کد خبر: ۶۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳
نماینده مردم شیراز در مجلس:

چرا جواب استعلام زیست‌محیطی پالایشگاه شیراز را نمی دهند؟/ استاندار و امام جمعه ورود کنند

دریافت مجوز خوراک و موافقت اصولی این طرح به‌آسانی به دست نیامده است
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، جعفر قادری اظهار داشت: بیش از سه ماه از استعلام زیست‌محیطی این پروژه 1.5 میلیارد دلاری می‌گذرد اما سرمایه‌گذار برای شروع پروژه پاسخی دریافت نکرده است.

وی افزود: در شرایطی که کشور به‌شدت به سرمایه‌گذاری نیازمند است و حل مشکل اشتغال، پایین بودن درآمد و تأمین نیازهای داخلی در گرو توجه به سرمایه‌گذاری‌های این‌چنینی است تأخیر در حل مشکل سرمایه‌گذاران جای سؤال دارد.

قادری اضافه کرد: مردم فارس با تجربیات تلخی که از منتفی شدن سرمایه‌گذاری چند 100 میلیارد تومانی بر روی پروژه مجتمع آموزشی و تفریحی نفت به‌خاطر تنگ‌نظری برخی مسئولان محلی در ذهن خود دارند، به‌شدت نگران منتفی شدن این پروژه هستند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی نگاه‌های ملوک‌الطوایفی در سطح ادارات این استان فرصت‌های بسیاری را از این استان ربوده است از مسئولان فارس خواست تا در جذب سرمایه‌گذار توجه جدی داشته و برای مشکلات محدود و قابل‌هضم، سرمایه‌گذاران را از این استان فراری ندهند.

قادری با بیان اینکه دریافت مجوز خوراک و موافقت اصولی این طرح به‌آسانی به دست نیامده که به‌راحتی بتوان از آن چشم پوشید، از نماینده ولی‌فقیه در این استان و استاندار فارس تقاضا کرد تا با ورود جدی‌تر به موضوع، اجازه ندهند این فرصت نیز از دسترس فارس خارج شود.

عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برخی افراد در وزارت نفت مترصد فرصت هستند تا اگر در فارس نسبت به اجرای این طرح تعلل شود سهمیه خوراک آن را به جای دیگری اختصاص دهند، تعصب و تعلق‌خاطر بیشتر مسئولان به مردم را متذکر شد.  

وی با اشاره به اینکه جبران عقب‌افتادگی‌های تاریخی فارس مستلزم سعه‌صدر و باز کردن مسیرهای سرمایه‌گذاری است، از اهتمام و جدیت هلدینگ پارسیان در پیگیری اجرای این طرح به‌عنوان یک مجموعه وابسته به شرکت غدیر و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تقدیر و برای همراهی با بخش‌های غیردولتی در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کرد.
نظرات بینندگان