کد خبر: ۶۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۴

وصیت حضرت امام(ره) به قوای مسلح: مراقب دستهای مرموز جنایتكاران باشید

وصیت برادرانه من بر قوای مسلح، آن است كه ای عزیزان كه به اسلام عشق می ورزید بیدار باشید و هوشیار كه دستهای مرموز جنایتكاران پشت پرده لبه تیز سلاح خیانت متوجه به شما عزیزان است
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به قوای مسلح همیشه بنیادی، ارزشمند و توام با احترام بوده است. ایشان معتقد بودند قوای مسلح بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى‏ هستند که اگر فرماندهان پاكدامن متصدى امر باشند؛ هرگز امكان كودتا یا اشغال یك كشور پیش نمى ‏آید و یا اگر احیاناپیش آید به دست فرماندهان متعهد شكسته و ناكام خواهد ماند.
امام خمینی زمانی که برخی شعار « انحلال ارتش » را سردادند! محکم جلو آنها ایستادند و گفتند «ایران ارتش لازم دارد اسلام ارتش لازم دارد». ایشان  با توصیه اکید به ملت ایران می فرمایند: ارتش و شهربانی و ژاندارمری اکنون در خدمت اسلام هستند و از ملت هستند باید ملت از آنان پشتیبانی کند و کاری که موجب آزردگی و دلسردی آنان است انجام ندهند… من به ملت ایران اکیدا هشدار می دهم از حمله به پادگان های قوای انتظامی در سرتاسر کشور باید جدا جلوگیری بشود.»

سپاه، بسیج و... هم از دیدگاه حضرت امام(ره) جایگاه ویژه ای دارند به طوری که ایشان می فرمایند: «اي كاش من هم يك پاسدار بودم». یا در مورد نیروی مردمی بسیج تاکید می کنند: در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجيم. 

وصیت نامه 29 صفحه حضرت امام (ره) هم گواهی است به نگاه افتخار آمیز ایشان به قوای مسلح.

در بخشی از وصیت نامه چنین آمده است: قوای مسلح، از ارتش و سپاه و ژاندارمری و شهربانی تا كمیته ها و بسیج و عشایر ویژگی خاص دارند. اینان كه بازوان قوی و قدرتمند جمهوری اسلامی می باشند و نگهبان سرحدات و راهها و شهرها و روستاها و بالاخره نگهداران امنیت و آرامش بخشان به ملت می باشند، می بایست مورد توجه خاص ملت ودولت و مجلس باشند. و لازم است توجه داشته باشند كه در دنیا آنچه كه موردبهره برداری برای قدرتهای بزرگ و سیاستهای مخرب، بیشتر از هر چیز و هرگروهی است، قوای مسلح است. قوای مسلح است كه با بازیهای سیاسی،كودتاها و تغییر حكومتها و رژیمها به دست آنان واقع می شود؛ و سودجویان دغل بعض سران آنان را می خرند و با دست آنان و توطئه های فرماندهان بازی خورده كشورها را به دست می گیرند، و ملتهای مظلوم را تحت سلطه قرار داده واستقلال و آزادی را از كشورها سلب می كنند. و اگر فرماندهان پاكدامن متصدی امر باشند، هرگز برای دشمنان كشورها امكان كودتا یا اشغال یك كشور پیش نمی آید و یا اگر احیانا پیش آید، به دست فرماندهان متعهد شكسته و ناكام خواهد ماند. و در ایران نیز كه این معجزه عصر به دست ملت انجام گرفت ، قوای مسلح متعهد و فرماندهان پاك و میهن دوست سهم بسزایی داشتند.

...پس وصیت برادرانه من در این قدمهای آخرین عمر بر قوای مسلح به طورعموم، آن است كه ای عزیزان كه به اسلام عشق می ورزید و با عشق لقاالله به فداكاری در جبهه ها و در سطح كشور به كار ارزشمند خود ادامه می دهید، بیدار باشید و هوشیار كه بازیگران سیاسی و سیاستمداران حرفه ای غرب و شرقزده و دستهای مرموز جنایتكاران پشت پرده لبه تیز سلاح خیانت و جنایتكارشان از هرسو و بیشتر از هر گروه متوجه به شما عزیزان است؛ و می خواهند از شما عزیزان كه با جانفشانی خود انقلاب را پیروز نمودید و اسلام را زنده كردید بهره گیری كرده و جمهوری اسلامی را براندازند؛ و شما را با اسم اسلام و خدمت به میهن و ملت از اسلام و ملت جدا كرده به دامن یكی از دو قطب جهانخوار بیندازند؛ و بر زحمات و فداكاریهای شما با حیله های سیاسی و ظاهرهای به صورت اسلامی و ملی خط بطلان بكشند.
نظرات بینندگان