کد خبر: ۷۰۱۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

رئیس کانون مداحان فارس منصوب شد

کاظم محمدی به ‌عنوان رئیس کانون مداحان، سید علی فقیه به ‌عنوان نایب رئیس و علی طهماسبی به ‌عنوان دبیر کانون مداحان فارس انتخاب شدند.
به گزارش شیرازه به نقل از شبستان، حجت ‌الاسلام سید ولی الله محمودی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس در جلسه انتخابات اعضای هیئت رئیسه کانون مداحان فارس گفت: استان فارس در بسیاری از برنامه های فرهنگی شناخته شده است و باید به همت شما عزیزان کانون مداحان نیز از جایگاه خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: اهل بیت (علیهم السلام) هنر مداحی را متعهد کرده اند و مداحان هنرمندانی والامقام با مسئولیتی بزرگ هستند.

حجت الاسلام محمودی نژاد از ویژگی های یک مداح خوب را اخلاق نیکو، تقوا و محبت قلبی اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش در راستای اشعار مناسب و سبک های معقول و قابل قبول جامعه از عناصری هست که می بایست مداحان بدان توجه کنند.

این مقام مسئول در خصوص برگزاری انتخابات، در جمع نخبگان مداحان شهرستان های فارس افزود: در این انتخابات رئیس، نایب رئیس و دبیر کانون مداحان فارس با نظر شما عزیزان انتخاب می شوند البته همه شما به‌عنوان اعضا با این کانون همکاری خواهید داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس از جمله ضوابط کاندیدای ریاست را داشتن مدرک لیسانس اعلام و اضافه کرد: داشتن حداقل سن ۳۵ سال و حداکثر ۶۰ سال، بومی بودن و داشتن ریاست یکی از کانون های مداحان شهرستانها فارس، از دیگر شرایط کاندیداتوری در این انتخابات است.

مدیرکل تبلیغات فارس اولویت دادن به آموزش مداحان جوان را یکی از برنامه های پیشنهادی این اداره کل دانست و افزود: نیاز آموزش مداحان در سطح استان بسیار احساس می‌شود و گاها دیده شده مداحی صدای بسیار زیبا دارد ولی از اطلاعات کافی برخوردار نیست، برای همین باید با مدیریت خود شما این مهم انجام گیرد.

گفتنی است، پس از برگزاری انتخابات کاظم محمدی به ‌عنوان رئیس کانون مداحان، سید علی فقیه به ‌عنوان نایب رئیس و علی طهماسبی به ‌عنوان دبیر کانون مداحان فارس انتخاب شدند.

کاظم محمدی، رئیس کانون مداحان استان فارس و مداحان مطرح کشوری در حاشیه این انتخابات گفت: تغذیه فکری و آموزش فنی مداحی را در راستای کار خود در استان دنبال خواهیم کرد.

این مداح اهل بیت (علیهم السلام) اطاعت از خداوند، رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت (علیهم السلام) را از واجبات کار مداحی دانست و افزود: مهم ترین مسئله برای ما آموزش اخلاق به مداحان است.

وی در پایان خواست تا جوانان با قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) مانوس باشند که به فرموده رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم)، این 2 گوهر گران بها نباید از هم جدا شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
عبدالحمید روحانی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
0
باسلام واحترام به مسئولین محترم سازمان تبلیغات اسلامی ومداحان عزیز سوالاتی که برای بسیاری از مداحان فارس مطرح است این است که 1ملاک دعوت از مداحانی که در این جلسه حضور داشته اند چه بوده است؟2آیا مداحان پیشکسوت شیراز همه در جلسه حضور داشته اند ویا این جلسه بصورت تشریفاتی وسازمانی برگزار گردیده است؟3آیا به مداحان شهرستانی از استان فارس که سالها است در شهرستان خودشان بهترین برنامه ها را دارند وگرم ترین جلسات را اداره میکنند اطلاع رسانی شده وآیا اصلا کسی آنها را میشناسد وبه آنها توجهی شده است؟در پایان پیشنهاد میشود بیاییم جنبه ی مردمی برنامه های مداحی را تقویت کنیم واین سنت چند صد ساله را در پیچ وخم تصمیمات اداری وسازمانی نیندازیم چرا که برای دعوت از مداحان در مجالس این مردم هستند که بیشترین واصلی ترین تصمیم را میگیرند. برای عزیزان منتخب آرزوی توفیق داریم باتشکر عبدالحمید روحانی ذاکر وشاعر کوچک اهل بیت علیهم السلام
حسن زاده
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۴
0
حاج کاظم محمدی نفست گرم استاد