کد خبر: ۶۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۳

قبرستان یا زباله دانی/ آیا «صحرای پوشنج» نجات می یابد؟

صحرای پوشنج که افتخار میزبانی 6 شهید گلگون کفن را نیز در دارد امروز در اثر بی توجهی برخی شهروندان و مسئولین محل تخلیه زباله شده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، اگر دارابی نباشید و به تصاویر زیر نگاه کنید احتمالا آنها را مربوط به یکی از کشورهای جنگ زنده اطراف مانند سوریه یا عراق بدانید! اما متاسفانه تصاویر زیر که توسط  یکی از مخاطبان جهت انتشار در داراب آنلاین ارسال شده است مربوط به قبرستان قدیمی و تاریخی شهر داراب می باشد.

به نوشته داراب آنلاین، آرامستان تاریخی «صحرای پوشنج» در مرکز شهر داراب و در کنار پارک کودک این شهر واقع شده که متاسفانه در اثر بی توجهی شهروندان به رعایت بهداشت محیط و نبود نظارت توسط مسئولین به این روز و حال افتاده است.

صحرای پوشنج که تا سال 1363 اموات این شهر در آن دفن شده اند و افتخار میزبانی 6 شهید گلگون کفن را نیز در دارد امروز در اثر بی توجهی برخی شهروندان و مسئولین محل تخلیه زباله شده است.

زمین صحرای پوشنج داراب توسط یکی از علمای برجسته شهرستان داراب به نام حضرت آیت ا... حاج محمد حسین فاطمی معروف به آقا میرزا محمد حسین طی یک وقف نامه با دست خط خودشان وقف و اراضی صحرای پوشنج داراب با حدود اربعه مشخص جهت دفن اموات مسلمین وقف گردیده است.

آرامستان پوشنج داراب معروف به صحرای پوشنج می‌باشند که در سال 1363 دفن مرده در آن ممنوع گردید و از آن به بعد اموات در 5 کیلومتری شهر داراب و در آرامستان بهشت مجتبی (ع) دفن می شوند.

امید است با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و استقرار مسافرین نوروزی در کمپ شهرداری واقع در پارک کودک، مسئولین شهرستان داراب ضمن توجه بیشتر به این اثر تاریخی، مذهبی، با همکاری شهروندان اقدام به پاکسازی آرامستان قدیمی پوشنج نمایند.

در ادامه تصاویر اسف بار فعلی این مکان که توسط "رسول خرم" به داراب آنلاین ارسال شده است منتشر می شود.

نظرات بینندگان