کد خبر: ۷۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
آیت‌الله ایمانی در گفتگو با شیرازه:

تفسیر خط امام با نگاه «لیبرال – تحجر» خیانتی آشکار است

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: سیره امام(ره) را باید از کلام و دوران خود امام(ره) برداشت کنیم نه زمان‌ها و اشخاص دیگر.
آیت‌الله اسدالله ایمانی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، در پاسخ به چرایی تلاش عده‌ای لیبرال در به اضمحلال کشیدن خط امام(ره) در دیپلماسی داخلی و خارجی و تبیین خط و سیره امام(ره)، به تشریح شاخص‌های خط امام(ره) پرداخت و بیان داشت: خط امام(ره) شاخص‌هایی دارد که ابتدا و سرانجام آن مشخص است.

امام راحل(ره) با مطالعه و برنامه‌ریزی، عمل به تکلیف را زیربنای کار خود قرار داده بودند

وی با بیان اینکه اساساً امام(ره) منظومه فکری داشتند که این منظومه فکری آغاز و انجام آن مشابه است، تصریح کرد: چنین نبود که امام(ره) در آغاز تفکر خاصی داشته باشند و در ادامه و گذر زمان این تفکر تغییر کند؛ امام راحل(ره) با مطالعه و برنامه‌ریزی، عمل به تکلیف را زیربنای کار خود قرار داده بودند و بر اساس تکلیف شرعی و دینی وارد کار و برنامه می‌شدند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: شاخص‌های خط امام(ره) در کلام خودشان مشهود است، امام(ره) همواره به حمایت از مظلومین و مستضعفین می‌پرداختند تا آنجا که فرمودند تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه است ما هستیم.

وی با تأکید بر دفاع از مظلومین و مستضعفین در سیره و خط امام(ره) گفت: این ویژگی بارز امام بود که هیچ‌گاه در برابر زورگویان و ستمگران و صاحبان قدرت کوتاه نمی‌آمدند و همیشه مقابل آنها بودند.

امام(ره) مقابل معرفی اسلام به شکل لیبرال یا تحجر می‌ایستادند

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با بیان اینکه توجه به اسلام و محتوای اصیل اسلام دیگر شاخصه خط امام(ره) بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) از هرگونه تحریف و تغییر در اسلام جلوگیری می‌کردند و مقابل معرفی اسلام به شکل لیبرال یا تحجر می‌ایستادند؛ امام می‌فرمودند لیبرال و تحجر دو لبه قیچی هستند که می‌خواهند اسلام را قیچی کنند.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: لیبرال، تفکر عام غربی و تحجر هم در جامعه اسلامی ما به شیوه‌های مختلفی شکل گرفته و اینها هر دو یک هدف دارند.

امام(ه) هرگز اجازه نمی‌داد حرکتشان متمایل به شرق و اردوگاه شرق و یا به غرب و اردوگاه غرب شود

امام جمعه شیراز با تأکید بر «نه شرقی نه غربی» به عنوان شاخص دیگر خط امام(ره) گفت: امام(ه) هرگز اجازه نمی‌داد حرکتشان متمایل به شرق و اردوگاه شرق و یا به غرب و اردوگاه غرب شود و اینها را بارها و بارها تأکید می‌کردند و بر آن اصرار داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس خاطرنشان کرد: به هر حال اگر خط امام(ره) را به‌گونه‌ای تفسیر کنیم که با لیبرالیسم و یا تحجر سازگار شود، خیانتی به امام و آرمان امام(ره) است و اگر این خط را به شکل وابسته به شرق یا غرب تفسیر کنیم خیانت آشکاری است.

امام مسئله فلسطین را از سال 41 و 42 مطرح می‌کردند یعنی همان آغاز حرکت انقلاب اسلامی

وی با تصریح بر حمایت از مستضعفین و مسئولین در خط امام(ره) اظهار داشت: این چنین نبود که یک مستضعف و مظلوم در یک گوشه دنیا باشد و امام نسبت به آن بی‌تفاوت باشند؛ امام مسئله فلسطین را از سال 41 و 42 مطرح می‌کردند یعنی همان آغاز حرکت انقلاب اسلامی.

آیت‌الله ایمانی در پاسخ به سؤال دیگر شیرازه مبنی بر تلاش عده‌ای برای وارونه جلوه دادن سبک و سیره امام(ره)، گفت: سیره امام(ره) را باید از کلام و دوران خود امام(ره) برداشت کنیم نه زمان‌ها و اشخاص دیگر.

وی بیان کرد: امام وقتی جماران تشریف بردند اجازه گچ‌کاری به حسینیه جماران ندادند و حتی منزلی که می‌خواستند برای ایشان تهیه کنند، به غیر از همان منزل ساده، مکان دیگری را اجازه ندادند.

نمانده مردم فارس در خبرگان رهبری ادامه داد: امام(ره) حتی در زمان بمباران تهران که مسائل کودتا هم مطرح بود از رفتن به پناهگاه خودداری کردند و می‌فرمودند اگر به تعداد همه مردم ایران پناهگاه وجود داشته باشد آنگاه به پناهگاه می‌روند.

سیره امام(ره) آن قدر مباح و روشن بود که هیچ انگی نمی‌توان به آن چسبانید

وی تصریح کرد: سیره امام(ره) آن قدر مباح و روشن بود که هیچ انگی نمی‌توان به آن چسبانید؛ چرا که امام(ره) طوری زندگی کردند که همواره الگوی مسلمانان و آزادمردان بودند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: باید امام(ره) را از طریق کلام و سخنرانی‌ها و مواضع ایشان در مناسبت‌های مختلف و وصیت‌نامه‌شان به نسل‌های بعدی شناسانید و باید کلام و سخنان امام را از خودشان بشنویم؛ چراکه امام قاطعانه در راه اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادند و حتی آن زمانی که آن مرتد معروف- سلمان رشدی- نسبت به مقدسات اسلام و پیامبر اسلام(ص) توهین کردند، به عنوان ولی امر مسلمین با وجودی که آن فرد ملعون تبعه کشوری دیگر بودند حکم اعدامشان را صادر کردند.

نظرات بینندگان