کد خبر: ۶۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۳

کارخانه تولید پنبه در لارستان بدون تسهیلات بانکی راه اندازی شد

ظرفیت اسمی تولید این کارخانه ۳۵۰۰ تُن پنبه در سال است که برای ۸ نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.
به گزارش شیرازه کارخانه تولید پنبه (پنبه پاک‌کنی) پارس که در شهرک صنعتی لارستان واقع و توسط بخش خصوصی ساخته شده افتتاح شد.

این کارخانه در مساحت ۳۰۰۳ و زیربنای ۶۲۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۳۸۰۰ میلیون ریال توسط بخش خصوصی، در مدت زمان ۲۰ ماه ساخته شده است که در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت اسمی تولید این کارخانه ۳۵۰۰ تُن پنبه در سال است که برای ۸ نفر نیز بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

امانی مدیر کارخانه تولید پنبه پارس در گفت‌و‌گو با لادستان و در پاسخ به این سوال که پنبه‌های مورد نیاز خود را از کجا تامین می‌کنید، گفت: پنبه مورد نیازمان را از کشاورزان صحرای باغ، شرفویه، بنارویه و کلا از کشاوزان منطقه لارستان تامین می‌کنیم.

وی افزود: زمین‌های زیادی از لارستان زیر کشت پنبه است که تقریباً بیش از ۵ هزار هکتار از زمین‌های شهرستان را شامل می‌شود.

امانی تصریح کرد: ما اینجا پنبه‌هایی را که از کشاورزان خریداری کرده و تصفیه می‌کنیم، در نهایت به دو فرآورده تبدیل می‌شوند‌؛ یک پنبه‌دانه و دیگری پنبه مرغوب جهت ریسندگی است.

این سرمایه‌گذار لاری گفت: ما این کارخانه را بدون دریافت تسهیلات بانکی به اینجا رسانده‌ایم و تا کنون بالغ بر ۱۳۸۰۰ میلیارد ریال جهت ساخت این کارخانه هزینه کرده‌ایم.

مدیر کارخانه تولید پنبه پارس در پایان خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه، ۸ نفر از جوانان فاقد شغل به صورت مستقیم در اینجا مشغول به فعالیت شده و امرار معاش می‌کنند.
نظرات بینندگان