کد خبر: ۷۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۴

اعزا 9 بانوی دونده فارس به مسابقات فرانسه

مسئول کمیته پیشکسوتان بانوان ورزشکار هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت: در حال حاضر ۹ ورزشکار دونده بانوی استان فارس شرایط حضور در مسابقات جهانی فرانسه را دارند و در صورت تامین اعتبار به این مسابقات اعزام می‌شوند.

  به گزارش شیرازه به نقل از تسنیماعزا 9 بانوی دونده فارس به مسابقات فرانسه: مرضیه تنگستانی اظهار داشت: بانوان دونده بزرگسال استان فارس هشت سال است که مقام نخست کشور را در این رشته به خود اختصاص داده و تاکنون نیز مدال‌ها رنگینی در مسابقات آسیایی کسب کرده‌اند.

مسئول کمیته پیشکسوتان بانوان ورزشکار هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس به برگزاری مسابقات استانی دو پنج هزار متر و پیاده‌روی بانوان بزرگسال برای شرکت در مسابقه‌های کشوری اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات با حضور 70 ورزشکار اواخر اردیبهشت‌ماه امسال در شهرستان فیروزآباد برگزار شد و 9 دونده برای شرکت در مسابقات کشوری که اوایل تابستان امسال در اردیبل برگزار می‌شود، انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز 9 ورزشکار دونده بانوی استان فارس شرایط حضور در مسابقات جهانی فرانسه در شهریورماه امسال را دارند تصریح کرد: با توجه به مشکل کمبود اعتبار و نداشتن هزینه‌های سفر برخی ورزشکاران توان شرکت در این مسابقات را ندارند که از مسئولان درخواست می‌شود حمایت‌های لازم را انجام دهند.

براساس این گزارش، اعضای تیم دونده انتخاب شده استان فارس برای شرکت در مسابقات جهانی فرانسه را مرضیه تنگستانی، فاطمه میرشکاری، سکینه هوشیار قلاتی، کفایت محبی، سیده فاطمه حشمتی، فخرالسادات دادرس، فرنگیس حسینی‌طلب، فاطمه نوبخت و جیران کدخدایی تشکیل‌ می‌دهند.

در سال گذشته مسابقات آسیایی با حضور 30 کشور در ژاپن برگزار شد و در آن مرضیه تنگستانی که دو مقام نخست آسیایی و چند مقام کشوری نیز در کارنامه دارد در ماده پنج‌هزار متر در رده سنی 50 تا 60 سال، مدال نقره را از آن خود کرد.

همچنین فخرالسادات دادرس دیگر ورزشکار پیشکسوت استان فارس در این رقابت‌ها در رده سنی 65 تا 69 سال مدال با ارزش نقره را به گردن آویخت و مینودخت فصیحیانی‌فرد نیز از دیگر ورزشکاران استان فارس در رده سنی 70 تا 74 سال موفق به کسب دیپلم افتخار شد.

نظرات بینندگان