کد خبر: ۷۰۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

امام جمعه کازرون: ما فقط توافق بر اساس «گزاره برگ ملت» را می پذیریم

حجت الاسلام خرسند گفت که ملت ایران گزاره برگ خود را تعیین کرده است و نتیجه مذاکرات را بر اساس شش اصل منتشر شده خواهد پذیرفت
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، نماز جمعه این هفته کازرون تحت تاثیر مذاکرات هسته ای و زیاده خواهی های طرف غربی به صحنه مخالفت قاطع مردم با یاوه گویی های آمریکا و همپیمانانش تبدیل شد.

امام جمعه کازرون در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر ،با گرامی‌داشت نیمه شعبان و میلاد سراسر نور مهدی موعود (عج) در سخنانی به بحث انرژی هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی حدود 12 سال است که برای اثبات حسن نیت خود و نیز در راستای سیاست مقام معظم رهبری با عنوان نرمش قهرمانانه در مراکز هسته‌ای خود را به روی بازرسان آژانس انرژی اتمی باز کرده است.

حجت الاسلام محمد خرسند گفت: تا به امروز جمهوری اسلامی از هیچ نظارتی شانه خالی نکرده و حسن نیت خود را بارها در مذاکرات هسته‌ای با قلدران 1+5 به اثبات رسانده است ولی عهدشکنی طرف غربی به ‌ویژه آمریکای جنایت‌کار ثابت کرده که آنان دنبال حل موضوع نیستند و مسئله هسته‌ای را بهانه‌ای برای اختلاف‌افکنی قرار داده‌اند.

خرسند بابیان اینکه، ملت ایران آمریکا را دشمن درجه ‌یک خود می‌داند و تا زنده است دست از مرگ بر آمریکا چه در شعار و چه در عمل برنمی‌دارد گفت: این کشور از بدو انقلاب تاکنون و حتی پیش از آن در دشمنی علیه ملت ایران کم نگذاشته، بنابراین ملت ایران ذره‌ای اعتماد به این کشور ندارد.

وی به حمایت آمریکا از نیروهای بعث در جنگ هشت‌ساله و جنایت صدام علیه ملت ایران اشاره کرد و بیان داشت: امروزه نیز با حمایت این کشور از تروریست و مشتی یاغی، جنگ و خون‌ریزی در کشورهای مسلمان فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، بحرین و یمن به راه افتاده است و چهار دور کشور ایران ناامن شده است.

امام‌جمعه کازرون تصریح کرد: ملت ایران با توجه به اینکه اعتمادی به دولت آمریکا ندارد برای اتمام‌حجت با آنان، در چارچوبی که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تعریف فرمودند به مذاکره نشسته است.

خرسند از هیئت مذاکره‌کننده به‌ ویژه وزیر امور خارجه کشورمان خواست فریب لبخند دروغین و ژست دیپلماتیک آمریکایی‌ها را نخورند چراکه آنان گرگ‌هایی در لباس میش هستند.

وی با انتقاد از اینکه چرا تاکنون «گزاره برگ» مذاکرات هسته‌ای از سوی هیئت مذاکره‌کننده کشورمان ارائه نشده است عنوان کرد: آمریکایی‌ها پس از مذاکرات لوزان، هنوز از اتاق بیرون نرفته بودند که گزاره برگ خود را ارائه دادند.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری و تعیین روشن و شفاف خطوط قرمز نظام توسط ایشان، تصریح کرد: ملت ایران گزاره برگ خود را تعیین کرده است و نتیجه مذاکرات را بر اساس شش اصل منتشر شده خواهد پذیرفت و در غیر این صورت هرگونه توافقی مورد تأیید ملت ایران نیست.

خرسند، برداشته شدن یکجای تمام تحریم‌ها همزمان با توافق جامع هسته‌ای، حفظ و تقویت دست آوردهای هسته‌ای، نبود مانعی برای تحقیق و توسعه دانش هسته‌ای، بازرسی و نظارت متعارف و کاملا در چارچوب های نظام، عدم هرگونه نظارت و محدودیت بر نیروهای نظامی و بازگشت پذیری فوری تعهدات جمهوری اسلامی را از ارکان شش اصل مطرح شده در گزاره برگ ملی ایران برشمرد.

خطیب نماز جمعه کازرون با خطاب قرار دادن دولت و مجلس گفت: مردم را باور کنید و به فکر فقرا و مستضعفان جامعه باشید و با تکیه بر توان داخلی، به اقتصاد مقاومتی عمل کنید و اجازه ندهید گرانی به مردم فشار بیاورد تا دست آویزی برای سوء استفاده دشمنان ایجاد شود.

خرسند با یادآوری رشادت های جوانان در جبهه های حق علیه باطل، اظهار داشت: ما بهترین جوانانمان را دادیم تا زیر بار ذلت و خواست مستکبران عالم نباشیم و بیش از 36 سال است که تحریم هستیم، خوب به درک که تحریم می کنند، مگر نمی شود روی پای خودمان بایستیم.

وی 14 خرداد، بیست ‌و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام (ره) را گرامی داشت و تصریح کرد: بزرگداشت یاد امام یک تکلیف است زیرا حضرت امام بر گردن تک‌تک ما حق دارند و او بود که راه درست تشخیص حق و باطل و چگونگی مبارزه با استکبار جهانی را به ما یاد داد.

خطیب نماز جمعه کازرون سال روز میلاد بابرکت حضرت ولی‌عصر (عج)، روز سربازان گمنام امام زمان(عج) و روز مستضعفان را گرامی داشت و گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) در شرایط کنونی، کشور امنی را داریم که جا دارد از تلاش‌های این عزیزان تقدیر کنیم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
0
در عراقچي گيت دستاورد خون شهداي هسته اي را در پيش پاي غربيان ذبح كردند و فتح الفتوحش خواندند.. فاين تذهبون