برای تبادل بین کشورهای مختلف استفاده کرد. این اقدام باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اشتغال داخلی را دربر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی شرکت‌ها برای اختصاص هواپیمای کارگو به شیراز اعلام آمادگی کردند، بیان کرد: متأسفانه به دلیل نبود هماهنگی بین اتاق بازرگانی و دستگاه‌های مربوطه تاکنون هواپیمای کارگو از سوی هیچ شرکتی به استان اختصاص نیافته چراکه کمترین بار برای انتقال وجود نداشته اما با رایزنی‌های انجام شده قرار است هوایپمای کارگو روزی پنج تن بار کار خود را آغاز کند تا مشکلات موجود با همکاری اتاق بارزگانی و تعاون برطرف شود.

نظرات بینندگان