کد خبر: ۶۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
دکتر لنکرانی:

روزانه 5 نفر در فارس قربانی تصادف می شوند/ 10 درصد تصادفات کشور در این استان رخ می دهد

56 درصد از جان باختگان در تصادفات رانندگی بین 18 تا 49 سال سن دارند
به گزارش شیرازه، رییس مرکز سیاستگذاری سلامت استان فارس با بیان این که 10 درصد از حوادث ترافیکی منجر به فوت کشور در این استان رخ می دهد گفت: روزانه پنج نفر در فارس بر اثر این سوانح جان خود را از دست می دهند.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، کامران باقری لنکرانی، روز چهارشنبه در پنجمین همایش کشوری کاهش اثرات سوانح و تصادفات رانندگی در شیراز افزود: بر اساس آمارهای کشوری ارائه شده آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات در کشورمان روزانه 50 نفر است که در مقایسه با برخی از کشورها این آمار بالایی است.

وی ادامه داد: درحالی که کشورهای صنعتی برای کاهش شمار کشته شدگان در تصادفات برای 20 سال آینده برنامه ریزی کرده اند این آمار در کشورهای با درآمد کمتر در این مدت روندی فزاینده دارد.

لنکرانی بیان کرد: اغلب کسانی که در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند جوانان و نوجوانان و کسانی هستند که در رده سنی جمعیت فعال قرار دارند و این افراد در بهترین سال های زندگی از دست می روند.

وی گفت: 56 درصد از جان باختگان در تصادفات رانندگی بین 18 تا 49 سال سن دارند که این سن جمعیت فعال کشور است و فقدان این افراد ضربه بزرگی به هرم سنی جمعیت وارد می کند.

رییس مرکز سیاستگذاری سلامت استان فارس اضافه کرد: اگر برای کاهش 25 درصدی خسارت های ترافیکی برنامه ریزی کنیم این رقم معادل نیمی از درآمد نفت است که صرفه جویی شده است.

لنکرانی گفت:متاسفانه اغلب تصادفات منجر به مرگ برون شهری است و این موضوع گوشزدی به مسوولان مربوط برای برنامه ریزی بیشتر و بهتر است.

پنجمین همایش کشوری کاهش اثرات سوانح و تصادفات رانندگی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدت دو روز در این شهر ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رضا
United States of America
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
0
اقاي لنكراني اين سمت را دوست عزيزت ايمانيه به شما داداه دوباره سايت شيرازه زمان انتخابات نزديك شده و مصاحبه از عزيزانش چاپ ميكند ؟؟؟؟
موج چهارم
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
0
باسلام.چگونه یک توافق خوب کنیم؟ / یادداشتی از مهدی محمدی

http://moje4.blogfa.com
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
0
raise markaz tahghighati salamat...
علی
Germany
چهارشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۳
0
سلام جناب دکتر شما که خودت همه کاره بودید و وزیر چرا خودت در هیئت دولت که بودید انجام ندادید و سروسامان ندادی آنموقع که می تونستی نکردی حالا که کاره ای نیستی داد میزنی باز هم نزدیک انتخابات است!!!!