کد خبر: ۶۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴

دوپینگ معنویت در قیروکارزین + تصاویر

اعتکاف یک کوک دوباره برای تقویت ایمان و مبارزه‌ای برای خودسازی است، اصلاً اعتکاف یک مجرای عاشقانه با خالق خویش جدا از هیاهوی دنیای ماشینی است.
شیرازه: این روزها در مساجد کشور مراسم اعتکاف ماه رجب، ماه ریزش رحمت الهی در حال برگزاری است. روزهای خاصی که خلوت سه روزه آن می‌تواند نقطه آغازی برای بهتر بندگی کردن درگاه ربوبیت باشد، اعتکاف یک کوک دوباره برای تقویت ایمان و مبارزه‌ای برای خودسازی است، اصلاً اعتکاف یک مجرای عاشقانه با خالق خویش جدا از هیاهوی دنیای ماشینی است.

به گزارش پرگون، در مساجد شهرستان قیروکارزین جمع کثیری از مردان و زنان معتکف شده‌اند و فارغ از قیل و قال دنیایی از خود بریده و دل در طبق اخلاص گذاشته و سه روز با میهمانی در خانه خدا ، با خدای خود نجوا می کنند و ندای الهی العفو سر داده و جهت آمرزش گناهان و ظهور در فرج حضرت قائم(عج) دست بر دعا بر می دارند .

اگر در جمع با صفای معتکفان حضور داشته باشیم خواهیم دید که حضور پرشور نوجوانان و جوانان بانشاط آنچنان به روح آدم صفا می‌دهد که با نگاه به چهره معصوم آنها به این درد دل عاشقانه نوجوانان غبطه می‌خوریم. اکثریت قریب به اتفاق معتکفین را جوانان تشکیل می‌دهند که شاید دفاع مقدس را درک نکرده باشند یا به عبارتی همان نسل چهارم انقلاب هستند. اما گفت‌وگوهای آنها با خدا در سجاده و زمزمه کردن «استغفرالله ربی و اتوب الیه» و «الهی العفو» تن آدمی را به لرزه در می‌آورد که ما کجا و این جوانان کجا؟!

ناخودآگاه یاد سخنان مقام معظم رهبری می‌افتیم که می‌فرمایند: جوانان امروز ایمانشان از جوانان دفاع مقدس اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. آری! این انقلاب رویش معنوی زیادی داشته، حال دشمنان بر طبل توخالی خود بنوازند.

نزد یکی از جوانانی که در جمع معتکفان مسجد جامع امام حسین (ع) شهر قیرحضور دارد رفتم، از او پرسیدم چه حالی داری؟ گفت: «خود بریدن و وصل به منبع فیض الهی»؛ از متفاوت بودن، خوب بودن با خودسازی سخن به میان می‌آورد.

او معتقد است: ایام اعتکاف فرصتی بسیار مغتنم برای دل از دنیا بریدن و وصال به معبود الهی است و این سنت حسنه در اسلام بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این عمل عبادی که باعث خلوت انسان با خدای خود می شود ، پیش زمینه برای ورود به ماه مبارک رمضان می باشد.

اعتکاف، مخلوط چند عبادت است؛ اعتکاف هم نماز است و هم روزه، هم حج است و هم جهاد و امر به معروف، و در یک سخن می توان گفت «اعتکاف» معجون عبادت هاست.

نظرات بینندگان