کد خبر: ۶۹۹۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۴

جشن 33 سالگی دانشگاه آزاد یا جلسه بزرگداشت هاشمی؟!/ سخنرانی یاسر در دانشگاه آزاد شیراز و صندلی های خالی از دانشجو

ظرفیت کم سالن برگزار کننده جشن دانشگاه آزاد در واحد شیراز که بیشتر شبیه به کلاس درس بود، بیشتر از اینکه میزبان قشر دانشجو باشد، مسئولین و کارمندان را شامل شد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،  «یاسر» یکی از آقازاده های هاشمی رفسنجانی امروز به شیراز آمد. او با یک گارد امنیتی به زیارت حرم شاهچراغ(ع) رفت و سپس برای شرکت در جشن سی و سومین سالروز دانشگاه آزاد شیراز راهی این دانشگاه شد. سالنی که قرار بود رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی یعنی یاسر هاشمی در آن سخنرانی کند بیشتر شبیه یک کلاس درس بود. با این همه دانشجویان نسبت به حضور در این جشن و جلسه سخنرانی اقبالی نشان ندادند تا مسئولین دانشگاه زحمت پر کردن سالن را به کارمندان دانشگاه بدهند.
چند روز پیش هم حسین مرعشی یعنی دایی یاسر هاشمی را تشکل اصلاح طلب امید ایران دعوت کرد تا در جشن افتتاحیه این تشکل سخنرانی کند اما مرعشی وقتی فهمید سالن مجتمع ولایت از دانشجویان انقلابی و ارزشی پر شده در سالن حضور نیافت و به تهران بازگشت.

مدتی است که اصلاح طلبان فارس با حمایت مسئولین سیاسی استانداری با دعوت از برخی اصلاح طلبانی که در فتنه 88 نقش پر رنگی داشتند می خواهند با برهم زدن آرامش موجود، هم قدرت سیاسی خود را به رخ بکشند هم میزان حساسیت جناح انقلابی و ارزشی را تست کنند که تاکنون به هیچ کدام از اهداف خود نرسیدند چرا که از طرفی با اقبال دانشجویان روبرو نشدند و از طرف دیگر، جناح مومن و ارزشی نشان داده که مسائل را با اشراف کامل رصد می کند و اجازه نمی دهند کسی به هر بهانه ای آرامش موجود را برهم بزند یا به فتنه انگیزی و فتنه گری در فارس بپردازد.

جشن 33 سالگی دانشگاه آزاد یا جلسه بزرگداشت هاشمی؟!/ سخنرانی یاسر در دانشگاه آزاد شیراز و صندلی های خالی از دانشجو

اما آنچه در سی و سه سالگی دانشگاه آزاد در شیراز گذشت...

بیشتر از آن که از دانشگاه آزاد و نقش آن در تولید علم گفته شود، از هاشمی رفسنجانی و نقشش در جنگ و تشکیل دانشگاه آزاد گفته شد. نکیسا زارع دبیر تشکل امید ایران دانشگاه آزاد شیراز گفت: هاشمی رفسنجانی سپر بلای انقلاب است و ما مفتخریم به تاسیس نهادی که توسط بزرگ مرد ریاست و کیاست ایران، مرد روزهای سخت ایران، مردی که یار با وفای امام بود.

حمزه سارویی رئیس دانشگاه آزاد هم از هاشمی گفت. او با اشاره به جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر، گفت: هاشمی رفسنجانی کسی است که توانست نهضت امام را مدیریت کند.

 نوبت به یاسر رسید. بخشی از سخنان او در ذیل می‌آید:

-در ۳۱ ارديبهشت ۶۱ هاشمى رفسنجانى با فکرى استراتژى پيشنهاد تأسیس دانشگاه آزاد را به امام داد و امروز اين دانشگاه به يک شجره طيبه تنومند تبديل شده است.

- هاشمى رفسنجانى با توجه به مشکلات و مخالفت‌های آن زمان طرح تأسیس دانشگاه آزاد را به مجلس ارائه کرد همانطور که طرح تصويب مترو را به مجلس فرستاد.

جشن 33 سالگی دانشگاه آزاد یا جلسه بزرگداشت هاشمی؟!/ سخنرانی یاسر در دانشگاه آزاد شیراز و صندلی های خالی از دانشجو-

 امام يک رقم ۱۰ ميليون دلارى را براى اين کار دادند و تاکيد کردند کارى که انجام گرفته بايد در همه جا گسترش یابد، اين دانشگاه به همه طبقات جامعه تعلق دارد. ما تلاش می‌کنیم طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری محیط نقد و مطالبه را به وجود آوریم.

-توسعه فعالیت‌های بین‌المللی و جذب دانشجوی خارجی، توسعه مهارت‌محوری، تجاری‌سازی تحقیقات، توسعه حوزه علوم پزشکی و تکمیل زنجیره بیمارستانی از اولویت‌های دانشگاه آزاد در سال 94 است.

-در سال 57 تنها 26 دانشگاه با 180 هزار دانشجو در ایران بود در حالی‌که در حال حاضر 4.8 میلیون دانشجو در کشور در سطوح مختلف مشغول به تحصیل هستند.

-یکی از رسالت‌های دانشگاه آزاد سرمایه‌گذاری برای اشتغال است که امسال هفت هزار میلیارد تومان در این دانشگاه و هزار میلیارد تومان هم در حوزه پزشکی سرمایه‌گذاری شده است

.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
اصلا این دانشگاه واس ماس! یعنی همش واس ماس! نه فقط این دانشگاه! کل انقلاب و این مملکت واس ماس!!!!
رسول از شیراز
احسنت اینو خیلی خوب اومدی کاکو! کل جزایر و مناطق آزاد نیز ایزن وای ماس! کلا هرچه آزاده واس ماس!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
ای کاش یکی هم به فکر دانشگاه آزادکوار بود که رو به تعطیلی هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابوالفضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴
0
به یاسرومحسن و....کل هاشمهابگین چقدجبهه رفتن؟؟؟؟؟؟8سال جنگ بود!!!!